آئودی متعهد شده که از سال 2026، تنها خودروهای الکتریکی را معرفی کند. اما هنوز آثاری از پیشرانههای احتراقی نیز در محصولاتش دیده میشود. برهمین اساس آئودی برنامههایش را برای ارتقا مدلهای RS6 آوانت و RS7 اسرتبک ارائه داده است.
مشخصات فنی آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس
این خودروها به نسخه بهروز و قدرتمند پیشرانه 4 لیتری توئینتوربو مجهزند. اکنون پیشرانه V8 TFSI میتواند 621 اسببخار قدرت و 850 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این نیرو به سیستم چهار چرخ محرک کواترو منتقل میشود.
خروجی این نسخه، نسبت به نسخه استاندارد، 30 اسببخار در قدرت و 50 نیوتنمتر در گشتاور افزایش یافته است. شتاب صفر تا صد این دو خودرو اکنون به 3.4 ثانیه میرسد که نسبت به نسخه استاندارد، دو دهم ثانیه سریعتر هستند. آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس به صورت استاندارد از پکیج RS Dynamic بهره میبرند. به لطف این پکیج، حداکثر سرعت افزایش یافته و به 280 کیلومتر برساعت رسیده است، علاوهبراین چرخهای عقب ویژگی فرمانپذیری دارند.
علاوه بر ارتقا پیشرانه، RS6 آوانت و RS7 اسپرتبک به قفل دیفرانسیل کوچکتر و سبکتر مجهز شدهاند. وظیفه این قطعه آن است که قدرت موتور را بین دو محور تقسیم کند. برای مثال در شرایط رانندگی عادی 60 درصد خروجی پیشرانه به چرخهای عقب منتقل میشود، اما این نیرو میتواند تا 85 درصد به چرخهای عقب منتقل شود.
طراحی آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس
مدلهای پرفورمنس به طور استاندارد به رینگهای 21 اینچی مجهز شدهاند. اما رینگهای 22 اینچی نیز قابل سفارشند. رینگهای 22 اینچی با تکنولوژی جدید ریختهگری ساخته شدهاند و وزن آنها، نسبت به رینگهای 22 اینچی معمولی، 5 کیلوگرم سبکتر است. بنابراین وزن خودرو 20 کیلوگرم کاهش یافته است.
رینگهای جدید با تایرهای Continental Sport Contact 7 285/30 پوشیده شدهاند که چسبندگی خوبی را در جادههای خشک و خیس ارائه میدهند. علاوه بر آن، مسافت موردنیاز و طیشونده برای توقف از سرعت صد کیلومتر برساعت را معادل 2 متر کاهش داده است.
34 کیلوگرم دیگر از وزن خودرو را میتوان کاهش داد. این امر به کمک ترمزهای سرامیکی (به جای نمونه فولادی استاندارد) میسر میشود. این ترمزها در جلو 440 میلیمتر و در عقب 370 میلیمتر هستند. این ترمزها بخشی از پکیج RS Dynamic پلاس هستند و رنگ کالیپرها قرمز، آبی و یا خاکستری است.
آئودی RS6 آوانت و RS7 اسپرتبک پرفورمنس را میتوان با 16 رنگ بدنه سفارش داد. این رنگها شامل آبی جدید Ascari مات یا متالیک و نقرهای مات Dew نیز هستند.
برای ایجاد تفاوت ظاهری، بخشی از قطعات بدنه به رنگ خاکستری مات درآمدهاند؛ مانند اسپویلر جلو، ورودیهای جلو، قاب آینههای جانبی، رکابهای جانبی، روفریل، تزئینات شیشههای جانبی و دیفیوزر عقب. یک پکیج اختیاری نیز وجود دارد که قسمتهایی مانند لوگوی آئودی، جزئیات کرومی و ... را به رنگ مشکی درمیآورد.
پروژکتورهای LED آن، حروف عبارت RS Performance را نمایش میدهند.
کابین و امکانات آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس
تغییرات زیادی در کابین این دو خودرو ایجاد نشده است. اما المانهای آبی رنگ، تضاد رنگی را به فضای داخلی خودرو آوردهاند. صندلیها با چرم منفذدار Valcona و دوختهای لانه زنبوری پوشیده شدهاند. قسمتهایی از کنسول میانی و اهرم تعویض دنده با میکروفایبرر Dinamica ساخته شده است. 45 درصد این ماده از الیاف PET بازیافت شده تشکیل شده است.
برای نمایشگر 12.3 اینچی آئودی، در حالتی که دنده در حالت دستی است، نشانگر تعویض دنده وجود دارد.
قیمت آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس
قیمتگذاری این محصول برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است، اما آن طور که در سایت motor1.com آمده است، انتظار میرود که قیمت آن بیشتر از یک RS6 آوانت استاندارد مدل 2023 (با شروع قیمت 118,900 دلار) باشد. RS7 اسپورتبک 2023 استاندارد نیز 120,900 دلار قیمت دارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com