آقای همیشه خاص

بررسی مرسدس‌ بنز S500 مدل 2021 اتاق W223

16 شهریور 1400 18:30

جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید: «اگر میخواهی بدانی خودروهای آینده چه مشخصات و امکاناتی خواهند داشت، باید نگاهی به مدل روز مرسدس‌بنز S کلاس بیندازی!»

ممکن است در ابتدا تصور کنید که همچین ادعایی صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد یا شاید هم فقط از روی تعصب و توسط هواداران سرسخت برند بنز مطرح شده است، اما نگاهی به لیست بلندبالای اختراعات مرسدس که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار به واسطه S کلاس به جهان معرفی شده‌اند، نشان می‌دهد که چرا این خودرو همیشه برای همه، حتی آن‌هایی که قدرت خریدش را ندارند، تا این اندازه مهم بوده است. حتی برخی معتقدند که مرسدس‌بنز S کلاس نه برای رقابت، بلکه برای ارائه یک شاخص و معیار جدید از خصلت‌های لاکچری به روزرسانی می‌شود تا سایر خودروسازان بتوانند از آن الگو بگیرند.

امروز فرصتی دست داد تا بتوانیم ساعاتی را با جدیدترین نسخه یعنی نسل هفت این قصر متحرک سپری کنیم تا از نزدیک شاهد هنرنمایی مهندسان اشتوتگارتی باشیم. لطفاً شما هم در این بررسی کوتاه «باما» همراه شوید تا در کنار هم نگاهی موشکافانه‌تر به این ستاره درخشان آسمان مرسدس بیندازیم.

بررسی طراحی ظاهری مرسدس‌بنز S500

شاید ظاهر برخی از مینی‌ون‌ها و شاسی‌بلندهای قدیمی مرسدس‌بنز چندان جالب از کار در نیامده باشد، اما به سختی می‌توان در کلاس سدان‌های خانوادگی و تشریفاتی‌، محصولی از این کمپانی را یافت که در زمان خودش دلربایی نکرده باشد و پس از بازنشتگی هم به یک خودرو کلاسیک محبوب تبدیل نشده باشد.

مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

مسلماً S کلاس جدید هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. البته برخی از منتقدان و طرفداران سنتی مرسدس‌بنز معتقدند، که طراحی نسل هفتم که آن را با کد W223 می‌شناسیم از نظر وقار و متانت به پای نسخه‌های قبلی نمی‌رسد و به دلیل استایل انتهایی خمیده و چراغ‌های اسپرت عقبی، نتوانسته ابهت نسل‌های قبلی مرسدس‌بنز S کلاس را تکرار کند، اما در طرف مقابل بسیاری افراد دقیقاً عکس این نظر را دارند و از ظاهر مدرن و در عین حال باپرستیژ این نسل به عنوان یک شاهکار هنری با پتانسیل بالا برای ماندگار شدن یاد می‌کنند.

البته باید پذیرفت که کار تیم طراحی مرسدس هم واقعا دشوار بوده، چرا که ساخت خودرویی زیباتر از مدل قبلی S کلاس به هیچ عنوان آسان به نظر نمی‌رسید. ضمن این‌که برای برخی از قسمت‌های ماشین محدودیت‌هایی در جهت رسیدن به عالی‌ترین سطح از ضرایب آیرودینامیک وجود داشته که بهای آن با اندکی افت در ابهت ظاهری پرداخت شده است.

مرسدس بنز S500 2021

ولی با تمامی این صحبت‌ها باید اعتراف کنم که شخصاً شیفته طراحی S جدید شده‌ام. بخصوص دماغه عبوس و خشمگینش که نگاه سنگین و پرجذبه‌ای دارد؛ در واقع چشم در چشم شدن با S کلاس دل و جرات می‌خواهد! فرم کناری بدنه هم در نهایت ظرافت و سادگی ساخته شده تا خصلت‌های لاکچری خودرو، پشت زرق و برق‌های بی‌مورد و حجم‌های اغراق‌آمیز پنهان نشود. البته خطوط محو و سیال زیبایی هم در این قسمت دیده می‌شوند که حس پویایی مناسبی را چاشنی کار نموده‌اند، اما آنچه بیش از همه در نیم رخ جلب توجه می‌کند کشیدگی بدنه، ابعاد بزرگ چرخ‌ها و فاصله زیاد میان محورهای جلو و عقب است. در قسمت‌ انتهایی هم با چراغ‌هایی کشیده روبرو می‌شویم که هماهنگی خوبی با قسمت جلوئی دارند، اما در این بخش از فرم فانتزی‌تری در قیاس با مدل‌های قبلی استفاده شده که به مزاج برخی از طرفداران متعصب S کلاس خوش نیامده است.

در این بین تصور می‌کنم یکی از جالب‌ترین نکات به بحث آیرودینامیک خودرو بازگردد. درواقع شگفت‌انگیز است که مرسدس موفق شده با این دماغه پخ، جلوپنجره بزرگ و ورودی‌های هوای حجیم سپر، از لحاظ آیرودینامیک به ضریب 0.22 دست یابد، که حتی از خودرویی نظیر تسلا S (با ضریب 0.24) هم عدد بهتری است. برای دستیابی به این موفقیت نکات بسیار زیادی مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ مثلاً دستگیره‌های کشویی جانبی کاملاً در بدنه مخفی می‌شوند و آینه‌های کناری هم با اهرمی باریک از اتاق فاصله گرفته‌اند تا هوا را بهتر بشکافند؛ همچنین طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره، سپر، ستون‌ها و تک‌تک زوایای بدنه با هدف اصلاح ضریب درگ ترسیم شده‌اند، تا S جدید به یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان تبدیل شود.

در حقیقت می‌توان از بدنه مرسدس‌بنز W223 به عنوان یک کلاس آموزشی یاد کرد، که در آن یاد می‌گیریم چطور می‌شود وقار و زیبایی را با سادگی درهم آمیخت و همزمان از مسائل مهمی همچون ضریب پسا غافل نشد.

کابین مرسدس بنز S500 مدل 2021

بررسی کابین مرسدس‌بنز S500

با ورود به داخل کابین در فضایی لوکس با انبوهی از آپشن‌های تشریفاتی و نمایشگرهای لمسی احاطه شدیم که حسی مشابه قرار گرفتن در خودروهای آینده را برایمان تداعی نمود. البته ممکن است طرفداران سنتی مرسدس از دیدن این همه پنل لمسی و آیکون‌های دیجیتالی خوشحال نشوند، چراکه برای آن‌ها، اصالت نقش مهم‌تری را بازی می‌کند و طبیعتاً سیستم‌های تمام دیجیتال و مانیتورهای بزرگ، قادر نیستند آن فضای کلاسیک و اصیل مورد نظر را تکرار نمایند. حتی این نگرانی وجود دارد که در آینده کابین تمای خودروها به سرنوشت گوشی‌های هوشمند دچار شود و همگی از نظر ظاهری (و نه کیفیت و کارایی) مشابه یکدیگر گردند. مسئله‌ای که هرچند مقداری ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد اما ممکن است اجنتاب‌ناپذیر باشد.

فرمان و نشانگر پشت فرمان در بنز S500 مدل 2021

البته مرسدس‌بنز سعی کرده با استفاده سخاوتمندانه از متریال درجه یک و چیدمان متفاوت ادوات، این مشکل را تا حد زیادی برطرف نماید تا حس منحصربه‌فرد بودن همچنان به سرنشینان S کلاس اهدا شود. مثلاً فرم قرارگیری نمایشگر مرکزی بسیار جالب توجه است و فرمان جدید با شکل و شمایل فضایی و خوش‌دست در کنار طراحی بی‌نقص تودری‌ها چشمان هر بیننده‌ای را نوازش خواهند داد. البته شاید دلمان برای دریچه‌های تهویه مدور قبلی تنگ شود، اما این مدل مستطیلی جدید هم ظاهر شیک و جالبی دارد. برای تم داخلی امکان سفارش مدل‌های مختلف نظیر فیبرکربن و یا چوب با رنگ مشکی پیانویی وجود دارد و صندلی‌های جدید مرسدس هم در 5 رنگ مختلف قابل سفارش هستند.

بسیاری از تنظیمات خودرو به پنل چند منظوره مرکزی سپرده شده‌ و در نتیجه داخل اتاق مرسدس‌بنز S کلاس جدید با کلیدهای کمتری مواجه هستیم. این مورد به ظرافت بیشتر کابین منجر شده است، اما همزمان می‌تواند شما را در ابتدای امر مقداری سردرگم کند، به خصوص که تعداد آپشن‌ها و گزینه‌های قابل تنظیم در اشراف‌زاده مرسدس، بیش از حد تصور است. نورپردازی فضای داخلی که بوسیله 250 فیبر نوری تامین می‌شود فضایی رویایی را ایجاد نموده است و جالب‌تر این‌که این مجموعه جدا از زیبایی‌های بصری، می‌تواند با تغییر رنگ و چشمک زدن در هنگام خطرات در نقش یک سیستم هشداردهنده نیز ظاهر شود.

کابین و امکانات مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

ضمناً نسل جدید در طول به میزان 3.3، عرض 5.08 و ارتفاع 1 سانتی‌متر بزرگ‌تر از نسل قبلی مرسدس‌بنز S کلاس شده که بخشی از این فضا به قرار دادن تکنولوژی‌های جدید و مابقی به دلبازتر شدن کابین و صندوق تخصیص یافته است؛ همچنین افزایش فاصله میان محورهای جلو و عقب به میزان 5.08 سانتی‌متر در بهبود فضای داخلی تاثیر خوبی داشته. محفظه صندوق نیز در این مدل 22 لیتر حجیم‌تر شده تا با عمق بسیار خوب و دهانه بزرگ، چمدان‌های زیادی را در خود جای دهد.

خلاصه مطلب اینکه کابین مرسدس‌بنز S500 جدید یک تجربه متفاوت و منحصربه‌فرد را به شما ارائه می‌کند، تا از مسیر حتی بیش از مقصد لذت ببرید.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی مرسدس‌بنز S500

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، خودروهای امروزی بسیاری از آپشن‌های خود از قبیل کیسه‌هوا و ترمز ضد قفل را به نوعی مدیون S کلاس هستند، چرا که اولین بار این مرسدس بود که همچین امکاناتی را روی سدان لاکچری خود به جهانیان معرفی نمود. حال ممکن است بپرسید پس چرا مرسدس در ارائه برخی تکنولوژی‌های مدرن نظیر سامانه تمام‌خودران (سطح 4 و 5) تعلل می‌کند؟! پاسخ این سوال هم مشخص است؛ مسئولان بنز هرگز تکنولوژی که به سطح پختگی و اطمینان کامل نرسیده باشد را به مشتریان خود پیشنهاد نمی‌کنند. در واقع علت به تعویق انداختن عرضه خودروهای تمام‌خودران مرسدس، جدا از بحث‌های پیچیدگی فنی و عملی، به همین مهم مربوط می‌شود چراکه در صورت بروز کوچکترین مشکل و نقص، شعار «بهترین یا هیچ» بنز خدشه‌دار خواهد شد. بگذریم؛ لیست آپشن‌های جذاب S500 آنقدر پر و پیمان هست که اگر بخواهم همین‌طور به زیاده‌گویی بپردازم، این مقاله تا صبح هم تمام نخواهد شد، پس بهتر است که هرچه زودتر به بررسی امکانات رفاهی و ایمنی خودرو بازگردیم.

نمایشگر دیجیتالی مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

وجود گزینه‌هایی نظیر: سقف پانوراما، سانروف برقی، سیستم استارت/استاپ، دوربین‌های پیرامونی با قابلیت نمایش 360 درجه، سیستم کمکی پارک خودکار، ترمز دستی الکترونیکی به همراه AutoHold، سنسورهای نور و باران، تهویه مطبوع اتوماتیک 4 منطقه‌ای و موارد مشابه برای خودرویی در این رده، کاملاً عادی و همانند داشتن ساعت برای یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شوند! پس زودتر از آنها عبور می‌کنیم. هرچند بد نیست اشاره نماییم که همین آپشن‌های به ظاهر ساده هم اینجا با نهایت دقت عمل می‌کنند و از نظر کیفیت و کارایی با آنچه در خودروهای ارزان‌تر دیده می‌شود تفاوت زیادی دارند.

در پشت فرمان یک صفحه نمایش 12.3 اینچی هوشمند با قابلیت تشخیص زاویه چشمان راننده، وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را برعهده گرفته است. این نمایشگر می‌تواند در چهار سبک مختلف (ساده، اسپرت، کلاسیک و اختصاصی) تنظیم شود. اما نکته جالب‌تر سیستم هدآپ دیسپلی رنگی سه بعدی بسیار پیشرفته‌ای است که روی سدان مجلل مرسدس کار شده و می‌تواند با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، اطلاعات مختلف نظیر مسیریابی را به صورت سه‌بعدی و مشابه بازی‌های ویدیویی روی شیشه جلو تصویرسازی کند. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX جدید مرسدس به همراه پشتیبانی از دستورات صوتی آن هم با توان درک 27 زبان مختلف از دیگر جذابیت‌های داخلی نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس محسوب می‌شوند.

صندلی ها ردیف عقب مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

صندلی‌های خودرو از چرم ناپا با بالاترین سطح کیفیت ممکن ساخته شده‌اند و از آپشن‌های بسیار نظیر تنظیمات کاملاً برقی به همراه حافظه، گرمکن، تهویه، ماساژور 10 حالته و سیستم سرگرم‌کننده Energizing بهره می‌برند. این سیستم سرگرمی که از سال 2019 برای ردیف جلو قابل سفارش بود، اکنون در نسخه جدید برای تمامی سرنشینان در دسترس قرار دارد و در آن می‌توان موقعیت صندلی‌ها، پخش موسیقی، تهویه مطبوع و حتی نورپردای را در شش حالت متنوع تنظیم نمود و از سواری لذت بیشتری برد.

برای سیستم صوتی هم یک مجموعه بی‌نقص از برند معروف Burmester در نظر گرفته شده است، که با اسپیکرهای متعدد در جای‌جای کابین قابلیت تولید صدای فراگیر چهاربعدی را به ارمغان می‌آورد. پنل 12.8 اینچی OLED مرکزی هم جدا از نمایش تصاویر ویدیوئی و دوربین‌ها، نقش کنترل بسیاری از تنظیمات خودرو را برعهده دارد.

تبلت کنترلی صندلی های ردیف عقب مرسدس بنز S500

دو مانیتور 11.6 اینچی و یک تبلت 7 اینچی به سرنشینان پشتی خدمات رسانی می‌نمایند که تبلت مذکور قابلیت جداشدن را دارد، تا نفرات بتوانند در نهایت راحتی امکانات مورد نظر را مدیریت نمایند. وجود سیستم‌ ورود با تشخیص‌چهره، اثرانگشت و صدا هم در نوع خود آپشن جالب توجهی است.

مرسدس‌بنز S کلاس 2021 برای اولین بار از ایربگ‌های محافظ صورت برای سرنشینان عقب استفاده نموده و این آپشن در کنار انوع و اقسام سیستم‌های امنیتی مدرن دیگر نظیر: سامانه پیشگیری از تصادفات مجهز به ترمز اضطراری هوشمند، دستیار فعال فرمان و حرکت میان خطوط، دستیار تغییر خط، تابلوخوان هوشمند، اخطار خواب‌آلودگی راننده، هشدار نقطه کور ساده و همچنین اخطار ویژه نقطه کور در هنگام خروج از خودرو و سیستم پیشرفته Pre-Safe Impulse Control و بسیاری موارد دیگر، امنیت سرنشینان را تامین می‌نمایند. در خصوص سیستم‌های کمکی رانندگی این راهم اضافه کنیم که کروز کنترل تطبیق‌پذیر خودکار S کلاس، قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد را دارد.

در واقع نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس با این امکانات به سطح 3 فن‌آوری خودران دست یافته است و می‌تواند در مسیرهای عادی و سرعت‌های زیر 60 کیلومتر برساعت، روی حالت Drive Pilot قرار گیرد و به صورت کاملاً اتوماتیک به حرکت ادامه دهد. البته در این سطح توصیه می‌شود که راننده همچنان بر عملکرد سامانه‌های خودکار نظارت داشته باشد. خودرو هم اگر تشخیص دهد در جایی توان هدایت خودکار را ندارد به راننده هشدار خواهد داد تا فرمان را دوباره به دست گیرد. یکی از نکات جالب S جدید همین حسگرهای موجود روی فرمان است که با تشخیص قرار گرفتن دستان راننده روی غربیلک، خودرو را از تصمیم شما برای بازپس‌گیری سکان هدایت از حالت خودران آگاه می‌سازد.

آپشن های مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

بررسی مشخصات فنی مرسدس‌بنز S500

مرسدس‌بنز برای S کلاس پیشرانه‌های مختلف دیزل، پلاگین هیبرید و بنزینی را در نظر گرفته است، اما امروز ما با نسخه S500 سر و کار داریم. زیر کاپوت این مدل یک قلب 6 سیلندر 3 لیتری مجهز به پرخوران توربو می‌تپد که در کنار فناوری EQ Boost و پیشرانه کمکی برقی 48 ولتی یک مجموعه هیبریدی ملایم را تشکیل داده و قادر است تا 429 اسب‌بخار (معادل 435 PS) قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک قرار گرفته که با ارائه بازه متنوعی از ضرایب، اجازه نمی‌دهد حتی اندکی از قدرت پیشرانه تلف شود. نتیجه تمامی این‌ها به شتاب رسمی 4.9 ثانیه‌ ختم شده و افزایش سرعت می‌تواند تا سرعت 250 کیلومتر برساعت (محدود شده) ادامه یابد.

پیشرانه 6 سیلندر مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

همچنین برای کنترل هر چه بهتر گشتاور، نیروی حاصله به صورت هوشمندانه میان چهار چرخ (4MATIC) تقسیم می‌شود تا هم در آغاز حرکت چسبندگی بهتری داشته باشیم و هم در سرعت‌های بالا، پیچ‌های تند و شرایط لغزنده از پایداری برتر بهره‌مند شویم. از دیگر جذابیت‌های مرسدس‌بنز S کلاس 2021 می‌توان به قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب اشاره نمود که این مورد به فرمان‌پذیری بهتر و همچنین بهبود شعاع گردش خودرو منجر شده است.

همچنین برای سیستم تعلیق از سیستم فعال کنترل بدنه یا همان E-Active که قبلاً در شاسی‌بلندهای لوکس مرسدس دیده بودیم استفاده شده است. این مجموعه هیدروپنوماتیک هوشمند، قابلیت تنظیم در تمامی جهات را دارد و در ترکیب با فنربندی مستقل برای هر چرخ، قادر است راحتی سواری را با امنیت و پایداری بسیار خوب ترکیب نماید. همچنین سامانه Impulse Side collision در هنگام تشخیص احتمال برخورد‌های جانبی در کسری از ثانیه ارتفاع خودرو را به میزان حدود 7.5 سانتی‌متر افزایش می‌دهد تا اثر ضربه وارده به داخل کابین (بخصوص در هنگام تصادف با خودروهای شاسی‌بلند) به حداقل برسد.

تجربه رانندگی با مرسدس‌بنز S500

با ورود به داخل کابین و بستن درها احساس می‌کنید که از تمام دنیا جدا شده و داخل فضایی ایزوله قرار گرفته‌اید؛ عایق‌بندی کابین به لطف شیشه‌های ضخیم و فوم‌های آکوستیک بکار رفته عالی است و کیفیت تحسین‌برانگیر متریال داخلی در تلفیق با الگوی بی‌نهایت مدرن کابین، احساسی متفاوت و غیرقابل وصف را به انسان منتقل می‌نمایند. صندلی‌ها به قدری راحت هستند که روی آن‌ها نه تنها خسته نمی‌شود، بلکه خستگی قبلی هم از بدنتان زدوده خواهد شد، به خصوص اگر از سیستم ماساژور بی‌نقص خودرو استفاده کنید.

این سکوت و آرامش حتی پس از آغاز حرکت و افزایش سرعت هم پابرجا باقی ماند و خودرو با کمترین صدا و لرزش به حرکت ادامه داد. طوری به نظر می‌رسد که گویا مرسدس‌بنز S کلاس روی هوا معلق و شناور است! در واقع سامانه فعال مرسدس که با اسکن مسیر پیش رو، سیستم تعلیق را با سطوح مختلف هماهنگ می‌کند سواری دلچسبی پدید آورده است.

تست و بررسی مرسدس بنز S500 2021

استفاده از سیستم‌های کمکی جذاب مرسدس هم می‌تواند لذت بخش باشد. البته بخشی از این امکانات در کشور ما کارایی ندارند؛ مثلاً به دلیل فرهنگ خاص رانندگی و خط کشی‌های نامنظم که باعث گمراه شدن سیستم‌های هوشمند خودرو می‌شوند، نمی‌توان خودرو را با خیال راحت روی حالت خودران تنظیم نمود اما با این حال وجود انواع دوربین‌ها، سنسورها و رادارهای پیرامونی باعث شده‌اند که سواری با این کشتی لوکس اشتوتگارتی ساده‌تر شود.

عملکرد گیربکس هم به قدری نرم و روان است که در هنگام رانندگی عادی اصلاً متوجه سبک و سنگین شدن دنده‌ها نخواهید شد. اما نباید فراموش کنیم که پشت این آرامش ظاهری یک نیروگاه 429 اسبی قرار گرفته و تنها یک اشاره‌ به پدال گاز کافی است که مرسدس‌بنز S500 ذات وحشی و درنده‌ خود را نشان بدهد. البته در صورت بالا بودن شیشه‌ها حتی در این حالت هم صدای چندانی به داخل کابین نفوذ نمی‌کند، اما از روی نشانگر سرعت و حس فشرده شدن شانه‌ها در مبلمان مرسدس، می‌توان به درک بهتری از شتاب S کلاس رسید.

معمولاً سدان‌های فول سایز لاکچری بواسطه ابعاد بزرگ، تعلیق نرم و وزن سنگین از فرمان‌پذیری چندان مناسبی برخوردار نیستند، اما سیستم تعلیق مرسدس ضمن حفظ تمامی آرامش مورد نیاز این کلاس بدنه در پیچ‌های تند هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. البته طبیعتاً نباید این محصول را از نظر فرمان‌پذیری با خودروهای کوپه اسپرت مقایسه کنیم، اما هندلینگ و پایداری خودرو به نسبت آنچه از این اتاق انتظار می‌رود عالی است. ترمزها نیز به خوبی از پس مهار این هیولای 2 تنی برمی‌آیند و اجازه نمی‌دهند که کوچکترین احساسی از عدم اطمینان بر شما چیره شود.

مرسدس‌بنز S500 اتاق W223

ضمناً پنج حالت رانندگی اکو (اقتصادی)، راحت (Comfort)، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی برای این مرسدس‌بنز S500 مدل 2021 در نظر گرفته شده که برخلاف خودروهای ارزان‌تر جنبه صرفاً نمایشی ندارند، بلکه با تغییر محسوس در حالت فرمان، سیستم تعلیق، گیربکس و واکنش‌های پدال گاز، شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک می‌نمایند. البته در این بین وجود حالت رانندگی اکونومیک یا همان اقتصادی برای یک سدان تشریفاتی فوق لوکس و گران‌قیمت در نوع خود آپشن جالب و عجیبی بود!

راند نهایی با مرسدس‌بنز S500

ممکن است برخی افراد نسل هفتم مرسدس‌بنز S کلاس را از لحاظ اصالت و پرستیژ در سطح نسخه‌های قبلی ندانند و از دیجیتالی شدن خودروهای جدید گلایه داشته باشند، اما به نظر می‌رسد که مرسدس مسیرش را درست انتخاب کرده و با آگاهی کامل از تغییرات سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی، محصولی متناسب با بازار معرفی نموده است که یک بار دیگر می‌تواند الگوی سایر خودروها بشود. در واقع اکثر انتقاداتی که به W223 وارد می‌شود مربوط به یک سری پارامترهای احساسی است و ایراد گرفتن علمی و عملی از این مدل کار بسیار دشواری خواهد بود.

نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس از نظر طراحی، راحتی، ایمنی و کیفیت شرایط ایده‎‌آلی دارد و همزمان بالاترین سطح از تکنولوژی‌های روز را به طرفدارانش پیشکش می‌نماید. در خصوص توانایی‌های حرکتی هم حتی در نسخه S500 که تازه قویترین مدل موجود نیست، شاهد شتاب حدود 5 ثانیه‌ای بودیم که کاملاً راضی کننده است. در واقع مرسدس‌بنز با ارائه این مدل یک بار دیگر توانایی‌های خود در ساخت یک خودرو لوکس و به معنا واقعی کلمه کامل را به رخ همگان کشید. شاید سخت‌ترین کار تصور مدل‌های پیشرفته‌تر از این باشد که قرار است در سال‌های آینده ما را مجدداً سورپرایز نمایند.

عکاس: بامداد صفائیان

دیدگاه کاربران
Mobin2001 1400/6/17
اینم وارد کردن بالاخره!! ملوم نیس کدوم کله گنده پرنفوذی وارد کرده اینو! چنتا وارد شده؟
پاسخ
2
0
8
Mobin2001 1400/8/21
Mh89 داداش این مدل 2021 هستش ولی فول فول نیس چون تا اونجا که من دیدم سیستم صوتی 4d برمستر رو نداره (قیمت این آپشن 6730 دلاره!!) ولی این مدل AMG Line هستش که از 114 هزار دلار شروع میشه و فول کاملش 140 هزار دلاره که 90 درصد گمرک میاد روش (به علاوه رانت و رشوه هایی که دادن تا بتونن واردش کنن) فک کنم حدود 3-4 برار قیمت جهانیش آب بخوره اینجا برا وارد کنندش ولی خب این پولا برا ما زیاده برای یه عده پولی نیس
0
1
Mh89 1400/8/17
آره واقعا ! این بنز ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ هستش ! خیلی خوبه کی میتونه بخره با این قیمت ؟
0
1