• کاميون هيدروژن‌سوز HVS
  • کاميون هيدروژن‌سوز HVS
  • کاميون هيدروژن‌سوز HVS

با کمک هزینه پروژه 15 میلیون پوندی دولت بریتانیا

معرفی کامیون هیدروژن‌سوز HVS

19 آذر 1401 08:20

دولت بریتانیا از طریق مرکز پیشرفته پیشرانه (APC)، مبلغ 15 میلیون پوند معادل 17.8 میلیون دلار را در اختیار شرکتی به نام Hydrogen Vehicle Systems (HVS) قرار داده تا کامیون هیدروژن پیل­ سوختی را وارد بازار کند. HVS در ماه نوامبر، نمونه آزمایشی از کامیون خود را در معرض نمایش قرار داد، محصولی که به رده خودروهای باری 40 تن وارد خواهد شد.

مبلغی که دولت بریتانیا در اختیار HVS قرار داده، نیمی از هزینه 30 میلیون پوندی موردنیاز برای ساخت کامیون هیدروژن­‌سوز را تامین می‌کند.علاوه بر دریافت کمک دولتی، HVS دست یاری به سوی Fusion Processing دراز کرده است، تا از فناوری پیشرفته نیمه خودران این شرکت در کامیون خود استفاده کند.

سامانه هشدار برخورد با قابلیت شناسایی اشیاء همچون دوچرخه­‌سواران و عابران پیاده، توسط Fusion Processing طراحی شده است و به کامیون HVS اضافه می­‌شود. این سامانه با یاری چندین دوربین و رادار عمل کرده و از برخورد پیشگیری می‌­کند.

یک سامانه پیش‌­بینی مصرف انرژی هم توسط این شرکت برای کامیون HVS طراحی شده است، تا در مسیرهای طولانی به کاهش مصرف سوخت یاری برساند.

باید توجه داشت مبلغی که دولت بریتانیا در اختیار HVS قرار داده، نیمی از هزینه 30 میلیون پوندی موردنیاز برای ساخت کامیون هیدروژن­‌سوز را تامین می‌کند. بازوی تجاری دانشگاه Strathclyde در صنایع الکترونیکی هم به پیشرفت این پروژه یاری می‌­رساند.

کامیون هیدروژن‌سوز HVS

آقای Ian Constance مدیر اجرایی شرکت APC، اعتقاد دارد که پشتیبانی از پروژه‌­های تحقیقاتی در بریتانیا، رشد صنعت خودروسازی و افزایش سرمایه‌گذاری در کاهش کربن ناشی از حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت. به نظر وی، شرکت HVS چندین عامل از جمله تیم متخصص، فناوری پیشرفته، برنامه متمرکز و حمایت را در اختیار دارد، که همگی باعث موفقیت این مجموعه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران