مکسوس را میتوان ادامهدهنده راه کمپانی بریتانیایی LDV دانست، که در سال 2010 تحت مالکیت سایک درآمد. این برند اکنون به طور کامل به چین انتقال یافته و چند خودرو در رده تجاری، مینی ون، پیکاپ و شاسیبلند را به تولید میرساند.
اکنون محصول جدید مکسوس با نام V70 معرفی شده است، که سودای رقابت با فولکس واگن T6 و فورد ترانزیت را در سر دارد.
طراحی مکسوس V70
طول، ارتفاع و فاصله بین محورهای مکسوس V70 به ترتیب 4.998، 2.035 و 3 متر اعلام شده هرچند که سازنده قصد دارد نسخههای متفاوتی از این خودرو را با ابعاد گوناگون تولید کند.
مکسوس V70 در نسخه پایه به یک در کشویی در کناره بدنه، رینگهای 16 اینچی و چراغهای LED مجهز شده است، اما در تریم کاملتر، رکاب جانبی برقی هم وجود دارد.
نکته جالب اینکه ضریب درگ این ون 3.55 تنی برابر با 0.3 اعلام شده است، که معمولا در خودروهای این رده چندان مورد توجه نیست.
کابین و امکانات مکسوس V70
مکسوس V70 با دو یا سه ردیف صندلی با ظرفیت 5 الی 9 نفر تولید میشود. این خودرو به صورت استاندارد به نمایشگر 12.3 اینچی، استارت دکمهای، ورود بدون کلید و سیستم پایداری مجهز شده است، اما با پرداخت مبلغ بیشتر، موارد بیشتری شامل دوربین 360 درجه و گرمکن برای فرمان، صندلیها و شیشه جلو نیز به آن اضافه خواهد شد.
براساس اعلام سازنده، دستیارهای سطح 2 خودران شامل کروزکنترل تطبیقپذیر و دستیار حرکت بین خطوط نیز در آینده نزدیک به مکسوس V70 اضافه میشود.
مشخصات فنی مکسوس V70
مکسوس V70 روی پلتفرم دیفرانسیل-جلو با تعلیق مکفرسون در محور جلو و مستقل در عقب طراحی شده است، که البته در برخی نسخهها با کمکفنرهای بادی همراه خواهد شد.
در زیر کاپوت مکسوس V70، پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل با 125 اسببخار قدرت و 320 نیوتنمتر گشتاور نصب شده است، که به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل میشود. گزینه بعدی، 150 اسببخار قدرت و 375 نیوتنمتر گشتاور به همراه جعبهدنده دستی یا گیربکس 9 سرعته اتوماتیک خواهد بود.
صرف نظر از پیشرانه، حداکثر سرعت مکسوس V70 برابر با 160 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
قیمت مکسوس V70
فروش مکسوس V70 با گیربکس دستی از مارس و با جعبهدنده اتوماتیک از اواخر تابستان در چین آغاز میشود. قیمت پایه این خودرو هم 21,500 دلار تعیین شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru