• آلفارومئو جوليا SWB زاگاتو
  • آلفارومئو جوليا SWB زاگاتو
  • Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

خودرویی خاص برای گرامیداشت یکصدمین سالگرد همکاری

معرفی آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو

30 آذر 1401 10:38

آلفارومئو و یکی از طراحان مشهور صنعت خودروسازی یعنی زاگاتو، از محصول مشترک جدید خود به نام جولیا SWB رونمایی کرده‌­اند. همانطور که از اسم این خودرو برمی­‌آید، با یک نمونه منحصربه‌فرد مواجه هستیم که براساس نسخه کوادروفولیو از آلفارومئو جولیا شکل گرفته و به مشخصات فنی GTAm ارتقا یافته است.

هدف از ساخت جولیا SWB زاگاتو، گرامیداشت یکصدمین سالگرد همکاری این استودیو طراحی با آلفارومئو بوده است.آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو در عین شباهت به خودروهای امروزِی، در نمای جلو تحت تاثیر آلفارومئو SZ و در نمای عقب مشابه با جولیا TZ طراحی شده، هرچند که از باله عقب بزرگ این مدل بی­‌بهره مانده است. البته یک دیفیوزر بزرگ، خروجی دوگانه اگزوز را در خود جای داده است، تا بر هویت جولیا SWB زاگاتو به عنوان یک گر‌ن‌توریسمو، تاکید کند.

تقریباً طراحی تمامی قطعات بدنه مورد بازنگری قرار گرفته و از فیبرکربن ساخته شده است. به سنت همیشگی محصولات زاگاتو، بخش میانی سقف کمی فرو رفته و در کاپوت نیز ورودی هوا تعبیه شده است. علاوه بر درهای عقب جولیا، دستگیره درها نیز حذف شده و یک دکمه روی ستون B، وظیفه باز کردن درها را برعهده دارد.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو

در سینه آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو، قلب تپنده 2.9 لیتری شش سیلندر توئین توربو متعلق به تریم GTAm از آلفارومئو جولیا نصب شده است، که 533 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. البته برخلاف جولیا GTAm که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه شد، جولیا SWB زاگاتو با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی همراه شده است.

هدف از ساخت جولیا SWB زاگاتو، گرامیداشت یکصدمین سالگرد همکاری این استودیو طراحی با آلفارومئو بوده است. در سال 2021 و صد سال پس از تولد آلفارومئو تیپو G1، طراحی این خودرو کلید خورد. حامی مالی این پروژه، یک فرد آلمانی است که آلفارومئو 8C Competizione، آلفارومئو SZ و چندین نمونه از محصولات مشترک آستون مارتین و زاگاتو را در مجموعه شخصی خود نگهداری می‌­کند.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو

پس از ثبت چند تصویر در پیست La Pista، این آلفارومئوی خاص به مالک تحویل داده می­‌شود. از قیمت این خودروی منحصربه فرد اطلاعی نداریم ولی آلفارومئو جولیا GTAm که نسبت به این خودرو از ویژگی‌های خاص بسیار کمتری برخوردار است، در ایتالیا با قیمت 200 هزار دلار به فروش می­‌رسید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران