• کيا پگاس 2023

مهمان جدید بازار ایران

بررسی کیا پگاس 2023 کوشا خودرو

8 بهمن 1401 14:06

کیا پگاس به ایران رسید

یکی ازمحصولاتی که کوشا خودرو برای واردات به ایران انتخاب کرده، کیا پگاس 2023 است. این سدان کلاس B محصولی کاملا اقتصادی است که جانشین پراید محسوب می‌شود.

پگاس اولین بار در سال 2017 معرفی شد و پلتفرم آن (PB) با ریو مشترک است. بنابراین چهره آن نیز شباهت‌هایی با ریو دارد و اقتصادی بودن آن مشخص است. نسخه پایه کیا پگاس 2023 وارداتی، رینگ‌های 14 اینچی فولادی و قالپاق دارد. اما به احتمال قوی، نسخه نیمه‌فول و فول آن با رینگ آلیاژی عرضه خواهد شد.

کیا پگاس کوشا خودرو (عکس:خودرونویس)

داشبورد و کابین خودرو نیز با نمای بیرونی آن هماهنگ بوده و کاملا ساده است. قطعات آن از پلاستیک خشک ساخته شده تا اقتصادی باشد. نسخه پایه کیا پگاس وارداتی، نمایشگری برای سیستم مالتی‌مدیا ندارد و دکمه‌های تنظیم هوای مطبوع آن مشابه خودروهای قدیمی تولید داخل است. اما فرمان کلیدهای کنترلی دارد و قابل قبول است.

ابعاد پگاس عبارتند از 4300 و 1700 و 1460 میلی‌متر با فاصله محوری 2570 میلی‌متری. باک بنزین آن نیز 43 لیتر حجم دارد. کیا پگاس 2023 به یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری به نام Kappa مجهز شده که 95 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک متصل است. اما کوشا خودرو فقط نسخه اتوماتیک را عرضه خواهد کرد‌‌.

کیا پگاس کوشا خودرو (عکس:خودرونویس)

هنوز مشخص نشده که کدام نسخه از پگاس 2023 به بازار ایران عرضه می‌شود. اما فول‌ترین نسخه این سدان اقتصادی، تجهیزاتی مانند دو یا چهار کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی سیستم مالتی‌مدیا، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم به صورت دستی، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمک شروع حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در چهار چرخ و سانروف برقی، دارد.

پگاس یکی از ارزان‌ترین محصولات شرکت کره‌ای کیا محسوب می‌شود و قیمت آن در بازار ایران هنوز مشخص نیست.

طراحی کیا پگاس کوشا خودرو

کیا پگاس به عنوان یک سدان جمع‌وجور کلاس B و براساس پلتفرم PB هیوندای کیا، در چین توسط اتحاد دانگ‌فنگ یوئدا-کیا تولید می­‌شود.

کیا پگاس 2022
کیا پگاس کوشا خودرو (عکس:خودرونویس)

ابعاد بدنه کیا پگاس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.3، 1.7، 1.46 و 2.57 متر اعلام شده است، که مشابه با رنو تندر 90 به نظر می‌رسد.

فرم کلی بدنه مخصوصا چراغ‌های جلو و عقب، محصول دیگر کیا یعنی ریو را به یاد می­‌آورد که اکنون در جایگاهی بالاتر از پگاس قرار دارد. 5 رنگ نقره‌­ای تیتانیوم، آبی Stream، قرمز Marcato، سفید Clear و مشکی صدفی Aurora برای کیا پگاس قابل انتخاب است.

کابین و امکانات کیا پگاس کوشا خودرو

کیا پگاس بسته به تریم و کشور مقصد، با تجهیزات رفاهی شامل صفحه پشت آمپر 2.8 اینچی، نمایشگر مرکزی 3.8 اینچی یا 7 اینچی لمسی با پشتیبانی از دوربین دنده عقب، اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ‌های خودکار، دکمه­‌های روی فرمان، سیستم صوتی با شش بلندگو، کروز کنترل، روکش کروم دستگیره درها و فرمان چرمی به فروش می­‌رسد.

کیا پگاس 2022
کیا پگاس کوشا خودرو (عکس:خودرونویس)

ظرفیت محفظه بار کیا پگاس 475 لیتر اعلام شده است، که در مقایسه با سایر رقبا همچون فولکس‌­واگن پولو سدان (454 لیتر)، فورد فیگو سدان (445 لیتر)، هوندا امیز (420 لیتر) و سوزوکی دیزایر (378 لیتر)، کاملاً برتری دارد.

تجهیزات ایمنی کیا پگاس به دو کیسه هوا، ترمز ABS و اتصال ایزوفیکس برای صندلی کودک محدود می‌­شود.

مشخصات فنی کیا پگاس کوشا خودرو

 

کیا پگاس به پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی Kappa MPI مجهز شده است، که 95 اسب­‌بخار قدرت و 132 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌­دهد.

 

کیا پگاس کوشا خودرو (عکس:خودرونویس)

مصرف سوخت متوسط این خودرو 5.7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

تجربه رانندگی با کیا پگاس

سایت news24.com با تمجید از راحتی کابین، دید مناسب راننده، مصرف سوخت کم و فاصله 150 میلیمتری کف کیا پگاس از سطح زمین، به قرارگیری بالابر شیشه­‌ها در بخش میانی داشبورد انتقاد کرده است.

سایت cars.co.za هم به افزایش صدای موتور در دورشمار بالاتر از 3 هزار و کمبود فضای بالای سر ردیف عقب برای افراد قدبلند اشاره کرده، ولی در نهایت کیا پگاس را خودرویی ارزشمند در برابر رقم پرداختی دانسته است.

قیمت کیا پگاس کوشا خودرو

کیا پگاس در آفریقای جنوبی در سه تریم LX , EX و EX A با قیمت به ترتیب 13.290، 13.940 و 14.800 دلار و با ضمانت 5 سال بدون محدودیت کیلومتر و خدمات 4 سال یا 60 هزار کیلومتر به فروش می­‌رسد.

از قیمت و زمان آغاز فروش کیا پگاس در ایران هنوز اطلاعی در دسترس نیست، اما به محض اطلاع در مطلب شرایط فروش کیا (کوشا خودرو) منتشر خواهد شد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : باما

دیدگاه کاربران