• شرايط فروش کوشا خودرو

وارداتی جدید کوشا خودرو مشخص شد!

شرایط فروش کوشا خودرو و ثبت نام کیا (اسفند 1402)

12 اسفند 1402 16:22

لیست محصولات وارداتی کوشا خودرو

اسفند 1402: براساس جدیدترین به‌روزرسانی سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در تاریخ 1402/12/09، شرکت کوشا خودرو فروش محصول جدیدی را آغاز کرده است؛ کیا سلتوس که تا پیش از این با موتور تنفس طبیعی فروخته می‌شد، هم‌اکنون با موتور توربوشارژ نیز ثبت سفارش شده است:

فهرست محصولات وارداتی کوشا خودرو
ردیف برند مدل نوع فروش کاتالوگ
1 KIA Sonet 1500 عادی دانلود
2 KIA Cerato 2000 عادی دانلود
3 KIA K5 2000 عادی دانلود
4 KIA Seltos 1400 عادی دانلود
5 KIA Seltos 1600 عادی دانلود

*اطلاعات فوق از سامانه یکپارچه خودرو گردآوری شده است.

تحویل اولین خودرو وارداتی کیا در ایران

آبان 1402: شرکت کوشا خودرو، در صبح روز 30 آبان‌ماه، نخستین خودرو وارداتی کیا را به مشتری‌ای که اولین تکمیل وجه را انجام داده بود، تحویل داد. این خودرو از مدل سلتوس بوده که با قیمت نهایی 2 میلیارد و 660 میلیون تومان تحویل داده شد. خودرو بعدی که قرار است به زودی تحویل داده شود، سونت بوده که 2 میلیارد و 160 میلیون تومان قیمت خورده است. طبق اعلام کوشا خودرو، 35 دستگاه خودرو دیگر نیز هفته آینده تحویل داده خواهد شد.

آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی کیا

مهر 1402: مصطفی خدری، مدیرعامل کوشا خودرو، از پلاک گذاری دو مدل خودرو وارداتی کیا در هفته پیش رو خبر داد و گفت تقریبا تمام مشکلات واردات خودرو حل شده است؛ بطوریکه در هفته پیش رو، شاهد آغاز شماره گذاری خودرو وارداتی کیا هستیم.

وی افزود موضوعات مرتبط با استاندارد هفت مدل خودرو وارداتی کیا انجام شده و در مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی کیا، تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو وارداتی کیا تحویل مشتریان خواهیم داد که شامل دو تا سه مدل از محصولات کیا می شود.

آقای خدری همچنین اشاره کرد که کوشاخودرو در یک برنامه میان مدت تصمیم دارد تا دو هزار دستگاه خودرو وارداتی کیا را تحویل مشتریان دهد. خودروهای وارداتی کیا از سوی شرکت کوشا خودرو، شامل پیکانتو، پگاس، سونت، سلتوس، سراتو، سید، کی۵(اپتیما) و اسپورتیج است. روند واردات خودرو انجام شده و دغدغه‌ای در این مسیر برای واردکنندگان نیست.

کیا سونت و سلتوس ترخیص شدند

شهریور 1402: طبق اخبار موجود، محموله محصولات برند کیا از گمرک ترخیص شده است. این محموله شامل دو مدل سونت و سلتوس است.

(عکس: خودروبانک)

سونت با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی وارد کشور شده است که حداکثر 114 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد.  کیا سلتوس از سال 2019 به مجموعه تولیدات کیا اضافه شده است که جایگاهی بین  سونت و اسپورتیج دارد. موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی آن حداکثر 123 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

صدور مجوز استاندارد برای خودروهای کیا

مرداد 1402: پس از کش و قوس‌های فراوان سازمان ملی استاندارد در تاریخ 10 مردادماه، موافقت خود با وادرات دو محصول کیا را اعلام کرد. خودروها پگاس و سراتو، دو محصول وارداتی کیا هستند که شرکت کوشا خودرو، نمایندگی خدمات فروش و پس از فروش کیا در ایران، موفق شد تاییدیه سازمان ملی استاندارد برای واردات این خودروها به کشور را اخذ کند. از این رو به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه کیا پگاس و کیا سراتو در بازار خودرو کشور خواهیم بود.

سازمان ملی استاندارد در حالی امروز مجوز استاندارد برای کیا سراتو و پگاس را صادر کرد که اولین محموله از خودروهای کیا، دی ماه 1401 در بندر لنگه تخلیه شده بود. 

کیا پگاس وارداتی کوشا خودرو

همچنین در تاریخ 22 مردادماه، مجوزهای لازم برای سه محصول وارداتی دیگر از شرکت کوشا خودرو، یعنی کیا K5، کیا سونت و کیا سلتوس از سوی سازمان ملی استاندارد، صادر شده است. به این ترتیب، تاکنون پنج محصول کیا موفق به اخذ استانداردهای لازم شده‌اند.

قیمت گمرکی محصولات کیا در ایران

اردیبهشت 1402: براساس آخرین اطلاعات موجود از گمرکات کشور، قیمت پایه خودروهای وارداتی کیا، متعلق به شرکت کوشا خودرو، مشخص شده است. قیمت‌های اعلام شده در جدول زیر، قیمت گمرکی بوده و سایر هزینه‌های جانبی (شامل مالیات، عوارض، بیمه، سود واردکننده، کرایه حمل به نمایندگی و ...) در آنها لحاظ نشده است:

مدل موتور قیمت تا گمرک کشور مبدا نرخ تعرفه
کیا پیکانتو 1.2 لیتر 11,780 یورو کره جنوبی 55 درصد
کیا پگاس 1.4 لیتر 12,265 یورو چین 55 درصد
کیا سونت 1.5 لیتر 17,500 یورو هندوستان 55 درصد
کیا سراتو 1.6 لیتر 19,300 یورو کره جنوبی 75 درصد
کیا سراتو 2.0 لیتر 19,500 یورو کره جنوبی 75 درصد
کیا سلتوس 1.6 لیتر 19,500 یورو هندوستان 75 درصد

*کرایه حمل تا گمرک ایران، معادل 2,210 یورو محاسبه شده است.

پذیرش خودروهای کیا در بورس کالا

دی 1401: شرکت کوشا خودرو نگین، نماینده جدید کیا در ایران، ظرفیت پذیرش خودروهای کیا برای عرضه در بورس کالا را اعلام کرده است. براساس اطلاعات موجود، در فاز نخست عرضه کیا در بورس کالا، مجموعا 2 هزارو 140 دستگاه از انواع کیا وارداتی کوشا خودرو، از طریق بورس فروخته می‌شوند. ظرفیت هر کدام از خودروهای عرضه شده نیز بصورت زیر اعلام شده است:

  • کیا سراتو: 500 دستگاه
  • کیا اسپورتیج: 500 دستگاه
  • کیا K5 (اپتیمای جدید): 500 دستگاه
  • کیا سید: 200 دستگاه
  • کیا پیکانتو: 100 دستگاه
  • کیا پگاس: 100 دستگاه
  • کیا ریو: 100 دستگاه
  • کیا سونت: 70 دستگاه
  • کیا سلتوس: 70 دستگاه

خدمات پس از فروش محصولات کیا

دی 1401: شرکت کوشا خودرو، یکی از پیشروترین شرکت‌ها در موضوع واردات خودرو محسوب می‌شود و قصد دارد تا همزمان با ورود اولین خودروها به بازار، وضعیت خدمات پس از فروش را مشخص نموده و سازوکارهای لازم را برای این موضوع فراهم کند. 

خانم احمدی، مدیر شبکه نمایندگی‌های کوشا خودرو، به کیفیت بالای خدمات و قطعات ارائه شده توسط این شرکت اشاره کرد و افزود تمامی قطعات محصولات کیا مستقیما و بدون واسطه از سوی شرکت کیا تامین می‌شود. به همین خاطر، خیال مشتریان از تامین قطعه اصل و با کیفیت راحت خواهد شد. قطعه مورد نیاز در اسرع وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن تامین خواهد شد. 

بر اساس توضیحات وی، کوشا خودرو نماینده فروش و خدمات پس از فروش برند معتبر کیا در ایران است و این خدمات به مجموع خودروهای قدیمی و جدید این برند ارائه خواهد شد. بنابراین دارندگان مدل‌های قدیمی محصولات کیا نیز می‌توانند از خدمات ارائه‌شده در نمایندگی‌های کوشا خودرو بهره‌مند شوند. 

خانم احمدی درباره نمایندگی‌های کوشا خودرو گفت که تا قبل از پایان سال جاری، حدود ۲۰ نمایندگی در کلان شهرها در‌ حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیا افتتاح خواهد شد و طی برنامه توسعه‌ای شبکه نمایندگان کوشاخودرو، تا پایان سال ۱۴۰۲ این عدد نزدیک به ۵۰ نمایندگی خواهد رسید. با توجه عرضه خودروهای مدل 2023 کیا توسط کوشا خودرو، نمایندگی‌های مجموعه بر اساس جدیدترین استانداردهای جهانی شرکت کیا تجهیز و آماده‌سازی خواهد شد و کیفیت خدمات در بالاترین سطح ممکن خواهد بود. خدمات تعمیراتی سبک و سرویس سریع در محل مشتری، توسط نمایندگان رسمی کوشا خودرو امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین نمایندگان کوشا خودرو لوازم و اکسسوری اورجینال کیا را نیز عرضه خواهند کرد. 

وی افزود فعالان حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودرو و مجموعه‌هایی که مایل هستند تا به‌عنوان نمایندگی محصولات عرضه شده توسط کوشا خودرو فعالیت داشته باشند، می‌توانند از طریق بخش نمایندگی وب‌سایت کوشاخودرو اقدام نمایند. 

نمایشگاه مرکزی کوشا خودرو

امیر تیداک، مدیر فنی، آموزش و گارانتی کوشا خودرو، درباره گارانتی محصولات کیا گفت بنا بر الزام و تاکید وزارت صمت برای ارائه گارانتی به خودروهای وارداتی توسط شرکت واردکننده، مجموعه کوشا خودرو گارانتی ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر را برای خودروهای وارداتی کیا در نظر گرفته است و خریداران در صورت لزوم می‌توانند از این خدمات گارانتی بهره‌مند شوند. مدت زمانی گارانتی 3 سال و مدت کیلومتر گارانتی 60 هزار کیلومتر در نظر گرفته شده است. البته همچنان خدمات جهت خودروهای خارج از گارانتی نیز ارائه خواهد شد. خدمات گارانتی شرکت کوشا خودرو به دو دسته خدمات سیلور (نقره‌ای) و خدمات طلایی (گلد) تقسیم می‌شود و از نظر سطح پوشش خدمات متفاوت است. 

وی همچنین توضیح داد پرسنل تخصصی و تکنسین‌های مجموعه، جهت آمادگی هرچه بیش‌تر برای ارائه خدمات حرفه‌ای، در دوره‌های آموزشی ویژه خدمات‌دهی به خودروهای کیا در منطقه شرکت می‌کنند تا خیال مدیریت کوشا خودرو و در نهایت مشتریان از ارائه خدماتی درخور را راحت کند. دستگاه عیب‌یابی KDS موجود در تعمیرگاه‌های خدماتی کوشا خودرو، از شرکت کیا کره‌ جنوبی تامین شده و از جدیدترین تجهیزات تعمیرگاهی محسوب می‌شود. 

ورود نخستین محموله کیا با مدل 2023

دی 1401: اولین محموله خودروهای وارداتی که شامل خودروهایی از برند کیا هستند، به بندرلنگه در استان هرمزگان رسیده و بزودی به گمرک شهریار تهران منتقل می‌شوند.

براساس تصاویر این محموله خودروهای وارداتی شامل خودروهایی از برند کیا است و مدل‌هایی مانند سراتو، پگاس، سونت و سلتوس درمیان آنها دیده شده است. خودروهای وارداتی کیا، تولید 2022 کره جنوبی هستند اما با مدل 2023 به ایران آمده‌اند.

اولین محموله خودروهای وارداتی کیا (منبع ایسنا)

واردکننده این خودروها در پارت اول سفارش خود، برای خرید 700 دستگاه خودروی برند کیا ثبت سفارش انجام داده است که علاوه بر محموله‌ای که در آستانه ورود به کشور است، در ماه‌های آینده مابقی آن نیز به کشور خواهد رسید.

اولین تبلیغات محیطی برای کوشا خودرو

آذر 1401: شرکت کوشا خودرو، نماینده رسمی خودروهای وارداتی کیا در ایران، بیلیوردهای تبلیغاتی خود را با تصویر محصول سراتو، در تهران به نمایش درآورد.

بیلبورد تبلیغاتی کیا سراتو در ایران

کوشا خودرو نخستین شرکتی است که پس از چهار سال ممنوعیت واردات خودرو به کشور، تبلیغات خود را در این زمینه آغاز کرده است. 

تصویر روی بیلیورد نشان می‌دهد که کوشا خودرو قصد دارد تا نسل جدید کیا سراتو (سری BD) را در ایران عرضه کند. طبق شنیده‌ها، سراتو با پیشرانه‌های 1.6 و 2 لیتری به ایران می‌آید و گیربکس اتوماتیک دارد.  

کیا موتور به ایران برگشت!

وزارت صمت، در ادامه بررسی شرکت‌های واردکننده خودرو، شرکت کوشا خودرو را به‌عنوان نماینده کیاموتورز تایید و به لیست واردکنندگان اضافه کرد. کوشا خودرو از سال 1387 فعالیت دارد و علاوه بر تجربه واردات خودرو، در تامین و توزیع قطعات یدکی خودروها نیز سابقه دارد. اطلاعات بیشتر درباره این شرکت و همچنین درباره چگونگی واردات خودروهای کیا به ایران، بزودی مشخص می‌شود.


قیمت محصولات وارداتی کوشا خودرو

در جدول زیر، قیمت مصوب خودروهای وارداتی شرکت کوشا خودرو را مشاهده می‌کنید:

مدل سونت سلتوس K5
آذر 1402 2,166,000,000 2,625,000,000 -
بهمن 1402 ثابت ثابت 2,467,321,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

بررسی محصولات کوشا خودرو در بازار ایران

برای اطلاع از مشخصات فنی خودروهای وارداتی شرکت کوشا خودرو و همچنین جهت اطلاع از لیست آپشن‌ خودروهای وارداتی و قیمت محصولات وارداتی این شرکت، مقالات زیر را مطالعه کنید:

بررسی خودرو کیا پگاس کوشا خودرو
بررسی خودرو کیا سونت 1500
بررسی خودرو کیا سلتوس 1600
بررسی خودرو کیا سلتوس 1400
بررسی خودرو کیا K5 کوشا خودرو
. بررسی خودرو کیا اسپورتیج کوشا خودرو
. بررسی خودرو کیا سراتو جی تی لاین کوشا خودرو

آخرین اخبار خدمات پس از فروش شرکت کوشا خودرو و زمان انجام بازدیدهای فصلی این شرکت و نحوه سرویسدهی به خریداران خودروهای وارداتی را در مقاله سرویس ادواری کوشا خودرو مطالعه کنید.

آرشیو

کاتالوگ کیا سلتوس 1400 وارداتی

12 اسفند 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ کیا سراتو 2000 وارداتی

12 اسفند 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ کیا سونت 1500 وارداتی

12 اسفند 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ کیا سلتوس 1600 وارداتی

12 اسفند 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ کیا K5 وارداتی

10 دی 1402
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
محمد مسعودی 1402/7/9
تا زمانی که واردات بصورت کامل برای همه ازاد نشه و در انحصار چند شرکت باشه و عرضه ان در بورس کالا باشه ، قیمت بصورت واقعی پایین نمیاد و دلال ها قیمت را بالا نگه میدارن .....
پاسخ
0
0
2
صداقت 1402/6/23
سلام پس چی شد آیا امکانش هست ما‌مثل کشور عراق همسایه راحت بریم تو یه نمایشگاه و خودرو مثلا کره ای مورد نظرمون رو مناسب با اقساط خریداری کنیم یا هنوز مسولین پاشون بیخ گلوی مردم
پاسخ
0
0
2