بیستمین دوره از نمایشگاه خودرو گوانگژو در چین آغاز بکار نموده و برند تازه تاسیس جیدو (Jidu) هم دو محصول خود یعنی Robo-01 و Robo-02 را در این رویداد به معرض نمایش گذاشته است.
برند جیدو با مشارکت جیلی و بایدو شکل گرفته، ولی اکنون تحت مالکیت بایدو قرار دارد، هرچند که فناوری محصولات آن از جیلی برگرفته شده است.
نسخه تولیدی جید Robo-01
نسخه Lunar Edition از جیدو Robo-01 قبلاً در نمایشگاه تیانجین به نمایش درآمد، اما اکنون نسخه تولید انبوه این خودرو را در گوانگژو ملاقات میکنیم. جیدو Robo-01 براساس پلتفرم SEA جیلی شکل گرفته است و به واسطه فرم دماغه و سقف، دستگیره مخفی شونده درها و ستون D خمیده، طرحی آیرودینامیک با ضریب درگ 0.249 را به نمایش میگذارد.
درحالیکه نسخه Lunar Edition فقط به رنگ سفید تولید میشود، مدل استاندارد جیدو Robo-01 را میتوان با رنگهای نارنجی، خاکستری و بنفش سفارش داد.
ابعاد بدنه جیدو Robo-01 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.853، 1.99، 1.611 و 3 متر و فضای محفظه بار هم 555 لیتر اعلام شده است، که با تا کردن صندلیهای عقب به 1528 لیتر افزایش مییابد.
جیدو Robo-01 به دو موتور برقی با مجموع قدرت 544 اسببخار و مجموعه باتری 100 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه و شعاع حرکتی 600 کیلومتر را برای این خودرو فراهم میکند. سامانه خودران جیدو Robo-01 توسط بایدو تامین شده است.
از قیمت جیدو Robo-01 اطلاعی نداریم، ولی نسخه Lunar Edition با قیمت 57.500 دلار به فروش میرسد.
جیدو Robo-02 کانسپت
اما جیدو Robo-02 که برای نخستین بار در گوانگژو 2022 به نمایش درآمده هم براساس پلتفرم SEA شکل گرفته است و در نمای ظاهری به محصول دیگر این برند شباهت دارد.
البته با کمی دقت میتوان دریافت که طراحی جیدو Robo-02 هنوز تکمیل نشده، چراکه شیشههای آن به رنگ تیره درآمده و اطلاعات چندانی هم درباره آن منتشر نشده است.
این احتمال وجود دارد که مشخصات فنی و طراحی کابین این مدل به Robo-01 شباهت داشته باشد. البته جیدو اعلام نموده که قصد دارد این خودرو را به سطح 3 از سامانه خودران طراحی شده توسط بایدو مجهز کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carnewschina.com