با رنگ مسی و کابین سفید و مشکی برای اولین بار

معرفی ریماک نورا نسخه 15 سالگی

21 تیر 1403 18:01

امسال پانزدهمین سال فعالیت ریماک است. این رویداد با یک نسخه ویژه از سوپراسپرت برقی نورا جشن گرفته می‌شود.

شرکت خودروسازی کروات روز سه‌شنبه اعلام کرد که 9 خودروی Nevera 15th Anniversary Edition تولید خواهد کرد، که هر کدام 2.35 میلیون یورو یا 2.54 میلیون دلار قیمت دارند. اولین خودرو در فستیوال سرعت گودوود امسال به نمایش در خواهد آمد و مسیر تپه نمادین را تکمیل خواهد کرد.

مشخصات ظاهری ریماک نورا نسخه 15 سالگی

نسخه 15 سالگی ریماک نورا شامل تمامی آپشن‌های سابق و یک ست چمدان سفارشی است. هر خودرو دارای پوشش فیبر کربن براق در نیمه پایینی و رنگ مسی جدید با پوشش مات در نیمه بالایی است، که برای اولین بار در این سوپراسپرت استفاده می‌شود.

ریماک همچنین از این رنگ برای دیزاین رینگ‌ها استفاده کرده و نشان‌های سالگرد 15 سالگی را روی درها قرار داده است. طرحی شبیه به مدارهای الکتریکی ریماک نیز در طول خودرو اجرا شده است.

در داخل خودرو، تم مسی با کلیدها و تزئینات آنودایز شده ادامه دارد و مشتریان می‌توانند کابین و صندلی‌ها را به رنگ مشکی یا سفید داشته باشند.

ریماک پانزدهمین سالگرد خود را در سراسر کابین به نمایش گذاشته و عدد 15 را بر روی پشتی سر و رودری‌ها حک کرده است. همچنین شماره تولید خودرو و سال‌های "2009-2024" بین صندلی‌ها درج شده است.

مشخصات فنی ریماک نورا نسخه 15 سالگی

هیچ اشاره‌ای به ارتقاء پیشرانه نشده است، بنابراین ما فرض می‌کنیم که نسخه ویژه دارای همان 1914 اسب‌بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور مانند نسخه عادی ریماک نورا است. رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت در 1.75 ثانیه صورت می‌گیرد و حداکثر سرعت آن 415 کیلومتر برساعت است.

سرگذشت ریماک از گذشته تا امروز

ریماک و بنیان‌گذار آن از زمان تأسیس در 2009 راهی طولانی را پیموده‌اند. ماته کسب و کار خود را با تبدیل BMW E30 مدل 1984 خود به یک خودروی الکتریکی آغاز کرد. اکنون، این شرکت در حال ساخت سوپراسپرت‌های تمام الکتریکی قدرتمند است.

این شرکت در 2011 Concept-One را معرفی کرد که پنج سال بعد به مشتریان تحویل داده شد. کانسپت C-two در سال 2018 معرفی شد که پیش‌نمایش همین نورا امروزی است.

مدیر ریماک در این باره گفت: «صادقانه بگویم، وقتی اولین بار شروع به کار روی اولین خودروی شخصی در یک گاراژ کردم، حتی نمی‌توانستم رؤیای بودن در جایی که اکنون هستیم را داشته باشم.»

ریماک در 2021 با بوگاتی ادغام شد تا Bugatti-Rimac را تشکیل دهد، نتیجه اولین همکاری بوگاتی توربیون بود. ما همچنین شاهد خواهیم بود که فناوری باتری این شرکت در نیمه دوم دهه در مدل‌های آینده ب‌ام‌و استفاده می‌شود. ریماک اوایل امسال توافق کرد تا فناوری باتری ولتاژ بالا را برای خودروساز آلمانی توسعه دهد. ماته همچنین در حال توسعه یک روباتاکسی خودران به نام ورنه است که قرار است دو سال آینده در اروپا راه‌اندازی شود.

اینکه آینده ریماک پس از نورا چه خواهد بود نامشخص است. مدیر ریماک درباره تغییر سلیقه خریداران بالا رده که از خودروهای الکتریکی دوری می‌کنند، به صراحت صحبت کرده است. در حالی که این شرکت با ساخت خودروهای الکتریکی شروع به کار کرد. این شرکت دو سال قبل از ادغام با بوگاتی شروع به توسعه فناوری موتور احتراقی کرده است، بنابراین شاید بنزین به کمک تأمین قدرت ریماک در 15 سال آینده بیاید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران