• بي واي دي ميني دلفين
  • بي واي دي ميني دلفين
  • بي واي دي ميني دلفين
  • بي واي دي ميني دلفين
  • بي واي دي ميني دلفين
  • بي واي دي ميني دلفين
  • بي واي دي ميني دلفين

شروع قیمت از 9,700 دلار

بی وای دی دلفین مینی 2024

26 اسفند 1402 11:54

پس از موفقیت بی وای دی دلفین در چین و برخی کشورهای دیگر، خودروساز چینی تصمیم گرفت نام محصول دیگر خود یعنی سیگال (به معنی مرغ دریایی) را به دلفین مینی تغییر دهد. این اتفاق همزمان با معرفی این خودرو به منطقه آمریکای جنوبی رخ داده است. نکته جالب این‌که طراح سابق لامبورگینی یعنی آقای وولفگانگ در پروژه طراحی دلفین مینی حضور داشته است.

اکنون با معرفی نسخه آنر ادیشن از بی وای دی دلفین مینی، مشتریان می‌توانند این تریم جدید را با قیمت پایه 69,800 یوان (9,700 دلار) خریداری کنند، که از نسخه پایه که آوریل 2023معرفی شد، 4 هزار یوان (555 دلار) ارزان‌تر است.

بی وای دی دلفین مینی آنر ادیشن

به عنوان عضوی از سری محصولات بی وای دی که نام خود را از جانوران دریایی به عاریت گرفته، بی وای دی دلفین مینی را نیز می‌­توان با رنگ آبی یخی برای بدنه و آبی دریایی برای تزئین کابین، سفارش داد.

بی وای دی مینی دلفین

بی وای دی دلفین مینی آنر ادیشن براساس پلتفرم e-Platform 3.0 شکل گرفته و به موتور 55 کیلووات با 74 اسب‌­بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. دو مجموعه باتری 30.08 یا 38.88 کیلووات ساعت را می‌توان برای این خودرو سفارش داد، که برد حرکتی 305 یا 405 کیلومتر (برمبنای CLTC) را فراهم خواهد کرد.

نمایشگر لمسی 10.1 با قابلیت چرخش و رابط کاربری DiLink با پشتیبانی از دستیار صوتی، بلوتوث، NFC، از مهمترین ویژگی‌های کابین بی وای دی دلفین مینی به‌شمار می‌­آید.

بی وای دی دلفین مینی در مدل پایه به 4 کیسه هوا، سیستم‌های ESP و EPB و گرمکن آینه­‌های جانبی مجهز شده است، اما در مدل بالاتر، موارد بسیار بیشتری مثل کیسه هوای جانبی و مجموعه دستیار هوشمند شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز اضطراری خودکار، حسگر تابلوخوان و هشدار خروج از خط هم اضافه می‌­شود.

بی وای دی مینی دلفین

بی وای دی دلفین مینی آنر ادیشن در سه تریم 305KM Active , 305KM Free و 405KM Flying با قیمت به ترتیب 69,800، 75,800 و 85,800 یوان تعیین شده، که تقریبا معادل با 9,700، 10,500 و 12 هزار دلار است.

از زمان رونمایی در نمایشگاه خودرو شانگهای در آوریل سال گذشته، بی وای دی دلفین مینی به یکی از پرفروش‌­ترین محصولات در کلاس خود تبدیل شده است. این خودرو توانست در سال 2023، به رکورد فروش 280,217 دستگاه دست پیدا کند. از مهمترین رقبای این خودرو می­‌توان به وولینگ بینگو، دانگ فنگ نامی 01 و جک ییوی 3 اشاره کرد.

بی وای دی دلفین مینی؛ هاچ‌بک برقی کوچک

بی‌ وای‌ دی Seagull بخشی از سری Ocean است و پایین‌ترین سطح خودروهای تولیدی این شرکت محسوب می‌شود. جایگاه این محصول پایین‌تر از بی وای دی دلفین است، که قیمت ۱۶,۷۰۰ تا 19,600 دلاری دارد. سایر مدل‌هایی که در سری Ocean قرار می‌گیرند، سدان  Seal  و شاسی‌بلند Sea Lion هستند که در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند.

طراحی بی وای دی دلفین مینی

بدنه این هاچ‌بک 4 نفره تحت تاثیر خطوط شکسته شکل گرفته و برخی موارد قابل توجه همچون یک تیغه برف­‌پاک کن در جلو، قطعات پلاستیکی روی بدنه، باله سقفی و چراغ عقب سرتاسری شبیه به بی وای دی D1 را به همراه دارد.

بی وای دی مینی دلفین

ابعاد بدنه بی وای دی سیگال در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.78، 1.715، 1.54 و 2.5 متر اعلام شده، که در تمام بخشها از بی وای دی دلفین کوچک‌تر است.

کابین و امکانات بی وای دی دلفین مینی

موارد قابل توجه کابین شامل نمایشگر ۵ اینچی صفحه کیلومتر، نمایشگر ۱۲.۸ اینچی مرکزی، فرمان فلت، پد شارژ وایرلس، دو جا لیوانی و دکمه‌های فیزیکی، هستند.

مشخصات فنی بی وای دی دلفین مینی

این هاچ‌بک برقی مقرون‌به‌صرفه، براساس پلتفرم الکترونیکی BYD 3.0 پشتیبانی می‌شود و نیروی خود را به کمک یک موتور TZ180XSH با قدرت 75 و یا 100 اسب‌بخار تامین می‌کند. این موتور توسط یک باتری LFP Blade شارژ می‌شود، که برد ۴۰۵ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت را ارائه می‌دهد. طبق گزارشات قبلی، Seagull اولین محصولی است که به باتری سدیم یونی بی‌وای‌دی مجهز شده است.

شرکت فناوری اطلاعات چینی سوهو، گزارش داد که شرکت خودروسازی بی‌ وای‌ دی قصد دارد تولید انبوه باتری‌های سدیم یونی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز کند‌ و اولین خودروهایی که مجهز به این سیستم هستند، نسل ۲۰۲۳ مدل‌های Qin، دلفین و Seagull خواهند بود. طبق اطلاعات جدیدی که منتشر شده، دو باتری برای آن ارائه می‌شود؛ ۳۰ کیلووات‌ساعتی و ۳۸ کیلووات ساعتی. باتری اول، برد ۳۰۵ کیلومتری و باتری دوم برد ۴۰۵ کیلومتری را ارائه می‌دهند.

بی وای دی مینی دلفین

قیمت بی وای دی دلفین مینی

بی‌ وای‌ دی‌، قیمت رسمی Seagull را بین ۱۱,۶۰۰ تا ۱۵,۶۰۰ دلار اعلام کرده است. البته اطلاعاتی که چندی پیش از سوی نمایندگی منتشر شد، نشان می‌داد که شروع قیمت آن از ۹,۵۰۰ دلار است که بی‌ وای‌ دی آن را رد کرد. نمایندگی‌های BYD همانند همه نمایندگی‌ها، هنگام تنظیم قیمت نهایی انعطاف‌پذیری دارند و مطابق قیمت رسمی اعلامی نیستند.

کشور چین اکنون درگیر جنگ قیمتی است که تسلا آن را از ماه ژانویه آغاز کرد. این موضوع کاهش قیمت‌ها را به دنبال داشته است.

این محصول در چین با وولینگ بینگو باید رقابت کند. این خودرو ابعاد 3950/1708/1580  میلی‌متری با فاصله محوری 2560 میلی‌متر دارد. شروع قیمت آن از ۸۷۰۰ دلار است. موتور بینگو ۵۰ کیلوواتی بوده و برد ۳۳۳ کیلومتر دارد. 

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران