• شرايط فروش نبکا موتور

فروش نقدی با تحویل 30 روزه

شرایط فروش نبکا موتور و ثبت نام اسکای ول (اسفند 1402)

8 اسفند 1402 17:50

پیش فروش نقدی ET5: اسفند 1402

دومین مرحله فروش نقدی نبکا ET5 از سوی شرکت نبکا موتور اعلام شد. ثبت نام خودرو برقی نبکا، ویژه اسفندماه 1402 بوده و خودروهای عرضه شده نیز خارج از سامانه یکپارچه، فروخته می‌شوند:

شرایط فروش نقدی نبکا موتور - اسفند 1402
قیمت مصوب 2,123,390,000
شرایط پرداخت نقدی
زمان تحویل 30 روز کاری
مدل خودرو 1402
وضعیت سند آزاد
سود مشارکت 0
سود انصراف 0
جریمه تاخیر 2.5 درصد ماهانه

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

آغاز فروش نبکا ET5 در ایران

شرکت نوین ماهان، برای نخستین‌بار شرایط فروش نبکا ET5 را ویژه نوروز 1403 اعلام کرد. ثبت نام نبکا در بهمن‌ماه 1402 با قیمت غیرقطعی بوده و طبق اطلاعات این شرکت، قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل به خریداران اعلام می‌گردد:

پیش فروش خودرو برقی نبکا اسکای ول

براساس بخشنامه پیش فروش نبکا موتور، خودروهای عرضه شده در این مرحله، به تعداد محدود بوده و همگی با مدل 1402 تحویل خریداران می‌شود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط پیش فروش اسکای ول (PDF)

عرضه خودرو برقی نبکا در زمستان 1402

دی 1402: پویا سالاری شریف، مدیرعامل شرکت نوین‌ ماهان (نبکا)، اظهار کرد خودرو برقی نبکا به‌ لحاظ فیزیکی آماده عرضه به‌ بازار بوده و در حال طی کردن یک‌سری مراحل اداری برای اخذ برخی مجوزهاست، و به نظر می‌رسد این خودرو برقی در بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ عرضه شود و در دسترس مشتریان قرار گیرد.

وی افزود تاکنون ۱۰۰ دستگاه خودرو برقی نبکا مونتاژ و به تولید رسیده است. با همین میزان مونتاژ، به‌ طور جدی دانش فنی بالایی نیز حاصل شده که کاربرد آن تنها در حوزه خودروهای برقی نیست، چراکه محصول ما فقط یک خودرو برقی نیست؛ بلکه یک گجت هوشمند است که راه هم می‌رود. پشتوانه و پشتیبان خودرو برقی نبکا، یک فضای نرم‌افزاری گسترده است؛ به‌ ویژه آن‌ که این خودرو متصل (Connected) بوده و پروژه‌ها و زیرسیستم‌های مختلفی برای آن تعریف شده است. تیم‌های مشترکی از کرمان‌ خودرو و مپنا روی این نرم‌افزارها کار می‌کنند و مباحثی مانند سرورها، ‌ زیرساخت‌ها و شارژ بر مبنای دانشی که از کار روی این خودرو کسب شده است، پیش می‌رود.

وی توضیح داد یکی از مهم‌ترین چالش‌های تولید خودرو برقی که هم توجیه اقتصادی آن و هم رویکردهای حمایتی وزارت صمت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اختلاف بسیار اندک تعرفه‌های واردات و تولید آن است که در حال‌ حاضر حدود ۱۱ درصد است. در نتیجه انگیزه چندانی برای سرمایه‌گذاری در تولید این خودروها ایجاد نمی‌کند؛ مگر این‌که چشم‌انداز تولیدکننده، کسب دانش فنی برای استفاده در تولید دیگر مدل‌هایش باشد. انگیزه ما برای مونتاژ خودرو برقی نیز همین چشم‌انداز بود؛ این‌که در آینده با انتقال فناوری و توسعه ساخت داخل، به‌ نقطه‌ای برسیم که بتوانیم خودرو برقی را طراحی و تولید کنیم. در حال حاضر تمام فشارها و تمرکز دستگاه‌های متولی امر به‌ واردات خودرو برقی معطوف شده است. هرچند واردات در جای خود می‌تواند در مقطعی راهگشا باشد، اما باید در کنار آن، نیم‌نگاهی هم به‌ مجموعه‌ای داشته باشیم که طی سال‌های اخیر در این زمینه زحمت کشیده و کوشیده است با تامین قطعات لازم و راه‌اندازی خط مونتاژ، گامی برای تولید خودرو برقی دارد. به‌ رغم فاصله بسیار کم تعرفه واردات خودرو برقی به‌ صورت محصول نهایی (CBU) با تعرفه واردات قطعات منفصله (CKD) آن، ما انگیزه رقابتی خود را حفظ کرده‌ایم؛ اما مشروط به آن‌که همان سرعتی که در فرآیندهای اداری واردات و رفع موانع آن وجود دارد، شامل حال ما هم بشود.

مدیرعامل شرکت نبکا گفت در بخش ثبت سفارش که زمان بسیار بالایی صرف آن می‌شود، نیازمند همراهی دولت هستیم. همچنین در بخش تامین ارز که فرآیندی بسیار طولانی دارد، دولت باید در کنار خودروساز باشد، به طوری که ما اسفند سال گذشته در صف تخصیص ارز نیمایی قرار گرفتیم و اوایل تابستان امسال بود که موفق به‌ دریافت ارز شدیم. حال نیز برای ثبت سفارش دوم خود دوباره در صف هستیم که قرار بود ارز حاصل از صادرات غیر به‌ دستمان برسد و نرسید و حالا هم صحبت از بازگشت ارز نیمایی به‌ صنایع خودرو و قطعه‌ به‌ میان آمده؛ اما در عمل خبری از آن نیست و درخواست ما بدون ترتیب اثر در سامانه مانده است.

آقای سالاری افزود با توجه به اینکه به‌ دلیل عدم‌ همراهی دستگاه‌های دولتی، به‌ جای تولید ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاهی، ناگزیر به ۱۰۰ دستگاه خودرو اکتفا کرده‌ایم. شریک خارجی ما آماده ارسال محموله بعدی بوده و جویای آن است که چرا برای دریافت محموله دوم قطعات منفصله اقدام به‌ ثبت سفارش و حمل کالا نمی‌کنیم. ما برای واردات خودرو برقی به‌ صورت CKD  مستلزم برخورداری محصول از استانداردهای ای‌مارک اروپا هستیم که خوشبختانه محصول ما جزء معدود محصولاتی است که این استانداردها را دارد و در کشورهای اروپایی هم عرضه می‌شود. برای واردات خودرو برقی بصورت CBU، برخورداری از استانداردهای حوزه خلیج فارس و صرفا کشور مبدأ یعنی تاییدیه CCC چین کفایت می‌کند، البته اصولا محصول نبکا به‌ دلیل قیمت آن که بالای ۲۰ هزار دلار بود، امکان واردات به‌ صورت CBU را نداشت و اساسا در آن زمان خودرویی با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار که استانداردهای اروپایی هم داشته باشد، یافت نمی‌شد.

وی افزود اکنون که شرط استانداردهای اروپایی برای واردات برداشته شده، انواع خودروهای برقی چینی تا ۲۵ درصد ارزان‌تر به‌ کشور سرازیر شده‌ است که معطلی خودرو ما را برای Type Approval (تایید نوع) ندارند و این فضای رقابت را نابرابر می‌کند، از سوی دیگر، ما علاوه‌ بر Approval، باید استاندارد COP (انطباق تولید انبوه با نمونه اولیه) را هم اخذ کنیم که آن ‌هم فرآیند جداگانه‌ای دارد.

تسهیلات ویژه برای مشتریان نبکا

آبان 1402: همزمان با نخستین رونمایی از خودرو تمام برقی اسکای‌ول ET5، شرکت نبکا موتور، که ماحصل همکاری دو شرکت کرمان موتور و گروه مپناست، از ارائه تسهیلات ویژه برای خریداران این محصول خبر داده است.

براساس اعلام مدیران شرکت نبکا، برای خریداران ET5، یکسال بیمه بدنه رایگان به همراه کارت شارژ رایگان (حداکثر تا 20 هزار کیلومتر) درنظر گرفته شده است. البته شرکت نبکا، برای رفاه حال مشتریانش، گارانتی ET5 را معادل 5 سال یا 150 هزار کیلومتر تعیین کرده. ضمن اینکه باتری‌ها نیز 8 سال یا 200 هزار کیلومتر، گارانتی شده‌اند.

براساس اعلام شرکت نبکا موتور، قیمت تمام‌شده اسکای ول ET5 معادل 2 میلیاردو 790 میلیون تومان است. همچنین به اولین مشتریانی که واریز وجه کامل را زودتر انجام دهند، یک دستگاه شارژر خانگی نیز اهدا خواهد شد.

قیمت خودروهای برقی نبکا موتور

در جدول زیر، قیمت مصوب محصولات شرکت نبکا موتور را مشاهده می‌کنید:

قیمت محصولات نبکا موتور
زمان قیمت مصوب
آبان 1402 2790

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.


معرفی محصولات نبکا موتور در بازار

برای آشنایی با خودروهای برقی نبکا موتور و جهت اطلاع از مشخصات فنی و ویژگی‌های محصولات برقی نبکا در ایران، مقالات زیر را مطالعه کنید:

. بررسی خودرو اسکای ول ET5

آرشیو

پیش فروش اسکای ول ET5

25 بهمن 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ اسکای ول ET5

4 دی 1402
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
Ehsan61 1402/12/17
تمام برقی خیلی ریسکه
پاسخ
0
0
0