• محصولات سوبارو نمايشگاه اتو سالن توکيو 2023

نسخه STI از ایمپرزا و لورگ در کنار مدل‌های مسابقه‌ای

معرفی محصولات سوبارو در نمایشگاه اتو سالن توکیو

27 دی 1401 14:08

شرکت سوبارو با دست پر به نمایشگاه اتو سالن توکیو 2023 آمده و مدل‌های سوبارو ایمپرزا STI، لورگ STI اسپرت، دو نسخه مسابقه‌­ای از WRX و دو کانسپت Boost Gear  را به نمایش درآورده است.

سوبارو ایمپرزا STI

پس از رونمایی نسل ششم سوبارو ایمپرزا در نمایشگاه لس‌آنجلس، اکنون نسخه STI از این خودرو به توکیو آمده است، که البته تنها از نظر ظاهری با نسخه استاندارد تفاوت دارد. رنگ نارنجی Sunbrace صدفی در کنار رینگ‌های مشکی و جزئیات مشکی براق بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است.

مجموعه‌­ای از قطعات شامل زیرسپری، رکاب جانبی، سپر جدید عقب، باله سقفی و خروجی اگزوز دوگانه که از میانه بخش عقب بیرون آمده است، چهره این مدل را متمایز کرده.

سوبارو ایمپرزا STI

در زیر کاپوت، اتفاق خاصی نیفتاده و پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 143 اسب‌بخار قدرت و 188 نیوتن‌متر گشتاور به همراه موتور برقی با 13 اسب‌­بخار قدرت و 65 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است، که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به هر دو محور انتقال می‌­دهد.

هنوز برنامه قطعی برای تولید این مدل اعلام نشده است.

سوبارو لورگ STI اسپرت

سوبارو لورگ STI اسپرت براساس تریم R EX از این خودرو شکل گرفته و به مجموعه قطعات پرفورمنس STI هم مجهز شده است.

رینگ‌های 19 اینچی BBS با طرح جدید، تایرهای پایلوت اسپرت 5 225/40R19 ساخت میشلن، مجموعه قطعات مشکی شامل جلوپنجره، ورودی هوا، روکش آینه­‌های جانبی و باله سقفی، نشان قرمز STI و البته خروجی دوگانه اگزوز، ظاهر این خودرو را تغییر داده است.

سوبارو لورگ STI اسپرت

در فضای کابین با دو صندلی ریکارو با روکش چرم مصنوعی و جیر با دوخت نقره‌ای و نشان STI روی پشت‌­سری­‌ها، روکش جیر یا چرم برای بخش‌های مختلف، فرمان D شکل و پدال‌های آلومینیوم مواجه هستیم.

سوبارو لورگ STI اسپرت به پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ با 271 اسب‌بخار قدرت مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT با هشت دنده مصنوعی، به هر دو محور انتقال می‌­دهد.

ثبت سفارش برای تنها 500 دستگاه سوبارو لورگ STI اسپرت مخصوص بازار ژاپن و در فاصله 26 ژانویه تا 12 می انجام خواهد شد.

نسخه‌های رالی از سوبارو WRX

دو نسخه رالی از سوبارو WRX هم در نمایشگاه توکیو به نمایش درآمده، که به سختی می­‌توان گفت کدام یک زیباتر از دیگری است.

سوبارو WRX NBR Challenge که می 2023 در کلاس SP4 از مسابقه 24 ساعته نوربورگ‌رینگ حضور خواهد داشت، با مجموعه قطعات آیرودینامیک، رنگ مات بدنه، نقوش گرافیکی و تایرهای مسابقه­‌ای Falken، چهره‌­ای خشن‌­تر از مدل پیشین را به نمایش گذاشته است.

نسخه‌رالی از سوبارو WRX

اما سوبارو WRX Rally Challenge که برای حضور در رالی ژاپن آماده شده، به مدل استاندارد شباهت بیشتری دارد، هرچند که نقوش گرافیکی بدنه، باله عقب، حذف چراغ‌های مه‌­شکن و تایرهای یوکوهاما از هویت مسابقه‌­ای آن خبر می­‌دهد.

هردو مدل مسابقه­‌ای به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ FA24 مجهز شده‌­اند، اما تنظیمات پیشرانه، سیستم تعلیق و سایر موارد در هماهنگی با قوانین مسابقات انجام خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران