پس از یک قرن فعالیت شاید اینطور به نظر برسد که Moto Guzzi ایتالیا، همه داشتههای خود را رو کرده است. با این حال رونمایی از جدیدترین دستاورد سال 2023 آنها یعنی مدل V100 Mandello S نشان میدهد که این کهنهکار دنیای موتورسیکلت هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارد.
”موتو گوتزی در ماندلو S باز هم سراغ همان بلوک 1042 سیسی مایعخنک دوقلوی V شکل با زاویه مرکزی 90 درجه رفته است.“موتو گوتزی همواره استاد ترکیب گذشته با آینده بوده است؛ یعنی ترکیب جذابیتهای قدیمی با فناوریهای پیش رو. درواقع ایتالیاییها فصل بعدی تولیدات خود را در حال حاضر به مشتریان دیکته میکند. فصلی که این برند امیدوار است بتواند 100 سال دیگر آن را ادامه دهد.
شرکت در ویرایش S این موتور باز هم سراغ همان بلوک 1042 سیسی مایعخنک دوقلوی V شکل با زاویه مرکزی 90 درجه رفته است؛ مانند قبل نیز دو میل سوپاپ وظیفه هدایت 4 سوپاپ روی هر سیلندر را به عهده دارد. این سیلندرها با قطر 96 میلیمتر منجر به ثبت ضریب تراکم 12.6 بر یک شدهاند.
خروجی پیشرانه این موتورسیکلت 115 اسببخار در 8700 دور در دقیقه اعلام شده است. گشتاور نیز عدد 105 نیوتنمتر در 6750 دور در دقیقه را نشان میدهد. سوخترسانی با انژکتورهای 52 میلیمتری دوبل بهینهسازی شده است. این برای یک اسپرت سنگین خیابانی خبر خوبی است که حجم مخزن سوخت 17 لیتر است. بهتر از آن، مصرف سوخت عالی 4.7 لیتری در هر 100 کیلومتر است.
با توجه به استانداردهای اجباری یورو 5 بخشی از توان پیشرانه برای کنترل مصرف سوخت، کنترل شده است. درست به خاطر همین استاندارد بوده که تولید گاز آلاینده Co2 موتور فوق به طرز چشمگیری کاهش یافته و به عدد 118 گرم در هر کیلومتر رسیده است.
ژنراتور برق AC ماندلو 2023 معادل 550 واتی است. در همین رابطه بد نیست بدانید که باتری آن نیز توان تغذیه 12 ولت با 12 آمپرساعت را دارد. رانندگان حرفهای میدانند که یک جعبهدنده 6 سرعته دستی با سیستم کوییک شیفت و یک کلاچ هیدرولیکی چند صفحهای برای مانورهای سریع، چه نعمتی است.
برنامه ECU پیشرانه شامل چهار حالت سواری با تغییراتی در تعویض دنده و فنربندی هم در نظر گرفته شده که جذابترین آن حالت باران است. بحث سیستم تعلیق شد پس باید این را بگوییم که فنربندی این موتور از برند Öhlins با بازوی 43 میلیمتری و حرکت 130 میلیمتری است. در محور عقب نیز بازوهای چنگالی قابل تنظیم تعبیه شده است. در بخش ترمزها به دیسکهای 320 میلیمتری در جلو و 280 میلیمتری در عقب برمیخوریم.
تمامی اینها برای یک موتورسیکلت اسپرت خیابانی و تورینگ که قابلیتهای ادونچور هم دارد، با قیمت 17 هزار و 490 دلاری عالی به نظر میرسد.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : rideapart.com