ولوو XC40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو XC40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو XC40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو XC40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو XC40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو C40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو C40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب
ولوو C40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب

معرفی ولوو XC40 و C40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب

یک ربع قرن پس از معرفی آخرین خودروی دیفرانسیل-عقب توسط ولوو، این خودروساز سوئدی دوباره به سراغ تولید چنین خودروهایی رفت، با این تفاوت که این بار از پیشرانه درون‌سوز خبری نیست.

شعاع حرکتی براساس استاندارد WLTP برای XC40 و C40 برقی به ترتیب 460 و 470 خواهد بود. نسخه بروزرسانی شده از ولوو XC40 و C40 برقی دیفرانسیل-عقب در دو نسخه با پیشرانه و مجموعه باتری متفاوت، به مخاطبان معرفی شده‌­اند.

مدل پایه به پیشرانه‌­ای با 235 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری 69 کیلووات ساعت مجهز شده است، درحالی‌که این ارقام در نسخه گران‌تر به ترتیب 248 اسب­‌بخار و 82 کیلووات ساعت خواهد بود.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت هردو مدل به ترتیب 7.4 ثانیه و 160 کیلومتر برساعت اعلام شده است، درحالی‌که شعاع حرکتی براساس استاندارد WLTP به ترتیب 460 و 470 برای XC40 و C40 برقی خواهد بود. این رقم برای مدل‌های با مجموعه باتری بزرگتر به 520 و 530 کیلومتر افزایش می‌­یابد.

ولوو C40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب

براساس اعلام ولوو، شارژ باتری 69 کیلووات ساعت در مدت 34 دقیقه اتصال به جریان 130 کیلووات، از 10 به 80 درصد افزایش می­‌یابد. باتری بزرگتر از جریان 200 کیلووات پشتیبانی می‌­کند، بنابراین همین میزان افزایش شارژ در مدت 28 دقیقه اتفاق می‌­افتد.

نسخه دو موتوره از ولوو XC40 و C40 برقی با مجموعه باتری 82 کیلووات ساعت عرضه شده است و شعاع حرکتی آن‌ها به ترتیب 500 و 510 کیلومتر خواهد بود. بهبود خنک­‌کاری باتری، افزایش 60 کیلومتری شعاع حرکتی C40 برقی AWD را به همراه داشته است.

ولوو XC40 برقی نسخه دیفرانسیل عقب

نصب رینگ‌های 19 اینچی جدید با طرح آیرودینامیک برای ولوو XC40 و C40 برقی مدل 2023، کاهش ضریب درگ بدنه را در پی داشته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com