بازسازی خودروهای کلاسیک آن هم با اعمال تغییرات فراوان، در بسیاری موارد با انتقادات زیادی مواجه میشود، اما خودروی مورد بحث در این مطلب را نمیتوان به آسانی نادیده گرفت: نمونهای خاص از شورولت شِوِل 1967 که پیشرانه 10 سیلندر متعلق به دوج وایپر به همراه سوپرشارژر را در سینه دارد.
”در زیر کاپوت این نسخه خاص از شورولت شِوِل 1967، پیشرانه 10 سیلندر 8.3 لیتری برگرفته از دوج وایپر نصب شده، که به لطف نصب سوپرشارژر Paxton NOVI 2000، قدرت آن به 700 اسببخار رسیده است. “این خودروی جالب براساس شاسی ساخت شوارتز پرفورمنس (Schwartz Performance) شکل گرفته و سیستم تعلیق بادی رایدتک (Ridetech) را به همراه دارد، که راحتی سواری را نسبت به نمونه اولیه، به مراتب افزایش داده است.
دیسک ترمزهای ساخت Wilwood، رینگهای سوراخدار Forgeline، بالابر خودکار شیشهها، سیستم تهویه VintageAir و نشاندهندههای Dakota Digital، از دیگر مواردی است که سواری با این خودرو را به تجربهای لذتبخش تبدیل میکند.
نکته جالب اینکه تایرهای این خودرو در محورهای جلو و عقب از دو برند متفاوت تامین شده به نحوی که در جلو با نمونههای 285 ساخت Ohtsu و در چرخهای عقب با تایرهای 345 از برند میشلن مواجه هستیم.
در زیر کاپوت این نسخه خاص از شورولت شِوِل 1967، پیشرانه 10 سیلندر 8.3 لیتری برگرفته از دوج وایپر نصب شده، که به لطف نصب سوپرشارژر Paxton NOVI 2000، قدرت و گشتاور آن به 700 اسببخار و 860 نیوتنمتر رسیده است. توجه داشته باشید که این ارقام به صورت رسمی اعلام نشده است، ولی نویسندگان نشریه carsccops با جستجو در فضای مجازی موفق به یافتن این نتیجه شدهاند.
خروجی این پیشرانه قدرتمند از طریق گیربکس شش سرعته دستی Tremec T56 به چرخها منتقل میشود.
دستگیره درها برگرفته از اولدزمبیل Intrigue، چراغهای LED جلو، خروجیهای اگزوز در بخش جانبی بدنه و نشانهای متفاوت، از مهمترین ویژگیهای ظاهری این کوپه قدرتمند به شمار میآید.
این خودرو که در نوامبر 2022 تکمیل شده و تاکنون نزدیک به 5 هزار کیلومتر پیمایش داشته، به زودی در جریان یک حراجی به فروش میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com