در نگاه اول مانند یک فورد پوما ST معمولی است؛ اما تفاوت قابلتوجهی با کراساور داغ فورد دارد، که از سال 2020 عرضه شده.
”برای تنوع بخشیدن به خط تولید فورد پوما ST، شرکت نسخهای در تیراژ محدودی با پیشرانه کوچک یک لیتری اکوبوست 3 سیلندر عرضه کرده است.“برای تنوع بخشیدن به خط تولید این خودرو، شرکت تیراژ محدودی با پیشرانه کوچک یک لیتری اکوبوست 3 سیلندر را هم موسوم به PowerShift عرضه کرده است. این خودروی هیبریدی ملایم دارای 168 اسببخار قدرت و 183 نیوتنمتر گشتاور است. با این حال نسخهای با حجم بیشتر نیز موجود است که با قلب 1.5 لیتری خود میتواند 197 اسببخار قدرت و 320 نیوتن گشتاور تولید کند.
یکی دیگر از تفاوتهای عمده بین این دو خودرو، نحوه انتقال قدرت به چرخهای جلو است. نسخه قویتر پوما ST از یک جعبهدنده 6 سرعته دستی استفاده میکند. در حالی که ویرایش استاندارد دارای جعبهدنده هفت سرعته پاورشیفت با شیفترهای پدالی است. این گیربکس دو کلاچه به کراساور ساب کامپکت آمریکایی این امکان را میدهد تا در 7.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. این یعنی 0.7 ثانیه کندتر از مدل قویتر 1.5 لیتری.
پوما ST جدید با بهرهمندی از قویترین پیشرانه یک لیتری اکوبوست فورد و به لطف استفاده از فناوری هیبریدی ملایم برای کاهش مصرف سوخت، مصرف سوخت 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر را ثبت کرده است. تجهیزات 48 ولتی باعث شده تا انتشار گاز CO2 به 144 گرم در کیلومتر کاهش پیدا کند.
حداکثر قدرت در دور موتور 5750 دور در دقیقه بدست میآید. این در حالی است که گشتاور نهایی نیز در دور موتور 3000 شروع میشود. از این حیث بسیار شبیه به ویرایش قویتر است. جالب آنکه به لطف استفاده از فناوری دریچه اگزوز فعال، بر حسب شرایط رانندگی، صدای خروجی اگزوز نیز تغییر میکند.
برای ویرایش جدید، فورد یک رنگ آبی انحصاری ST را اضافه کرده که به صورت سفارشی با سقف مشکی براق نیز عرضه میشود. البته شش گزینه رنگی بیرونی نیز قابل سفارش است. البته درپوش مشکی آینه، پوشش جلوپنجره و اسپویلر سقفی به صورت استاندارد خواهد بود. همچنین رینگهای 19 اینچی جدید با روکش مگنت نیز فقط در این مدل سفارشی دیده میشود.
داخل کابین صندلیهای اسپرت مخصوص فورد با برند Ford Performance دیده میشود، که با پوشش چرم مصنوعی روکش شدهاند. گرمکن و پد شارژ بیسیم ازجمله تجهیزات استاندارد آن هستند. علاوهبراین پوما پاورشیفت دارای سنسورهای پارک جلو و عقب، برف پاککنهای اتوماتیک و سیستمهای کمک راننده ازجمله کروز کنترل تطبیقی است. البته خبر بد این که هنوز سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی SYNC3 استفاده میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com