• هاوال H6 نسخه HEV
  • هاوال H6 نسخه HEV
  • هاوال H6 نسخه HEV
  • هاوال H6 نسخه HEV
  • هاوال H6 نسخه HEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV
  • هاوال H6 نسخه PHEV

مصرف سوخت 3.7 لیتر در نسخه پلاگین هیبرید

معرفی هاوال H6 نسخه HEV و PHEV

24 اسفند 1401 14:03

گریت وال قصد دارد حضور خود در بازار برزیل را با محصولات برند هاوال آغاز کند. هاوال H6 در سه نسخه به کشور برزیل وارد شده است، تا با رقبای قدر شامل تویوتا کرولا کراس XRX هیبرید، جیپ کامپس 1.3 توربو فلکس و فولکس واگن تائوس 250 TSI روبرو شود.

هاوال H6 در برزیل در سه نسخه پرمیوم HEV، پرمیوم PHEV (پلاگین-هیبرید) و H6 GT عرضه خواهد شد، که تنها از نظر فنی تفاوت دارند ولی امکانات رفاهی آن‌ها یکسان است.

مشخصات فنی هاوال H6 نسخه HEV و PHEV

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هاوال H6 به ترتیب 4.65، 1.88، 1.73 و 2.74 متر اعلام شده است، که آن را بزرگتر از هر سه رقیب نشان می­‌دهد. ظرفیت 570 لیتری محفظه بار این خودرو نیز از هر سه مدل مذکور بزرگتر است.

هاوال H6 پرمیوم HEV به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و یک پیشرانه برقی مجهز شده است، که 243 اسب‌­بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. شتاب صفر تا صد و مصرف سوخت ترکیبی این مدل، به ترتیب 7.9 ثانیه و 7.7 لیتر در صد کیلومتر (براساس استاندارد Inmetro) اعلام شده است.

هاوال H6 هیبرید 2024

هاوال H6 پرمیوم PHEV به سامانه هیبرید مشابه ولی با 393 اسب­بخار قدرت و 761 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و می­‌تواند ظرف 4.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. این خودرو به سامانه چهارچرخ محرک و باتری 34 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی 170 کیلومتر (براساس استاندارد NBR) و مصرف سوخت ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر را برای آن به همراه می‌­آورد.

هاوال H6 GT با همین سامانه پلاگین-هیبرید ولی با شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه و البته تغییراتی در ظاهر از جمله طراحی جدید سپرها عرضه می‌شود.

کابین و امکانات هاوال H6 نسخه HEV و PHEV

صرف نظر از پیشرانه، هاوال H6 فقط در یک سطح تجهیزات رفاهی در بزریل عرضه خواهد شد که فرمان برقی، سقف پانوراما، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ)، کروز کنترل تطبیق‌­پذیر با قابلیت توقف و حرکت، ترمز خودکار اضطراری با قابلیت شناسایی عابرپیاده و دوچرخه و موتورسیکلت، کنترل نقطه کور، دستیار حرکت بین خطوط، گردش هوشمند، هشدار برخورد در عقب، هشدار باز شدن درها، دستیار دنده عقب، حسگر تابلوخوان، دستیار خروج از رمپ، سنسور فشار باد تایر، سیستم ضد واژگونی و دستیار پارک را به همراه دارد.

هاوال H6 هیبرید 2024

براساس اعلام گریت وال، هاوال H6 HEV به سطح 2 سامانه نیمه خودران مجهز شده است، که به یاری شش حسگر جلو، 4 دوربین جلو و 6 حسگر عقب کار می‌کند.

نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو، دریافت بروزرسانی و دستیار صوتی برای کنترل برخی تجهیزات خودرو نیز روی داشبورد قرار دارد.

قیمت و برنامه تولید هاوال H6 نسخه HEV و PHEV

در برزیل، سه نسخه پرمیوم HEV، پرمیوم PHEV و GT از هاوال H6 با قیمت پایه 40 هزار، 51,500 و 57,300 دلار به فروش می‌­رسد.

هاوال H6 نسبت به کورولا کراس از عملکرد فنی و فضای بهتر، نسبت به فولکس واگن تائوس از پیشرانه هیبرید و نسبت به جیپ کامپس از قیمت کمتر بهره‌­مند شده است، که همین عوامل احتمال موفقیت آن را افزایش می‌­دهد.

هاوال H6 هیبرید 2024

هاوال H6 از آوریل 2023 به مشتریان برزیلی تحویل خواهد شد. این خودرو ابتدا به صورت وارداتی به برزیل ارسال می‌­شود، اما از سال آینده، تولید این خودروها در کارخانجات سابق مرسدس بنز که توسط گریت وال خریداری شده، آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران