• ميتسوبيشي مونستون کانسپت
  • ميتسوبيشي مونستون کانسپت
  • ميتسوبيشي مونستون کانسپت
  • ميتسوبيشي مونستون کانسپت
  • ميتسوبيشي مونستون کانسپت
  • ميتسوبيشي مونستون کانسپت
  • ميتسوبيشي مونستون کانسپت

کانسپتی از دانشجویان IED

معرفی میتسوبیشی مونستون

16 فروردین 1402 15:00

میتسوبیشی اخیراً تعدادی از محصولات تولیدی خود را برای چند سال آینده معرفی کرده است. این بدان معناست که طراحان کاملاً مشغول هستند.

جدیدترین کانسپت میتسوبیشی با نام مونستون، در استودیو طراحی این شرکت ساخته نشده است؛ بلکه دانشجویان (IED) آن را طراحی کرده‌اند. جدیدترین کانسپت میتسوبیشی، در استودیو طراحی این شرکت ساخته نشده است؛ بلکه دانشجویان Istituto Europeo di Design (IED) آن را طراحی کرده‌اند. این کانسپت به صورت یک شاسی‌بلند کاملاً الکتریکی تصور شده و نام آن Moonstone است‌.

هدف این پروژه، ساخت یک شاسی‌بلند برای سال ۲۰۳۵ است، که با توجه به موارد زیست محیطی، از جمله استفاده از مواد اولیه پایدار طراحی شده. کانسپت نهایی آن در تاریخ ۲۸ مارس، در یک رویداد ویژه در تورین ایتالیا رونمایی شد.

میتسوبیشی مونستون، یک شاسی‌بلند دو در کوپه نسبتا جمع و جور است، که فاصله آن از سطح زمین زیاد محسوب می‌شود. این کانسپت بسیاری از ویژگی‌های ظاهری میتسوبیشی را داراست.

نمای جلویی آن با وجود چراغ‌های LED، یادآور کانسپت میتسوبیشی XFC است. قسمت جلوپنجره کاملا بسته است و سپر آن نمای برجسته دارد‌.

میتسوبیشی مونستون کانسپت

نمای جانبی این کانسپت، فرورفتگی‌ها و خطوط بسیار زیادی دارد. مقدار قابل توجهی از قطعات پلاستیکی دور تا دور چرخ‌ها به صورت جعبه‌ای و زاویه‌دار پوشیده شده است. گلگیرهای عقب، شلوغ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین بخش طراحی آن هستند.

با وجود سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ، شیشه جلو با شیشه‌های جانبی کاملا ادغام شده و نمای جالبی گرفته است. در بخش عقب، چراغ‌های Y شکل LED، اسپویلر داک‌تیل، یک بال عقب سقفی و یک صفحه آلومینیومی دیده می‌شود.

به طور کلی مونستون می‌تواند تجسمی از محصول اسپرت میتسوبیشی اکلیپس باشد. IED اطلاعاتی درباره پیشرانه الکتریکی آن منتشر نکرده، اما قول داده که این خودرو عملکرد شگفت‌انگیز و قابلیت تمام چرخ محرک را ارائه دهد.

میتسوبیشی مونستون کانسپت

این کانسپت توسط گروهی ۱۸ نفره از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 2021/2022 در بخش طراحی حمل و نقل IED، طراحی شده است. میتسوبیشی این تیم را حمایت کرده و علاوه بر آن، شرکت‌های پیرلی، OZ Racing و Lechler نیز حامیان فنی بوده‌اند. این در حالی است که مدل فول‌سایز توسط Freeland.car، MINTT، AM Costruzione Modelli و Raitec ساخته شده است.

همانند سایر کانسپت‌های IED، میتسوبیشی مونستون نیز تولید نخواهد شد و در حد یک پروژه طراحی باقی می‌ماند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران