شعبه اروپایی میتسوبیشی موتورز، شاسی بلند کلاس D یعنی اوتلندر PHEV مدل 2025 را به اهالی قاره سبز معرفی کرده است.
البته میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 یک خودروی کاملا جدید نیست و در سایر بازارها با همین شکل و شمایل به فروش میرسد، اما خودروساز ژاپنی از اعمال برخی تغییرات مخصوص بازار اروپا خبر داده است. نسل قبلی این خودروی پلاگین-هیبرید نیز با فروش بیش از 200 هزار دستگاه در مدت 10 سال، حضور موفقی در بازار اروپا داشت.
فروش میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 در آلمان با قیمت پایه 49,990 یورو و گارانتی 5 سال یا صد هزار کیلومتر، آغاز شده است.
طراحی میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025
ابعاد بدنه میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.719، 1.862، 1.75 و 2.704 متر اعلام شده است، که به اشکودا کودیاک، نزدیک به نظر میرسد.
بنابر اعلام میتسوبیشی، سر و صدا و لرزش کابین اوتلندر PHEV مدل 2025 نسبت به نسل قبل، کاهش یافته است در حالی که فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دارد.
مشخصات کابین میتشوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025
دو نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی، شارژر بیسیم 15 وات، دوربین عقب در آینه میانی، امکان ارتباط بیسیم اپل کارپلی و اندروید اتو، دستیار صوتی و سقف پانوراما بازشو با ابعاد 0.928 در 0.702 میلیمتر، به صورت استاندارد در اوتلندر PHEV مدل 2025 نصب شده است.
صندلیهای عقب به نسبت 40:20:40 از یکدیگر جدا شده است. با خم کردن کامل صندلیها، گنجایش محفظه بار از 495 لیتر به 1404 لیتر افزایش مییابد.
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025
قوای حرکتی میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 از سامانه پلاگین-هیبرید شامل یک پیشرانه 4 سیلندر و دو موتور برقی تامین میشود. موتور برقی روی محور جلو، 114 اسببخار قدرت و 255 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این اعداد برای موتور عقب، 133 اسببخار و 195 نیوتنمتر اعلام شده است.
پیشرانه درونسوز با حجم دقیق 2360 سیسی و 133 اسببخار قدرت و 203 نیوتنمتر گشتاور مشابه مدل قبلی است، اما طراحی مسیرهای جریان هوا و همچنین منیفولد سیستم اگزوز بازنگری شده تا مصرف سوخت کاهش و بازدهی افزایش یابد.
این سامانه با مجموع قدرت 300 اسببخار، مجموعه باتری 22.7 کیلووات ساعت و باک 53 لیتری، برد حرکتی برقی و هیبرید به ترتیب 85 و 844 کیلومتر (برمبنای WLTP) را ارائه میکند. مصرف سوخت هیبرید و آلایندگی کربنی این خودرو هم به ترتیب 0.8 لیتر در صد کیلومتر و 18 گرم بر کیلومتر اعلام شده است.
بنابر اعلام میتسوبیشی، بازدهی سامانه هیبرید اوتلندر PHEV مدل 2025 نسبت به نسل قبل، 40 درصد افزایش یافته است. خودروساز ژاپنی همچنین از بهبود عملکرد سیستم خنککننده و کاهش مصرف سوخت در این مدل خبر میدهد. وجود پمپ گرمایی هم به عملکرد مناسب مجموعه باتری حتی در زمستان، یاری میرساند.
میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 میتواند ظرف 7.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
راننده میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 میتواند یکی از سه حالت برقی، هیبرید سری یا هیبرید موازی را برای قوای حرکتی انتخاب کند.
میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 را میتوان از طریق اتصال با شارژر خانگی، Type 2 یا CHAdeMO شارژ کرد. البته این مورد آخری را کمتر میتوان پیدا کرد.
سامانه چهار چرخ محرک S-AWC به همراه سیستم تعلیق و فرمان با تنظیمات جدید، برای رویارویی با شرایط مختلف، آمادگی دارد. هفت حالت رانندگی نرمال، اکو، پاور، شن، برف، سنگفرش و گل و لای نیز برای فعالسازی سامانه S-AWC پیش بینی شده است.
نیروی توقف میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025 از دیسکهای 350 میلیمتری در پشت رینگهای آلیاژی 18 یا 20 اینچ، تامین خواهد شد.
سامانه دستیار پایداری تریلر هم با پایش حرکات تریلر متصل به میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2025، خود را با ترمز و حالت رانندگی مناسب وضعیت، هماهنگ خواهد کرد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : uk.motor1.com