• هوندا اوديسه 2023
  • هوندا اوديسه 2023
  • هوندا اوديسه 2023
  • هوندا اوديسه 2023
  • هوندا اوديسه 2023
  • هوندا اوديسه 2023
  • هوندا اوديسه 2023

ارسال از چین برای بازار ژاپن

معرفی هوندا اودیسه 2023

20 فروردین 1402 13:10

شرکت هوندا اواخر سال ۲۰۲۱، هنگامی که مینی‌ ون اودیسه از بازار محلی کناره‌گیری کرد، تولید این محصول را در کارخانه سایاما واقع در سایتاما، خاتمه داد.

همانطور که از نام هوندا اودیسه e:HEV Absolute EX Black پیداست، به یک پیشرانه هیبریدی مجهز شده است و مجموعه‌ای از قطعات مشکی‌رنگ در نمای خارجی آن وجود دارد. با توجه به تقاضای عمومی برای این خودرو، اودیسه دوباره به بازار ژاپن بازگشته است. اما این بار به صورت محلی ساخته نمی‌شود؛ بلکه به صورت وارداتی از چین می‌آید و با عنوان e:HEV Absolute EX Black Edition فروخته می‌شود‌.

همانطور که از نام آن پیداست، به یک پیشرانه هیبریدی مجهز شده است و مجموعه‌ای از قطعات مشکی‌رنگ در نمای خارجی آن وجود دارد. با کمی دقت، متوجه می‌شویم که کابین این مینی‌ ون در مقایسه با نسخه فروخته شده در آمریکا متفاوت است.

داشبورد آن اکنون با وجود دریچه‌های تهویه باریک‌تر و افقی، مدرن‌تر به نظر می‌رسد. یک نمایشگر ‌۱۱.۴ اینچی اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده است و سرنشینان ردیف دوم به پورت USB-C دسترسی دارند.

هوندا اودیسه e:HEV Absolute EX Black

دو صندلی کاپیتانی در قسمت میانی خودرو، در چهار جهت مختلف به صورت برقی تنظیم می‌شوند و در هر دو طرف تکیه‌گاه دست تعبیه شده است.
این صندلی‌ها به گرمکن مجهز شدند و به وسیله یک میز محتوی دو جالیوانی، از یکدیگر جدا هستند.

در قسمت جلو، صندلی راننده در هشت جهت مختلف تنظیم می‌شود، اما صندلی سرنشین جلو تنها چهار جهت دارد. هر دو صندلی گرمکن دارند. یک سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه‌ای، تودوزی چرم و صندوق برقی برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

هوندا اودیسه e:HEV Absolute EX Black

این نسخه براساس دومین فیس‌لیفت (که اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد) ساخته شده است. بخشی از قوای هیبرید آن را یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی عهده‌دار است، که ۲۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکس e-CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

هوندا اودیسه e:HEV Absolute EX Black از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ در ژاپن عرضه می‌شود. پیش‌فروش آن از پاییز آغاز می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران