• 2025 هوندا Freed

در دو نسخه اِیر (Air) و کراس استار (Crosstar)

معرفی هوندا Freed

11 تیر 1403 11:26

کمی پس از معرفی اولیه هوندا Freed در می 2024، اکنون این خودرو به صورت کامل به مشتریان ژاپنی معرفی شده است.

نسل دوم هوندا Freed که از 8 سال قبل روی خط تولید قرار داشت، در سال 2019 مورد بروزرسانی قرار گرفت. نسل سوم نیز همچون مدل قبل در دو نسخه اِیر (Air) و کراس استار (Crosstar) تولید خواهد شد.

طراحی هوندا Freed

طراحی بدنه همچنان تحت تاثیر خطوط مستقیم قرار دارد. در نسخه کراس استار، قطعات پلاستیکی مشکی در نقاط مختلف بدنه و چراغ‌های مه‌شکن اضافه را می‌توان مشاهده کرد.

چهره هوندا Freed به واسطه طراحی متفاوت چراغ‌های جلو و کاپوت، زاویه شیشه جلو و نوار بین چراغ‌ها، از نسل قبلی متمایز شده و به Step WGN شباهت پیدا کرده است.

طول و فاصله بین محورهای هوندا Freed به ترتیب 4.31 و 2.74 متر اعلام شده، یعنی طول بدنه 45 میلیمتر افزایش یافته و فاصله بین محورها ثابت باقی مانده است.

کابین و امکانات هوندا Freed

در کابین هوندا Freed می‌­توان طراحی جدید نمایشگرها، اضافه شدن دریچه­‌های تهویه سقفی برای سرنشینان عقب، محفظه لوازم در سمت سرنشین جلو و برخی نقاط دیگر را تشخیص داد. شرکت سازنده هم از افزایش راحتی صندلی‌ها خبر داده است.

هر دو نسخه از هوندا Freed را می‌­توان به صورت شش یا هفت نفره خریداری کرد، اما تیپ کراس استار با ظرفیت 5 نفر هم قابل سفارش است. محفظه بار دو طبقه با کف عمیق هم در این تیپ ارائه شده است، درحالی‌که در تیپ اِیر، صندلی‌های ردیف سوم را می‌­توان به صورت عمودی و به سمت دیواره­‌ها تا کرد.

هوندا Freed به صورت استاندارد به سامانه ایمنی هوندا Sensing با کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز خودکار، حفظ حرکت بین خطوط، حسگر نور، حسگر تابلوخوان و قابلیت تشخیص شتابگیری غیرعادی مجهز شده است.

مشخصات فنی هوندا Freed

مشتریان ژاپنی می­‌توانند هوندا Freed را با پیشرانه درونسوز یا هیبرید خریداری کنند. نسخه درونسوز به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 106 اسب‌­بخار قدرت و گیربکس CVT مجهز شده، درحالی‌که در تیپ هیبرید e:HEV دو موتور برقی هم به این پیشرانه اضافه شده است، تا مجموع خروجی به 123 اسب‌­بخار برسد.

صرف نظر از پیشرانه، هوندا Freed را می‌­توان به صورت محرک-جلو یا چهار چرخ محرک خریداری کرد.

قیمت هوندا Freed

هوندا Freed از 28 ژوئن و با قیمت پایه 2.508 و 2.812 میلیون ین برای تیپ‌های اِیر و کراس استار در ژاپن به فروش می­‌رسد. نسخه ویژه افراد توانخواه نیز عرضه خواهد شد.

هوندا انتظار دارد که ماهیانه 6.500 دستگاه Freed به فروش برساند. فعلا از احتمال صادرات این خودرو به سایر کشورها، خبری منتشر نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران