• ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024
  • ام جي سايبرستر 2024

544 اسب‌بخار قدرت برای قوی‌ترین نسخه

معرفی ام جی سایبرستر 2024

2 اردیبهشت 1402 18:03

ام جی سایبرستر نخستین خودروی روباز است که این برند در طول بیش از یک دهه گذشته، عرضه می­‌کند. از آنجا که تسلا رودستر تاکنون وارد خط تولید نشده، سایبرستر را می­‌توان نخستین نمونه در این رده دانست.

کابین و امکانات ام جی سایبرستر

فضای داخلی نسخه تولید انبوه ام‌ جی سایبرستر به طور رسمی در چین رونمایی شد. به نظر می‌رسد که این مدل کمی با نسخه پیش تولید تفاوت دارد، که قبلاً در بریتانیا ارائه شده بود.

قبلا تنها نسخه پیش‌تولید سایبرستر دیده شده بود‌. اکنون فضای داخلی نسخه تولید انبوه آن کمی به روز شده است. بزرگ‌ترین تغییر، در فرمان است. فرمان نسخه تولید انبوه معمولی است و به نظر می‌رسد که آن فرمان ویژه به یک آپشن تبدیل شده است. این فرمان سه شاخه بوده و فلت است. علاوه بر آن، اهرم انتخاب‌گر حالت‌های رانندگی و چند تغییر دیگر دیده می‌شود.

ام جی سایبرستر 2024

فضای داخلی ارائه شده، به رنگ قرمز است‌. درحالی که رنگ‌های قرمز، سفید و مشکی در نسخه پیش‌تولید دیده می‌شد. در حال حاضر ستون‌ها و سقف تنها جزء مشکی‌رنگ کابین هستند.

لازم به ذکر است که نسخه تولید انبوه ام‌ جی سایبرستر، همانند نسخه پیش‌تولید، یک خودرو کانورتیبل (دارای سقف بازشونده) است. در قسمت رودری‌ها، دکمه‌های تنظیم صندلی دیده می‌شود.

صفحه‌های نمایش سایبرستر تغییر نکرده است و همانند نسخه پیش‌تولید هستند. راننده مجموعا سه صفحه نمایش در مقابل خود دارد. این صفحه‌ها، یک نمایشگر یکپارچه منحنی را تشکیل می‌دهند که پشت فرمان قرار گرفته است. کنسول میانی خودرو دست‌نخورده باقی مانده و مجموعه‌ای از دکمه‌های کنترل‌گر سیستم آب و هوای مطبوع با حساسیت بالا به لمس وجود دارد.

ام جی سایبرستر 2024

در قسمت زیرین این دکمه‌ها، اهرم تعویض دنده دیده می‌شود که چند دکمه فیزیکی دارد. دو دکمه برای ترمز پارک در کابین خودرو وجود دارد؛ اولی در کنسول مرکزی و دیگری در قسمت چپ فرمان جای گرفته‌اند. موارد دیگری که روی کنسول یافت می‌شود، شامل یک صفحه نمایش، دکمه‌های کنترل برای سقف و یک جفت جالیوانی است.

طراحی ام جی سایبرستر

در نگاه اول، نمی­‌توان شباهتی میان ام جی سایبرستر با محصولات کلاسیک این برند پیدا کرد، اما برخی موارد همچون کاپوت کشیده و بخش انتهایی کوتاه را می‌­توان به نوعی به شباهت با مدل‌های قبلی تعبیر کرد. درهای قیچی مانند، خشونت ظاهری ام جی سایبرستر را افزایش داده است.

ام جی سایبرستر 2024

ابعاد ام جی سایبرستر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.535، 1.913، 1.329 و 2.69 متر اعلام شده است، که این خودرو را به مراتب بزرگتر از مزدا میاتا MX-5 مدل 2023 یا پورشه کیمن با طول به ترتیب 3.91 و 4.3 متر، نشان می­‌دهد.

وزن ام جی سایبرستر هم بین 1.85 تا 1.985 تن برای نسخه­‌های مختلف اعلام شده، که به مراتب سنگین‌تر از وزن 1061 الی 1090 کیلوگرمی مزدا MX-5 است.

ام جی سایبرستر 2024

بنابر اعلام MIIT، دو رنگ مشکی یا قرمز برای سقف پارچه­‌ای و چندین طرح برای رینگ‌های ام جی سایبرستر قابل سفارش خواهد بود. ام جی سایبرستر بسته به تریم، به رینگ‌های 19 و 20 اینچی مجهز خواهد شد.

مشخصات فنی ام جی سایبرستر

نسخه پایه سایبرستر به یک موتور الکتریکی روی محور عقب تجهیز شده است، که ۳۱۴ اسب‌بخار قدرت دارد. برترین نسخه چهار چرخ محرک بوده و خروجی آن به ۵۴۴ اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر سرعت سایبرستر ۲۰۰ کیلومتر برساعت است. دو باتری برای این خودرو اسپرت درنظر گرفته شده است؛ باتری ۶۴ کیلووات‌ساعتی و باتری ۷۷ کیلووات‌ساعتی که برد آن‌ها ۵۰۱ تا ۵۸۰ کیلومتر است.

شاید این برد کم به نظر برسد؛ اما ام‌ جی برای کنترل وزن خودرو نمی‌توانسته باتری بزرگ‌تری را نصب کند. سایبرستر چهار چرخ محرک برابر ۱۹۸۵ کیلوگرم وزن دارد.

قیمت ام جی سایبرستر

ام‌جی سایبرستر در چین و توسط گروه سایک تولید می‌شود. ام‌ جی سایبرستر در سال جاری به بازار چین عرضه می‌شود، شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که آغاز قیمت آن از ۴۱,۴۶۰ دلار است. از طرفی قرار است از سال ۲۰۲۴ و با قیمت ۷۰,۴۶۰ دلار به بریتانیا عرضه شود‌. این در حالی است که ب‌ام‌و Z4 قیمتی معادل ۵۷ هزار دلار دارد‌. قیمت پورشه ۷۱۸ باکستر نیز از ۷۰,۹۶۰ دلار است. این بدان معناست که کار سایبرستر سخت می‌شود و باید با چنین محصولاتی رقابت کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران