• ون چيني وي گائوشان

خط و نشان برای تویوتا

پیش‌نمایش وِی گائوشان

28 فروردین 1402 10:21

شرکت چینی Way از زیرمجموعه‌های گریت‌وال با معرفی ون لوکس و بزرگ Gaoshan به جنگ تویوتا Alphard در بازار چین خواهد رفت.

وِی گائوشان دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی است، که می‌تواند با یک بار شارژ تا 150 کیلومتر پیمایش داشته باشد. بر اساس اطلاعات وزارت صنعت و فناوری چین، این ون دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی است، که می‌تواند با یک بار شارژ تا 150 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

گائوشان که در چینی به معنی کوه بلند است، تاکید ویژه روی بزرگ بودن دارد. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع 5045، 1960 و 1900 میلی‌متری است و فاصله محوری آن نیز 3085 میلی‌متر اعلام می‌شود. این یعنی گائوشان 100 میلی‌متر طویل‌تر، 110 میلی‌متر عریض‌تر و 5 میلی‌متر بلندتر از تویوتا آلفارد است.

مقایسه دو محصول چینی و ژاپنی تصادفی نیست. این خودرو تمام تلاش خود به ویژه در قسمت جلوپنجره را کرده تا شبیه MPV ژاپنی‌ها شود. البته زبان طراحی مدلی که وِی طراحی کرده بیشتر شبیه به هونگچی HQ9 است. گفته می‌شود این خودرو در زمان رونمایی‌اش نیز با انتقادهایی روبرو شده بود. حالا انتظار می‌رود مشتریان با عرضه نهایی گائوشان نیز نسبت به طراحی آن معترض شوند.

ون چینی وی گائوشان

وی گائوشان دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری با 156 اسب‌بخار است که باتری‌های آن توسط SVOLT در حالت هیبریدی تأمین می‌شوند. قرار است شرکت مذکور از سال 2025 باتری خودروهای برقی گروه بزرگ استلانتیس را نیز تأمین کند.

گائوشان با وزن خالص 2610 کیلوگرم دارای رینگ‌های 18 اینچی است. وزن این خودرو در حالت نهایی خود به 3135 کیلوگرم نیز می‌رسد. ابعاد مناسب وی گائوشان باعث فراهم شدن فضایی 340 لیتری در قسمت عقب آن بدون تا کردن صندلی‌ها شده است.

وِی برنامه دارد این خودرو را به صورت رسمی در نمایشگاه شانگهای رونمایی کند. گائوشان بی‌تردید رقابت سختی را با زیکر 009، دنزا D9 و مکسوس میفا 9 تجربه خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران