• فورد ماستنگ GT خودروي ايمني
  • فورد ماستنگ GT خودروي ايمني
  • فورد ماستنگ GT خودروي ايمني
  • فورد ماستنگ GT خودروي ايمني

افزایش قدرت برای حضور در مسابقات نسکار

تبدیل فورد ماستنگ GT به خودروی ایمنی

29 فروردین 1402 11:46

قرار شده فورد ماستنگ GT مدل 2024 به عنوان خودروی ایمنی (pace car) در مسابقات نسکار حاضر شود. نخستین حضور این خودرو در تعطیلات پیش رو و در پیست Martinsville خواهد بود، درحالی‌که در چند رویداد دیگر شامل Cup , Xfinity و Craftsman نیز حاضر خواهد شد.

پیشرانه 5 لیتری V8 فورد ماستنگ GT در نسکار، 480 اسب­‌بخار قدرت و 562 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.خودروی ایمنی یا آهسته‌رو، سرعت خودرو‌های در حال رقابت را در موقعیت‌های ویژه محدود می­‌کند. در هنگام اتفاقاتی همچون مسدود شدن مسیر، خودروی ایمنی وارد می‌شود و رهبری خودروها را برعهده می­‌گیرد. شرکت‌کنندگان اجازه ندارند در هنگام دوره احتیاط از خودرو ایمن یا از یکدیگر سبقت بگیرند. سرعت خودروی ایمنی با توجه به مسیر و پیست مسابقه تعیین می­‌شود.

بدنه این فورد ماستنگ GT با آبی Grabber تزئین شده است، درحالی‌که نوارهای آبی تیره روی کاپوت، نشان اسب روی گلگیرهای عقب، جزئیات مشکی شامل جلوپنجره، سقف، باله عقب و رینگ‌ها، کالیپرهای آبی رنگ و چراغ سقفی، از دیگر ویژگی‌های آن بشمار می­آید.

پیشرانه 5 لیتری V8 فورد ماستنگ GT در نسکار، 480 اسب­‌بخار قدرت و 562 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، ولی با نصب اگزوز اسپرت فعال، این ارقام به 486 اسب‌­بخار قدرت و 566 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می‌­یابد.

شش رویداد بعدی نسکار که فورد ماستنگ GT نیز در آن‌ها حضور دارد، در فاصله 21 آوریل تا سوم سپتامبر برگزار خواهد شد.

فورد ماستنگ GT خودروی ایمنی

لازم به یادآوری است که فورد ماستنگ مدل 2024 با پیشرانه 2.3 لیتری 4 سیلندر اکوبوست با 315 اسب­‌بخار قدرت و 475 نیوتن‌متر گشتاور نیز قابل سفارش است. ماستنگ دارک هورس، به پیشرانه 5 لیتری V8 با 500 اسب‌بخار قدرت و 566 نیوتن‌متر گشتاور مجهز خواهد شد.

برخی شایعات از احتمال عرضه دو نسخه جدید از فورد ماستنگ 2024 خبر می‌دهد، که احتمالاً یکی از آن‌ها شلبی GT500 باشد. خبر خوش برای طرفداران این‌که احتمال دارد، نسخه جاده­‌ای از فورد ماستنگ GT3 هم تولید شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران