• خودروهاي برقي چري iCAR

خودروهایی برقی برای جوانان

معرفی محصولات چری iCAR

29 فروردین 1402 13:27

شرکت خودروسازی چری، در تاریخ ۱۶ آوریل، برند الکتریکی مستقل خود را با نام iCAR معرفی کرد. اولین خودرو این برند با نام iCAR GT رونمایی شد. دومین محصول آن شاسی‌بلند‌ iCAR 03 است.

چری‌اتو گفته که این برند مشتریان جوان را هدف قرار داده و قیمت محصولات آن بین ۲۱,۸۰۰ تا ۵۸,۲۰۰ دلار است. لوگوی این برند توسط Cao Xue شکل گرفته است، همان شخصی که نماد ‌پاندا بازی‌‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را طراحی کرد.

برند جدید iCAR اعلام کرده که ۶ محصول جدید را در آینده معرفی خواهد کرد که شامل 03 و GT نیز می‌شود. ۴ سری محصول در کلاس‌های MPV، شاسی‌بلند و اسپرت خواهند بود.

خودروهای برقی چری iCAR جی تی

iCAR GT

محصول iCAR GT، یک کانسپت است. اما با توجه به فضای داخلی آن، خیلی دور از تولید نیست. حتی دو جالیوانی در کنسول میانی آن تعبیه شده است. طراحی خودرو آینده‌نگر است. چراغ‌های عقب به صورت حرف T طراحی شده‌اند. در فضای داخلی آن نیز یک نمایشگر LCD بسیار بزرگ و فرمان دیده می‌شود. این فرمان یادآور فیلم جنگ ستارگان است و قطعا در نسخه تولیدی دیده نخواهد شد.

iCAR 03

دومین محصول این برند جدید، یک شاسی‌بلند آفرودر الکتریکی با نام iCAR 03 است. این خودرو قبلا با کد S56 شناخته می‌شد. ابعاد آن به ۴.۲ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۷ متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محوری ۲.۷ متری دارد. ۲۰ سنسور هوشمند و ADAS سطح L2+ در این خودرو وجود دارد. یک سانروف بزرگ نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

خودروهای برقی چری iCAR 03

دستیار مجازی i-VA و باتری ENER-Q

چری همچنین یک دستیار مجازی i-VA را نیز برای برند iCAR معرفی کرد. طبق گفته چری، i-VA از طریق سرویسی مشابه ChatGPT به دنیای بیرون متصل است و می‌توان در خودرو با آن ارتباط برقرار کرد و وظایف مختلفی مانند روشن کردن تهویه مطبوع را به آن سپرد.

نکته دیگر این کنفرانس، اعلام همکاری با CATL بود‌ که یک برند جدید باتری با نام ENER-Q را راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین محصولات چری اولین خودروها با باتری‌های سدیم یون خواهند بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران