• چري آي‌کار 03
  • چري آي‌کار 03
  • چري آي‌کار 03
  • چري آي‌کار 03
  • چري آي‌کار 03
  • چري آي‌کار 03
  • چري آي‌کار 03

کراس‌اوری برقی با طراحی مکعبی

معرفی چری آی‌کار 03

24 تیر 1402 16:45

این برند که در حوزه وسایل نقلیه انرژی جدید موسوم به NEV فعالیت می‌کند با هدف جذب خریداران جوان فعالیت خود را استارت زده است. سبد فروش برند آی‌کار شامل هفت خودرو شاسی‌بلند و استیشن می‌شود. اولین محصول آنها 03 است که یک شاسی‌بلند سایز کوچک همه‌جارو است.

چری به طور مرتب در حال افزایش تنوع محصولات و البته معرفی برندهای جدید است. این شرکت که در جریان نمایشگاه شانگهای در ماه آوریل، یک برند جدید به نام آی‌کار (iCar) را معرفی کرده بود، اکنون از نخستین محصول آن یعنی آی‌کار 03 رونمایی کرده است.

مشخصات فنی چری آی‌کار 03

دولت چین اطلاعات شاسی‌ بلند سایز کوچک چری iCar 03 را منتشر کرد. این یعنی حالا اطلاعات دقیق‌تری از این خودرو در دست داریم.

محصول جدید و برقی چری دارای باتری نسل جدید LFP از شرکت CATL و یک موتور برقی 184 اسب‌بخاری است. اگرچه هنوز ظرفیت باتری‌های این خودرو مشخص نشده ولی گفته می‌شود با یک بار شارژ می‌توان 500 کیلومتر با آن پیمایش داشت. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد سرعت نهایی به 150 کیلومتر برساعت خواهد رسید.

چری قصد دارد در آینده نسخه 4WD این خودرو را نیز تولید کند.

طراحی چری آی‌کار 03

طراحی جعبه‌­ای آی‌کار 03 همچنان حفظ شده است و حتی جزئیاتی مثل چراغ‌های جلو و عقب نیز بدون تغییر مانده‌­اند، اما یک فرم جعبه‌­ای به در صندوق اضافه شده است، تا گنجایش این بخش را افزایش دهد.

طول، عرض و ارتفاع آی‌کار 03 معادل 4406، 1910 و 1715 میلی‌متر با فاصله محوری 2715 میلی‌متر شده است. این یعنی خودروی فوق 226 میلی‌متر بلندتر از نزدیک‌ترین رقیبش هیوندای کوناست. زاویه حمله و فرار برای این شاسی‌بلند به ترتیب 19 و 26 درجه ثبت شده که برای چنین محصولی عدد مناسبی است.

چری آی‌کار 03 با وزن بین 1775 تا 1800 کیلوگرم حسب انتخاب مشتری می‌تواند دارای تایرهای 18 یا 19 اینچی باشد. بنابر اعلام چری، بدنه آی‌کار 03 از آلیاژ فولاد و آلومینیوم ساخته و روی سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب استوار شده است.

کابین و امکانات چری آی‌کار 03

فضای کابین آی‌کار 03 تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته است و تقریبا هیچ دکمه فیزیکی به همراه ندارد. البته کنترل صدای سیستم صوتی، دمای تهویه مطبوع و تنظیم نور پشت آمپر به وسیله دکمه­‌های لمسی انجام می­‌شود. دوربین 360 درجه می­‌تواند نمای یکی از دوربین‌ها را به نمایش فایل‌های تصویری تلفن همراه اختصاص دهد.

چری آی‌کار 03

از طریق اهرم کریستالی کنسول مرکزی، می­‌توان یکی از ده حالت موجود را برای راندن آی‌کار 03 انتخاب کرد. ظاهرا این خودرو به سطح دوم سامانه خودران نیز مجهز شده است.

قیمت چری آی‌کار 03

کارشناسان بر این باورند که چری برای حفظ بازار جوانان، مجبور است بعد از عرضه انبوه قیمت این خودرو را کمی کاهش بدهد. چری قصد دارد آی‌کار 03 را با قیمت حدود 21 هزار راهی بازار داخلی چین کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران