• بي‌واي‌دي سانگ L کانسپت
  • بي‌واي‌دي سانگ L کانسپت
  • بي‌واي‌دي سانگ L کانسپت
  • BYD Song L concept
  • BYD Song L concept
  • BYD Song L concept

مدعی رقابت با تسلا مدل Y

معرفی بی‌ وای‌ دی سانگ L کانسپت

1 اردیبهشت 1402 13:29

شرکت بی‌ وای‌ دی چین در نمایشگاه شانگهای 2023 از کانسپت Song L رونمایی کرد. این خودرو عضو از خانواده جدید Dynasty شرکت به حساب می‌آید.

نسخه تولیدی سانگ L اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود و هدف آن رقابت با تسلا مدل Y است.محصول جدید یک شاسی‌بلند فست‌بک برقی است که بی‌وای‌دی آن را در کلاس B معرفی کرده است. این خودرو روی پلتفرم جدید موسوم به 3.0 سوار شده و با ساختار CTB (سلول‌های باتری درون بدنه) طراحی شده است.

بی‌ وای‌ دی طی کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی اعلام کرد که نسخه تولیدی سانگ L اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود و هدف آن رقابت با تسلا مدل Y است. انتظار می‌رود قیمت آن چیزی حدود 43 هزار و 600 دلار باشد. حال آنکه قیمت پایه تسلا مدل Y از 38 هزار دلار شروع می‌شود.

بی وای دی سانگ L دارای درهای بدون قاب، اسپویلر برقی و زبان طراحی جدید موسوم به Vanguard Dragon Beauty است. مطابق با انتظار، شرکت می‌گوید ویرایش L جوانان را هدف قرار داده است. هنوز ابعاد سانگ L منتشر نشده است، ولی پیش‌بینی می‌شود قد و قواره آن چیزی بین سانگ پلاس EV و تانگ EV باشد.

بی‌ وای‌ دی سانگ L کانسپت

چندی پیش مقامات چینی نسخه 2023 سانگ پلاس برقی را نیز معرفی کرده بودند، که یک زبان طراحی کاملاً جدید با قدرت بیشتر خواهد داشت. با این حال کارشناسان می‌گوید این خودرو بیشتر شبیه به دنزا N7 است تا سانگ پلاس جدید.

این کانسپت به سیستم جدید DiSus-A مجهز شده است، که سیستم تعلیق بادی را کنترل می‌کند. محصول فوق چهار چرخ متحرک خواهد بود ولی جزئیات انتقال قدرت هنوز منتشر نشده است.

بی‌ وای‌ دی سانگ L کانسپت

بی‌ وای‌ دی سال 2022 بیش از یک میلیون و 860 هزار دستگاه فروخت. نکته قابل توجه این است که سری شاسی‌بلندهای Song به تنهایی بیش از 478 هزار دستگاه از این آمار را در اختیار خود داشتند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران