• گريت وال کنون سايبرپيکاپ 6x6

مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید

معرفی گریت وال کنون سایبرپیکاپ 6x6

2 اردیبهشت 1402 18:23

در کنار انبوه خودروهای جدید که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 به معرض نمایش درآمده، یک پیکاپ بزرگ جثه به نام کنون سایبرپیکاپ 6x6 هم توسط گریت وال معرفی شده است.

گریت وال کنون سایبرپیکاپ 6x6 به سامانه پلاگین-هیبرید (PHEV) شامل پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو و یک موتور برقی مجهز شده است.این پیکاپ بزرگ که در همکاری گریت وال با شرکت دیگری به نام چائوجینگ موتورز شکل گرفته، روی سه محور با رینگ‌های 18 اینچی و تایرهای 33 اینچی آفرود Cooper Discoverer AT3 استوار شده است.

غیر از اضافه شدن محور سوم، سیستم تعلیق تقویت شده، کمک‌­فنرهای نیتروژنی و پنج قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز به این خودرو اضافه شده است.

علاوه بر سازگاری با پیشرانه بنزین­‌سوز و هیبرید، کنون سایبرپیکاپ 6x6 با پیشرانه برقی و یا سامانه سلول­ سوخت هیدروژنی هم سازگار شده، هرچند که فقط مشخصات نسخه هیبرید اعلام شده است.

گریت وال کنون سایبرپیکاپ 6x6

گریت وال کنون سایبرپیکاپ 6x6 به سامانه پلاگین-هیبرید (PHEV) شامل پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو و یک موتور برقی مجهز شده که در مجموع، 510 اسب‌­بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. ظرفیت مجموعه باتری این خودرو اعلام نشده است، ولی براساس اعلام سازنده، کنون سایبرپیکاپ 6x6 می­‌تواند در حالت کاملاً برقی، مسافت 50 کیلومتر را طی کند.

از وجود سه محور که بگذریم، فرم بدنه کنون سایبرپیکاپ 6x6  را نمی‌­توان جدید یا متفاوت دانست چراکه می‌­توان شباهت این خودرو با تویوتا تاندرا یا رم 1500 را به راحتی تشخیص داد. وینچ آلومینیومی، دو قلاب یدک­‌کشی، برآمدگی روی گلگیرها و در صندوق بار با نسبت بازشوی 60 به 40، از دیگر موارد قابل تشخیص در بدنه این خودرو به‌شمار می­‌آید.

گریت وال کنون سایبرپیکاپ 6x6

هرچند تولید یک پیکاپ با سه محور امری بعید به نظر می‌­رسد، اما ظاهرا گریت وال قصد دارد کنون سایبرپیکاپ 6x6 را به تولید برساند. حتی چند تصویر مخفیانه از نمونه آزمایشی این خودرو نیز به ثبت رسیده است، که از احتمال تلاش برای دریافت مجوز تولید خبر می­‌دهد. حتی مجله استرالیایی CarExpert اعلام نموده که مجوز تولید گریت وال کنون سایبرپیکاپ 6x6 صادر شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران