• کارلمن کينگ Pt
  • کارلمن کينگ Pt
  • کارلمن کينگ Zr
  • کارلمن کينگ Zr
  • کارلمن کينگ Ti
  • کارلمن کينگ Ti

شاسی‌بلندهایی با طراحی فضایی

معرفی محصولات کارلمن کینگ در نمایشگاه شانگهای 2023

3 اردیبهشت 1402 20:44

برند کارلمن کینگ نخستین بار در نمایشگاه پکن 2016 اعلام موجودیت کرد. با گذشت 7 سال بی‌خبری، اکنون این برند که توسط IAT و یونیک کلاب (Unique Club) تاسیس شده، با سه مدل Zr , Ti و Pt در نمایشگاه شانگهای 2023 حضور پیدا کرده است.

براساس اعلام کارلمن کینگ، نام سه مدل Zr , Ti و Pt از عناصر گران و کمیاب یعنی تیتانیوم، زیرکونیوم و پلاتینیوم برگرفته شده است. شرکت IAT با نام کامل (IAT Automobile Technology) در زمینه طراحی خودرو فعالیت دارد، درحالی‌که تخصص یونیک کلاب، اعمال برخی تغییرات ظاهری بر ون‌­های ساخت فورد و شورولت برای عرضه در بازار چین است.

براساس اعلام کارلمن کینگ، نام سه مدل Zr , Ti و Pt از عناصر گران و کمیاب یعنی تیتانیوم، زیرکونیوم و پلاتینیوم برگرفته شده است.

کارلمن کینگ Zr یک شاسی­‌بلند دو در مرتفع با ظرفیت 5 نفر است، که براساس فورد F-450 شکل گرفته و پیشرانه 6.8 لیتری 10 سیلندر را در سینه دارد. فرم بدنه این خودرو با اجزای سه بعدی، خطوط شکسته و البته درهای قیچی­ شکل، کاملا نوآورانه به نظر می­‌رسد.

کارلمن کینگ Zr

کارلمن کینگ قصد دارد تنها 10 دستگاه از Zr را با قیمت 175 هزار دلار عرضه کند.

محصول دیگر کارلمن کینگ یعنی Pt، یک شاسی‌­بلند میان­‌سایز است که در دو ظرفیت 4 یا 6 نفره عرضه می­‌شود. Ti نیز یک شاسی­‌بلند بزرگ با ظرفیت حمل شش سرنشین است.

کارلمن کینگ Ti

کارلمن کینگ از Pt به عنوان مدل آزمایشی و از دو مدل Zr و Ti به عنوان محصولات تولید انبوه یاد کرده است. البته با یادآوری تیراژ 10 دستگاهی این دو مدل، استفاده از کلمات «تولید انبوه» کمی عجیب به نظر می­‌رسد.

با وجود سکوت هفت ساله کارلمن کینگ، طراحان شرکت IAT به فعالیت مشغول بوده‌­اند. این شرکت در سال گذشته از یک نمونه کپی شده از خودروی بریتانیایی مینی، پرده­‌برداری کرد. این خودروی برقی حتی در ابعاد و اندازه‌­ها نیز با نمونه اصلی برابری می­‌کرد، امری که البته چندان خلاقانه به نظر نمی­‌رسد.

کارلمن کینگ عبارت «Don’t be the first, be the only one» به معنای «اولین انتخاب نباش، تنها انتخاب باش» را به عنوان شعار خود انتخاب کرده که از تلاش این شرکت برای راهیابی به قلب مشتریان احتمالا ثروتمند خبر می‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران