• پيکاپ آميگ اهورا خودرو
  • پيکاپ آميگ اهورا خودرو
  • پيکاپ آميگ اهورا خودرو
  • پيکاپ آميگ اهورا خودرو
  • پيکاپ آميگ اهورا خودرو

چهره جدید ZX AUTO در ایران

بررسی پیکاپ آمیگ اهورا خودرو

27 خرداد 1402 08:42

 شرکت اهورا صنعت ماشین، در زمینه ماشین آلات صنعتی فعالیت دارد و اکنون طبق گزارشات، قصد دارد تا به‌زودی یک پیکاپ دو دیفرانسیل اتوماتیک را به بازار عرضه کند. این پیکاپ با نام آمیگ (AMIG) به بازار ایران معرفی خواهد شد و تصاویر این خودرو بر روی وبسایت رسمی اهورا صنعت قرار گرفته است.

آمیگ نسخه فیس‌لیفت شده و با کمی تغییرات پیکاپ ترالورد (یا نسل قدیم 1986) از کمپانی ZX چین است که نمونه‌های اولیه آن در راه ایران هستند. اهورا خودرو می‌خواهد تا این پیکاپ دو دیفرانسیل را به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند. چند روز قبل هم اعلام شد که همین محصول با مشخصاتی دیگر توسط دیار خودرو و ایساتیس موتور به بازار می آید.

پیکاپ آمیگ اهورا خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر TGDi  مجهز شده که ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده این پیکاپ چینی از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی ZF است و توان را به چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. این خودرو قرار است تا با امکانات مختلفی از جمله کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت، نمایشگر لمسی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و… به بازار بیاید.

ابعاد آمیگ با محصولاتی چون مکث کلوت، دیار L7 پلاس، کی‌ام‌سی T8، فوتون تونلند G7 و … برابر است و در بسیاری از بخش‌های فنی و شاسی، شباهت زیادی با آنها دارد.

دیدگاه کاربران