• ABT گک ترامپچي امپو R

سدان چینی اسپرت‌تر از قبل

تیونینگ گک ترامپچی امپو R توسط ABT

14 اردیبهشت 1402 19:44

چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است و قطعا توجه شرکت‌های تیونینگ را به خود جلب کرده است. در همین راستا ABT چین در ماه فوریه تاسیس شد. این شرکت اخیرا اولین کیت خود را در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی کرد. این پکیج برای گک امپو ارائه شد و ورود این شرکت به بازار چین را نشان می‌دهد.

شتاب نسخه ارتقایافته، به ۵.۷ ثانیه می‌رسد و تنها ۰.۴ ثانیه کندتر از هیوندای النترا N است. این سدان چهار در، تحت برند ترامپچی در چین به فروش می‌رسد. نسخه قوی‌تر این سدان اخیرا با نام امپو R عرضه شده و ABT این نسخه قوی‌تر را مورد تغییرات خود قرار داده است. این اولین باری است که تیونر آلمانی یک خودروی چینی را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

گک امپو R x ABT به یک جلوپنجره مشبک متفاوت، ورودی سپر جدید و اسپلیتر با باله‌های کوچک مجهز شده است. در نمای جانبی، رکاب‌ها و گلگیرهای برآمده دیده می‌شود. علاوه بر آن، رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز جدید هستند. بخش عقب امپو بسیار اسپرت به نظر می‌رسد و یک اسپویلر ثابت، خروجی اگزوز مرکزی و دیفیوزر بزرگ‌تر و برجسته‌تر دارد.

ABT گک ترامپچی امپو R

شرکت ABT برای این خودرو رنگ مشکی با جزئیات قرمز رنگ را درنظر گرفته است. این تریم رنگی در داخل کابین نیز دیده می‌شود و رنگ مشکی با جزئیات قرمز آمیخته شده است. ارتقاهای داخل کابین شامل کاور جدید صندلی‌ها، رکاب‌های نورانی، لوگوی حک شده ABT روی پشت‌سری‌ها، تکیه‌گاه آرنج مرکزی و کفپوش است. نمایشگر صفحه کیلومتر امپو R، گرافیک جدید دارد و لوگوی R نیز روی صندلی‌ها دیده می‌شود.

امپو در حالت استاندارد از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد که ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. اما گک امپو R پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ دارد و خروجی آن به ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. خروجی نسخه‌ ABT، همانند امپو R است و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (با پدال شیفتر) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ABT گک ترامپچی امپو R

شتاب نسخه ارتقایافته، به ۵.۷ ثانیه می‌رسد و تنها ۰.۴ ثانیه کندتر از هیوندای النترا N است. شرکت ABT هنوز هیچ تغییری را در قسمت شاسی و سیستم تعلیق تایید نکرده است.

این شرکت همچنین قیمتی را برای این پکیج اعلام نکرده است؛ نسخه پایه گک امپو در بازه قیمتی ۱۴,۲۶۰ تا ۱۹,۸۴۵ دلار قرار می‌گیرد. این پکیج تیونینگ، قرار است اواخر سال ۲۰۲۳ در چین عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران