• پايان توليد رولزرويس داون

خداحافظی پس از 8 سال

پایان تولید رولزرویس داون

16 اردیبهشت 1402 15:13

تولید رولزرویس داون به طور رسمی متوقف شده است‌. رولزرویس اعلام کرده که این محصول پرفروش‌ترین خودروی کانورتیبل در تاریخ این برند بوده است.

رولزرویس داون اولین بار در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۵ فرانکفورت نمایش داده شد.هنگامی که رولزرویس مدل داون را ساخت، قصد داشت تا مشتریان جوان‌تر را جذب کند. رولزرویس مدل ریث را به عنوان پایه این مدل انتخاب کرد، اما قصد نداشت که فقط سقف را حذف کند. خطوط غیرضروری از بدنه آن حذف شده و ۸۰ درصد پانل‌های بدنه منحصربه‌فرد بودند.

رولزرویس در اعلامیه پایان تولید داون اشاره کرده است: «سقف نرم آن، سرنشینان را در بر می‌گیرد و همانند بالابردن یقه پالتو است و تجربه‌ای زیبا، شیک و منحصربه‌فرد را به سرنشینان ارائه می‌دهد.»

این شرکت ابتدا قصد داشت تا یک سقف تاشو فلزی را برای داون درنظر بگیرد. اما در نهایت با استفاده از موادی مانند ترمه، سقف پارچه‌ای را به آن اضافه کرد. رولزرویس ادعا می‌کند که این بی‌صداترین سقف تاشوی جهان است.

در طی مراحل توسعه این سقف، یک مدل با کلاه‌گیس بلند استفاده شد و توسعه‌دهندگان از نحوه جریان آن فیلم گرفتند تا دهانه سقف را در بهترین حالت قرار دهند.

پایان تولید رولزرویس داون

رولزرویس به خاطر سواری راحت محصولاتش معروف است. طبق گفته این شرکت، یک روزنامه نگار آمریکایی ظاهرا هنگام وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر، با یک رولزرویس داون رانندگی می‌کرده و اصلا متوجه لرزش زمین نشده است.

رولزرویس داون اولین بار در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۵ فرانکفورت نمایش داده شد. این خودرو در ابتدا یک پیشرانه V12 توئین‌توربو با حجم ۶.۶ لیتر داشت که ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و 780 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو به داون کمک می‌کرد تا در مدت زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۹ کیلومتر برساعت است. سقف خودرو هنگام حرکت با سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت، در مدت زمان ۲۰ ثانیه جمع می‌شود.

رولزرویس بعدا نسخه Black Badge را اضافه کرد، که به کمک آن خروجی موتور به ۵۹۳ اسب‌بخار قدرت و 840 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسید.

اکنون رولزرویس در حال توسعه کوپه الکتریکی Spectre است. هنوز مشخص نشده که آیا این شرکت قصد دارد نسخه‌ای کانورتیبل را تولید کند یا خیر.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران