• چري آريزو 8 جي تي

نسخه اسپرت از سدان پرچمدار

معرفی چری آریزو 8 جی تی

17 اردیبهشت 1402 15:04

شرکت چری برای نخستین بار، چند تصویر از آریزو 8 جی تی را در اختیار رسانه­‌ها قرار داده است، تا نسخه اسپرت از سدان پرچمدار را معرفی کند.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت چری آریزو 8 جی تی به ترتیب 6 ثانیه و 215 کیلومتر برساعت اعلام شده است.گذشته از رنگ سبز بدنه، طرح جدید جلوپنجره و جزئیات کروم تیره بدنه هم جلب نظر می‌­کند. براساس تصویری که قبلا توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) از نمای عقب این خودرو انتشار یافته، تغییر در طراحی سپر عقب و چهار خروجی اگزوز هم قابل مشاهده است.

چری آریزو 8 تاکنون با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ عرضه شده است، اما نسخه جی تی، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 254 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور را در سینه دارد. این پیشرانه در چری تیگو 8 پرو مکس موجود در بازار ایران و روسیه نیز نصب شده است.

از سیستم انتقال قدرت چری آریزو 8 جی تی اطلاعی نداریم، ولی پیشرانه این خودرو در حال حاضر فقط با گیربکس 7 سرعته خودکار همراه می­‌شود.

شتاب صفر تا صد، مصرف سوخت متوسط و حداکثر سرعت چری آریزو 8 جی تی به ترتیب 6 ثانیه، 6.8 لیتر در صد کیلومتر و 215 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

چری آریزو 8 جی تی

چری آریزو 8 جی تی از تابستان 2023 در چین عرضه خواهد شد.  چری قصد دارد آریزو 8 را با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ در نیمه اول امسال در بازار روسیه عرضه کند. احتمال دارد نسخه هیبرید مجهز به سامانه C-DM که اخیراً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد نیز به روسیه ارسال شود.

در ایام برگزاری نمایشگاه شانگهای، برخی رسانه‌­های داخلی از برنامه چری برای عرضه آریزو 8 در ایران خبر دادند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران