• فونيکس آريزو 8 مديران خودرو

اولین رونمایی رسمی در ایران

بررسی فونیکس آریزو 8 مدیران خودرو

9 بهمن 1402 09:46

اولین رونمایی فونیکس آریزو 8

بهمن 1402: شامگاه روز یکشنبه مورخ 1402/11/08 شرکت مدیران خودرو طی مراسمی که با حضور تنی چند از اهالی سینما و تلویزیون به همراه اصحبا رسانه برگزار گردید، بصورت رسمی و برای نخستین‌بار از فونیکس آریزو 8 رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 در حال حاضر، پرچمدار محصولات فونیکس بوده و گران‌ترین سدانی است که تاکنون توسط شرکت مدیران خودرو، در کشورمان به مونتاژ می‌رسد.

برخلاف آنچه که گفته می‌شد، شرکت مدیران خودرو فعلا برنامه‌ای برای تولید آریزو 8 با موتورهای مختلف ندارد و این پرچمدار را فقط و فقط با موتور 2.0 لیتری توربوشارژ، تولید می‌کند. همچنین آقای من، جانشین مدیرعامل شرکت مدیران خودرو، در این مراسم خبر داد که بزودی نسخه هیبریدی آریزو 8 نیز وارد بازار کشورمان می‌شود.

انتشار تصاویر رسمی آریزو 8

دی 1402: شرکت مدیران خودرو، همزمان با اکران بیلبوردهای آریزو 8 در سطح شهرها، سرانجام در اواخر دی‌ماه 1402، تصاویر رسمی خودرو آریزو 8 را نیز برای اولین‌بار منتشر کرده است.

رونمایی آریزو 8 در نمایشگاه ژنو 2023

مهر 1402: آریزو 8 هم تمام راه را تا قطر آمده بود تا بار دیگر یکی از اولین خودروهای چینی که در موسسه NCAP اروپا 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است را در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 به نمایش بکشد. طراحی نه چندان پیچیده و دلنشین یک سدان ساده دقیقا همان چیزیست که باعث پیشرفت تمام خودروسازان شده است و برای چینی هایی که با کراس اورها شروع کرده‌اند تمرینی شایسته به نظر می‌رسد. آریزو 8 از نظر مشخصات فنی کاملا مشابه تیگو 8 پریمیوم که در ایران داریم است و یک پیشرانه 1.6 لیتری TGDI و گیربکس 7 سرعته دو گلاچه دارد.

احتمال عرضه آریزو 8 با دو موتور مختلف

مهر 1402: فونیکس آریزو 8 جدیدترین سدان شرکت چری، بزودی وارد بازار کشورمان می‌شود. باتوجه به سابقه فعالیت شرکت مدیران خودرو، احتمالا این سدان پرچمدار چری، تا پایان سال 1402 به بازار ایران معرفی خواهد شد. اما یک نکته مهم درباره آریزو8 مونتاژی وجود دارد.

نخستین تصاویری که از تست‌های جاده‌ای آریزو 8 در ایران منتشر شد، حاکی از این بود که این خودرو به موتور 1.6 لیتری توربو مجهز است. اما تصاویر جدیدی که از تست‌های فنی این خودرو منتشر شده، نشان می‌دهد که این خودرو دارای موتور 2.0 لیتری توربوست. با اینکه هنوز مشخص نیست که نسخه مونتاژی در بازار ایران، با چه موتوری عرضه می‌شود اما این احتمال وجود دارد که مدیران خودرو، آریزو 8 را در دو تیپ مختلف، به کشورمان بیاورد. درست همانند کاری که با فونیکس FX انجام داده بود.


طراحی فونیکس آریزو 8

ابعاد سدان پرچمدار چری که سودای رقابت با تویوتا کمری و کیا K5 (اپتیما) را در سر دارد در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.78، 1.843، 1.469 و 2.79 متر اعلام شده است. بنابراین طول کلی و فاصله محوری چری آریزو 8 به ترتیب 105 و 35 میلیمتر کمتر از رقیب ژاپنی است.

فرم چراغ‌های جلو و عقب چری آریزو 8 را می‌­توان شبیه به کراس‌­اورهای برند چری دانست درحالی‌که طرح کلی بدنه، به هیوندای سوناتا شباهت دارد.

غیر از رینگ‌های 16 یا 18 اینچی، مشتریان می‌­توانند پکیج اسپرت را برای چری آریزو 8 سفارش دهند، که قطعات مشکی بدنه، جلوپنجره متفاوت و خروجی بزرگ اگزوز را برای این خودرو به همراه می‌­آورد.

کابین و امکانات فونیکس آریزو 8

فضای داخلی چری آریزو 8 را می‌­توان شبیه به سایر محصولات جدید این شرکت و البته بسیاری از خودروهای امروزی دانست. دو نمایشگر 12.3 اینچی برای پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی، امکان سفارش رنگ مشکی، مشکی و آبی یا مشکی و نارنجی برای کابین، سقف پانوراما، نمایشگر هداپ با واقعیت افزوده (سفارشی) و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، از مهمترین ویژگی­‌های قابل ذکر در کابین چری آریزو 8 است. سرنشینان ردیف عقب نیز از تهویه و یک خروجی USB بهره‌­مند می­شوند.

ده کیسه ایمنی هوا، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز خودکار، دستیار تعویض خط، دوربین بالای شیشه جلو با قابلیت شناسایی چهره و تشخیص هوشیاری راننده، مهمترین تجهیزات ایمنی چری آریزو 8 در حالت استاندارد است.

مشخصات فنی فونیکس آریزو 8

در بازار چین، نسخه استاندارد چری آریزو 8 به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز است. اما از جولای 2023 شرکت چری، این امکان را برای مشتریانش فراهم کرد تا بتوانند موتور 2.0 لیتری را نیز سفارش دهند. فارغ از نوع موتور، چری برای هر دو موتور، از گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه خیس (wet) استفاده کرده است:

مشخصات فنی آریزو 8 در بازار چین
کد موتور SQRF-4J16C SQRF-4J20
نوع موتور 1.6 لیتری توربو 2.0 لیتری توربو
قدرت موتور 197 اسب بخار 254 اسب بخار
گشتاور موتور 290 نیوتن متر 390 نیوتن متر
حداکثر سرعت 205 کیلومتربرساعت 215 کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی 6.5 لیتر 6.8 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

البته برای بازار ایران، شرکت مدیران خودرو از قوی‌ترین موتور این خودرو، یعنی پیشرانه 2.0 لیتری توربو استفاده کرده است. این همان موتوری است که قبلا روی تیگو 8 پرو مکس نیز قرار گرفته بود.

قیمت فونیکس آریزو 8

قیمت چری آریزو 8 در بازار چین، حدود 15 الی 19 هزاردلار است و این تفاوت قیمت، بستگی به این نکته دارد که آیا نسخه استاندارد این محصول را می‌خواهید یا اینکه نسخه آریزو 8 جی تی را خریداری می‌کنید؟!

هرچند سدان پرچمدار چری نسبت به تویوتا کمری (قیمت پایه از 27 هزار دلار) و کیا K5 (قیمت پایه از 24 هزار دلار) بسیار ارزان‌تر است، اما هنوز نمی‌­توان چری آریزو 8 را در این رقابت برنده دانست. گویا چری قصد دارد نسخه پلاگین-هیبرید از آریزو 8 را نیز در آینده نزدیک وارد بازار کند.


اخبار شرکت مدیران خودرو

جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن مطلب قیمت لوازم یدکی ام وی ام و همچنین مطلب سرویس ادواری مدیران خودرو را نیز از دست ندهید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/16
ماشین خوبیه با امکانات زیاد ولی متاسفانه مسئولان قیمت گذاری این خودروهای وارداتی همیشه قیمت فروش این خودروها رو ضرب در 10 میکنند و تحویل مردم میدم چرا چون اونی که توان خرید این خودروها رو نداره از همون محصولات اشغال و بی کیفیت کشور خودمون استفاده کنه و فقط با حلوا حلوا دهنشون شیرین بشه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/10/25
بنظر من ١ ميليارد و ٨٠٠ قيمت گذاري ميشه
پاسخ
0
0
0
Mani_Jamali 1402/9/25
عالیه کلا ماشین خوبیه و بیاد ایراد بالای ۲ میلیارد میشه در حالی که تو بازار جهانی از ۱۷ ای ۲۰ هزار دلار
پاسخ
0
0
0