• بائوجون يپ نسخه پيکاپ

با موتور برقی و ابعاد جمع‌جور

معرفی بائوجون یپ نسخه پیکاپ

19 اردیبهشت 1402 12:21

نسخه پیکاپ از بائوجون یپ - Baojun Yep - در چین رونمایی شد. این محصول ساخته سایک-GM-وولینگ بوده و قبلا نسخه شاسی‌بلند این خودروی تمام الکتریکی دیده شده بود. بائوجون یپ دو در، دو صندلی و یک چرخ یدک در قسمت عقب دارد.

جوینت ونچر (سرمایه‌گذاری مشترک) سایک-جی‌ام-وولینگ، با نام SGMW شناخته می‌شود. این شرکت اخیرا محصولات وولینگ و بائوجون را در چین تولید می‌کند. جدیدترین محصول آن‌ها نیر بائوجون یپ است.

طراحی بائوجون یپ نسخه پیکاپ

نسخه شاسی‌بلند بائوجون یپ قبلا با سه در و چهار صندلی معرفی شد. ابعاد آن برابر 3381/1685/1721 میلی‌متر و با فاصله محوری 2110 میلی‌متری است. بنابراین یپ، ۶۰۴ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۴۰ میلی‌متر عریض‌تر و یک میلی‌متر بلندتر از سوزوکی جیمنی است.

درحالی که همه منتظر عرضه شاسی‌بلند یپ بودند، بائوجون نسخه پیکاپ تراک یپ را نیز معرفی کرد. تصاویر این خودرو توسط SGMW Design ساخته شده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا خودروی مورد بحث، در حال حاضر واقعی نیست.

بائوجون یپ نسخه پیکاپ

طراحی خارجی پیکاپ یپ، کاملا شبیه به نسخه شاسی‌بلند آن است. همان چراغ‌های بلوکی، سپر بزرگ، گلگیرهای پهن و آینه‌های جانبی بزرگ دیده می‌شود. اما تغییرات اصلی، پس از ستون B اعمال شده‌اند. یک تخته برای فضای بار و یک چرخ یدکی اضافه شده‌ است. می‌توان فرض کرد که دیگر آن ‌نمایشگر دیجیتال بخش عقب خودرو وجود نخواهد داشت. پیکاپ یپ، دو در و دو صندلی دارد. این مینی تراک در سه رنگ بدنه بنفش، آبی و سبز عرضه می‌شود.

بائوجون یپ یک ویژگی جالب دارد و آن یک نمایشگر دیجیتال در بخش عقب است. این نمایشگر ظاهری شبیه به اپل‌واچ دارد. اما روی خودرو نصب شده است. بائوجون گفته که این نمایشگر، کمک می‌کند تا نسل جوان شخصیت خود را بیان کنند.

مشخصات فنی بائوجون یپ نسخه پیکاپ

نسخه شاسی‌بلند بائوجون یپ تنها یک موتور الکتریکی روی محور عقب دارد که ۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز ۱۰۰ کیلومتر برساعت است. یپ بعدا با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. درواقع این نسخه در حال توسعه است. باتری LFP آن برد ۳۰۳ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

اطلاعاتی درباره پیشرانه نسخه پیکاپ وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که شباهت‌هایی با نسخه شاسی‌بلند داشته باشد. بنابراین همان مشخصات ذکر شده را برایش در نظر می‌گیریم.

برنامه عرضه بائوجون یپ نسخه پیکاپ

بزرگ‌ترین سوال درباره این خودرو، این است که در کدام بخش کلاس پیکاپ‌ها قرار می‌گیرد. در کشور چین، پیکاپ‌های برقی بین شرکت‌های خدماتی محبوب هستند. اما یپ خودرو بسیار کوچکی است. به جز خدمات شهری، این خودرو می‌تواند برای برخی از شرکت‌ها برای تحویل محصولات کارآمد باشد. البته یپ برای چنین خدمتی نیز کوچک به نظر می‌رسد. این محصول شاید بتواند به عنوان خودروی دوم خانواده‌های کوچک چینی کارآمد باشد.

با توجه به موارد عنوان شده، موفقیت این پیکاپ در بازار کمی شک برانگیز است. از آن جایی که SGMW تنها رندرهایی از آن را منتشر کرده، بنابراین آن‌ها هنوز در حال تحقیق بر روی بازار آن هستند.

شاسی‌بلند بائوجون یپ در ماه ژوئن و با قیمت ۱۴۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران