همانطور که از قبل میدانستیم، بنتلی تولید پیشرانههای 12 سیلندر W شکل را در سال 2024 پایان میدهد. برای خداحافظی با این نیروگاه افسانهای، بنتلی تریم جدیدی موسوم به Speed Edition 12 را برای کانتیننتال GTC، کانتیننتال GT، بنتایگا و فلایینگاسپور در تیراژ 120 دستگاه عرضه میکند.
”برای خداحافظی با پیشرانههای 12 سیلندر W شکل، بنتلی تریم جدیدی موسوم به Speed Edition 12 را در تیراژ 120 دستگاه عرضه میکند.“کانتیننتال جیتی کوپه و روباز دارای نشان اسپید ادیشن 12 روی گلگیر جلو هستند. در حالی که بنتایگا و فلایینگاسپور این نشان را روی ستون عقب خود دارند.
بهعنوان خودروهای جدیدی که شرکت میسازد، استفاده از رنگهای کاملاً جدید نیز قابل پیشبینی بود. رنگ جدید به اسم Opalite شناخته میشود که ترکیبی از خاکستری روشن و سبز است. بنتلی میگوید زمانی که خورشید به بدنه این خودرو برخورد میکند، جلوهای از رنگ مسی نیز روی آن دیده میشود.
داخل کابین نسخههای ویژه، تغییراتی دوستداشتنی را شاهد هستیم. خریداران میتوان رنگبندی را به صورت تمام مشکی Beluga و یا ترکیبی از مشکی و آبی Brunel سفارش دهند. همچنین برای جوانان نیز قرمز Cricketball با پوشش کتان نارنجی قابل سفارش است.
صندلیها دارای اتصالات نقرهایتریم لوکس مولینر هستند. همه مدلها با روکش چوبی براق مشکی عرضه میشوند که عدد معنادار 12 روی آنها درج شده است.
بنتلی تاکنون توانسته بیش از 100 هزار نمونه از پیشرانههای W12 را تولید کند. اولینبار در سال 2003 بود که بنتلی از این ساختار پیشرانه روی مدل کانتیننتال جیتی استفاده کرد. استفاده از فرمت W شکل باعث میشود بلوک آن نسبت به پیشرانههای V12 حدود 24 درصد کوتاهتر باشد.
برقیسازی آینده قطعی خودروهای بنتلی است. چراکه این شرکت قصد دارد تا سال 2030 فقط محصولات برقی عرضه کند. اولین خودروی برقی بنتلی سال 2026 از راه میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در بام بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com