• نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • معرفي نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • معرفي نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي
  • نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلي

سوغاتی‌های چهار چرخ!

معرفی نسخه استانبول کالکشن از محصولات بنتلی

4 تیر 1403 11:48

نماینده شرکت بنتلی در استانبول، یک مجموعه خاص از محصولات این خودروساز بریتانیایی را معرفی کرده است. این سری تولید محدود با نام کامل استانبول سیلوئت کالکشن (Istanbul Silhouette Collection) توسط بخش خودروهای سفارشی بنتلی یعنی مولینر و برای ادای احترام به میراث تاریخی و طبیعی شهر استانبول طراحی شده است.

بنتلی تریم آزور از سه مدل کانتیننتال GT، فلایینگ اسپور و بنتایگا را با پیشرانه هشت سیلندر برای ساخت این سری ویژه انتخاب کرده است.

مشخصات ظاهری بنتلی‌های کالکشن استانبول

گذشته از جزئیات کروم مختص به تریم آزور، بدنه این خودروها با رنگ مشکی Sapphire تزئین شده است. بنابر آنچه در تصاویر رسمی مشاهده می­‌کنیم، جزئیات Dragonfly به رنگ آبی روی رکاب‌های جانبی و زیرسپری فیبرکربن کانتیننتال GT، فلایینگ اسپور دیده می­‌شود.

نقش شماتیک از فانوس دریایی، برج گالاتا و پل بسفور روی پشت سری صندلی‌ها و کوسن صندلی‌های عقب دیده می­‌شود. استفاده از رنگ‌های آبی امپریال و Beluga  هم به کاشی‌های مسجد Blue اشاره دارد که آن هم یکی از نقاط مهم شهر استانبول است.

از دیگر ویژگی‌های خاص کابین این خودروها، تریم چوب پیانو به رنگ آبی امپریال، جزئیات سنگی Galaxy روی داشبورد و پلاک فلزی روی پارکابی است، ضمن­ این‌که کلید اعضای این سری هم در پوششی خاص به مشتری تحویل می­‌شود تا بر تفاوت آن‌ها تاکید کند.

بنابر اعلام بنتلی، استفاده از رنگ‌های آبی و فیروزه‌­ای در بدنه و کابین اعضای سری استانبول کالکشن، با الهام از تنگه بسفور انجام شده است. این مسیر آبی مهم، نه تنها دریای سیاه را به دریای مرمره بلکه بخش غربی خاک ترکیه را به بخش مرکزی، مرتبط می­‌کند.

مشخصات فنی بنتلی‌های کالکشن استانبول

مشخصات فنی سری استانبول کالکشن با تریم آزور نمونه استاندارد تفاوتی ندارد، بنابراین پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوشارژ در زیر کاپوت این مدل‌ها نیز نصب شده است. توجه داشته باشید که نسل بعدی کانتیننتال GT با سامانه پلاگین-هیبرید شامل همین پیشرانه V8، در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

برنامه عرضه بنتلی‌های کالکشن استانبول

فروش سری بنتلی مولینر استانبول سیلوئت کالکشن از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد. از قیمت این خودروها فعلا اطلاعی در دسترس نیست. به نظر می­‌رسد که عبارت one-of-three به معنای «یک از سه» روی پارکابی این خودروها، به سه عضو این سری اشاره دارد نه مجموع تیراژ آنها ولی به هرحال می­‌دانیم که این سری در تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد.

این بنتلی های خاص در نمایشگاه Maslak و غرفه ای در Galaport به معرض نمایش در خواهند آمد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران