• Geely Icon Protagonist

نسخه ویژه برای خانم‌ها

جیلی آیکون 2023 پروتاگونیست

27 اردیبهشت 1402 13:20

خودروسازی جیلی در تاریخ ۱۴ مه، محصول جدیدی را تحت سری Icon و با نام Protagonist عرضه کرد که قیمت پایه آن ۱۷ هزار دلار است. این محصول جدید یک تم ویژه با نام Independent Female دارد. همانطور که از نامش پیداست، برای مشتریان خانم تولید شده است. 

قیمت پایه‌ای این خودرو، تنها 17 هزاردلار استجیلی Icon اولین بار در سال ۲۰۲۰  رونمایی شد. این محصول طبق پلتفرم BMA ساخته شده که اساس محصولاتی مانند جیلی بین‌یوئه (Binyue) و پروتون X50، جیلی بین‌روی (Binrui) و لینک‌اندکو 06 نیز هست. 

جیلی Icon Protagonist تنظیمات بیش‌تری را نسبت به نسخه پایه جیلی آیکون شکلات ادیشن ارائه می‌دهد. تجهیزاتی مانند دستیار رانندگی سطح ۲ (هشدار برخورد، دستیار خروج از خط با رادار جلو، ضبط رانندگی، تصویر ۵۴۰ درجه برای نویگیشن و پارک، کنترل از راه دور به وسیله تلفن همراه و ... ) وجود دارد. جیلی ادعا می‌کند که این ویژگی‌های اضافه شده به خودرو، برای خانم‌های راننده در نظر گرفته شده است. 

Geely Icon Protagonist

این شاسی‌بلند کوچک، ابعادی برابر 4350/1815/1620 میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن 2640 میلی‌متر است. ظاهر خارجی خودرو دو رنگ است که شامل خاکستری آتش‌فشانی و بنفش نئون می‌شود. رینگ‌های آن از نوع ۱۹ اینچی است. سایر ویژگی‌ها عبارتند از صندوق برقی و پرده عقب خودرو. 

کابین خودرو یک فضای گرم است که پارچه بژ و تزئینات آبی روشن پوشیده شده است. نورهای محیطی آن ۷۲ رنگ دارند. فرمان سه شاخه آن با مواد مشکی پوشیده شده است. یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی صفحه کیلومتر و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کنترل مرکزی دیده می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی آن توسط سیستم عامل گلکسی پشتیبانی می‌شود. در قسمت زیرین صفحه نمایش، دو خروجی تهویه هوا دیده می‌شود. کابین خودرو قابلیت تشخیص چهره و تعامل صوتی دارد. 

Geely Icon Protagonist

قدرت این خودرو از طریق یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تامین‌ می‌شود. حداکثر خروجی آن ۱۳۳ کیلووات قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولید شده توسط گیربکس ۷ سرعته DCT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب ۷.۹ ثانیه‌ای دارد. جیلی می‌گوید که مصرف سوخت آن به ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. 

دیدگاه کاربران