• تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024
  • تويوتا تاکوما 2024

با پیشرانه هیبرید و تریم آفرود

معرفی تویوتا تاکوما 2024

30 اردیبهشت 1402 18:27

با گذشت سه دهه از حضور تویوتا تاکوما در بازار ایالات متحده، این خودرو همچنان نسبت به رقبای خود از برندهای شورولت، GMC، فورد و نیسان محبوبیت بیشتری دارد چراکه در سال 2022، بیش از 230 هزار دستگاه از این پیکاپ ژاپنی در ایالات متحده به فروش رسیده است.

اکنون تویوتا تاکوما 2024 با موارد جدید از جمله تریم آفرود تریل هانتر و امکان انتخاب پیشرانه هیبرید، معرفی شده است.

طراحی تویوتا تاکوما 2024

تویوتا تاکوما 2024 در دو فرم تک و دوکابین ، هشت تریم از SR (پایه) تا TRD Pro (پرچمدار) و با دو طول 1.5 یا 1.8 متری محفظه بار، قابل سفارش خواهد بود.

کاهش عرض چراغ‌های جلو به همراه هواکش تزئینی، در تغییر طراحی نمای جلو موثر بوده است، ضمن ­این‌که در تریم‌های کامل، جزئیات کروم نیز به این بخش اضافه می­‌شود. در دو تریم TRD Pro و تریل هانتر، نام TOYOTA روی جلوپنجره، زیرسپری ، چراغ‌های LED آفرود و رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 33 اینچی گودیر هم نصب شده است، که در تریل هانتر، با روکش برنزی رینگ‌ها مواجه هستیم.

سیستم تعلیق تویوتا تاکوما 2024

تویوتا تاکوما 2024 براساس پلتفرم TNGA-F شکل گرفته است. در شاسی از فولاد و در نیمه بالایی سازه از آلومینیوم استفاده شده، تا همزمان با افزایش استحکام، وزن خودرو افزایش نیابد. با حذف ترمز کاسه‌­ای از تاکوما 2024 ، تمام تریم‌ها به ترمز دیسکی مجهز شده است.

تویوتا تاکوما 2024

تنظمیات سیستم تعلیق و فنربندی در تریم‌های گوناگون، متفاوت است. مثلا در تریم‌های TRD Pro و تریل‌هانتر، به ترتیب از کمک­‌فنرهای ساخت Fox و بیل‌اشتاین استفاده شده است، که نقش مهمی در بهبود توانایی‌های آفرود تویوتا تاکوما خواهد داشت.

تویوتا تاکوما TRD Pro با زوایای حمله، خروج و شکست 33.8، 23.5 و 25.7 درجه، دوربین‌های زیر بدنه و حالت رانندگی Multi-Terrain با تنظیم در سه حالت خاکی، شنی و گل و لای، توانایی زیادی در بیراهه‌نوردی دارد.

تویوتا تاکوما 2024

در اکثر تریم‌ها همچون SR و SR5، قدرت به محور عقب انتقال می­‌یابد که در مدل 2024 با دیفرانسیل لغزش-محدود همراه شده است، اما در نسخه­‌های چهار چرخ محرک، جعبه انتقال دو سرعته و دنده کمکی سنگین هم به صورت استاندارد نصب خواهد شد. تریم لیمیتید با پیشرانه هیبرید به قفل دیفرانسیل مرکزی هم مجهز می­‌شود.

پیشرانه‌های تویوتا تاکوما 2024

تویوتا تاکوما 2024 در تریم پایه یا SR به پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با 228 اسب‌بخار قدرت و 448 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک  مجهز شده است.

در تریم SR5، خروجی پیشرانه به 270 اسب‌­بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می‌­یابد و با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل سفارش است. اگر همین پیشرانه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه شود، خروجی آن به 278 اسب­‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می‌­یابد.

تویوتا تاکوما 2024

در تریم I-Force Max، سامانه هیبرید متشکل از پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ، پیشرانه برقی و باتری 1.9 کیلووات ساعت نصب شده است، که در مجموع 326 اسب‌­بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

در مقایسه با شورلت کلورادو  ZR2، فورد رنجر رپتور، جی‌ام‌سی کنیون AT4X و نیسان فرانتیر Pro-4X که همگی از پیشرانه حجیم‌­تر برخوردار هستند، خروجی نیروی تاکوما 2024 فقط از محصول فورد ضعیف‌­تر است درحالی‌که در بخش گشتاور، بالاتر از همگی قرار می­‌گیرد.

ظرفیت یدک‌کشی و باربری تویوتا تاکوما 2024

حداکثر ظرفیت یدک­ کشی تاکوما 2024 در تریم‌های SR5 I-Force و TRD PreRunner برابر با 2.95 تن اعلام شده است، که ضمن کاهش 136 کیلوگرمی نسبت به مدل قبلی، از تمام رقبا به جزء نیسان فرانتیر کمتر است. برای کنترل بهتر تریلر، مواردی شامل کنترل ترمز و آئینه دیجتال عقب به تاکوما 2024 اضافه شده است.

اما ظرفیت بارگیری به 775 کیلوگرم رسیده، که علاوه بر افزایش نسبت به مدل قبلی، نسبت به تمام رقبا به جز فورد رنجر 2023 بیشتر است.

کابین و امکانات تویوتا تاکوما 2024

در فضای کابین با نمایشگر لمسی 8 اینچی و صفحه پشت آمپر 7 اینچی مواجه هستیم، که در تریم‌های لیمیتد، TRD Pro و تریل هانتر به ابعاد 14 و 12.3 اینچ تغییر می‌­کند. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو از مهمترین امکانات موجود در کابین این خودرو به‌شمار می‌آید.

تویوتا تاکوما 2024

ویرایش سوم از سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense به صورت استاندارد در تاکوما 2024 نصب شده است، که مواردی شامل هشدار برخورد با شناسایی عابرپیاده، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دستیار شناسایی خطوط، دستیار تابلوخوان، نوربالا خودکار و Proactive Driving را به همراه دارد.

سامانه Proactive Driving که تویوتا برای نخستین بار در تاکوما 2024 عرضه کرده، شکل پیشرفته‌­ای از کروزکنترل تطبیق‌­پذیر است که با کمک دوربین و رادار، عملکرد گاز، ترمز و فرمان را حتی در مسیرهای مارپیچ زیرنظر می­‌گیرد.

تویوتا تاکوما 2024

براساس اعلام تویوتا، سروصدای سیستم کنترل خزش کاهش یافته و در 5 سرعت تنظیم می­‌شود. صندلی‌های IsoDynamic با ضربه­گیرهای مستقل، از انتقال تکان‌های خودرو به سرنشینان جلوگیری خواهد کرد.

تویوتا تاکوما تریل هانتر 2024

تریم جدید تریل هانتر به واسطه نورپردازی بدنه، سپرهای فولادی، افزایش 5 سانتیمتری ارتفاع، اسنورکل روی ستون A سمت سرنشین و لوگوی Trailhunter روی گلگیرها و پوشش داخلی درها از سایرین متمایز شده، درحالی‌که تبدیل برق 2400 وات، کمپرسور هوا و چند درگاه USB نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

تویوتا تاکوما 2024

همچون سایر تریم‌ها، برای تریل هانتر نیز مجموعه­‌ای وسیع از لوازم جانبی قابل سفارش خواهد بود.

فروش تاکوما 2024 از اواخر سال 2023 آغاز می­‌شود، درحالی‌که نسخه تریل هانتر از بهار 2024 وارد بازار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران