• فورد رنجر رپتور 2023
  • فورد رنجر رپتور 2023
  • فورد رنجر رپتور 2023
  • فورد رنجر رپتور 2023
  • فورد رنجر رپتور 2023

نسخه تقویتی برای پیکاپ آمریکایی

معرفی فورد رنجر رپتور 2023

4 اسفند 1400 14:30

شرکت فورد، مدل رنجر رپتور (Ranger Raptor) را در آگوست 2018 در اروپا معرفی کرد و اکنون نسل جدید آن را جایگزین می‌کند‌.

مشخصات فنی فورد رنجر رپتور 2023

شایعات درباره این پیکاپ سایز متوسط درست از آب درآمدند و به یک پیشرانه 3 لیتری V6 اکوبوست مجهز شده است. این پیشرانه نمی‌تواند تمامی 400 اسب‌بخار قدرت موجود در اکسپلورر ST را تولید کند، اما به اندازه کافی قوی است. پیشرانه توئین‌‌توربو 288 اسب‌بخار قدرت و 491 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با شاسی‌بلند پرفورمنس، 72 نیوتن‌متر گشتاور کم‌تری دارد.

فورد رنجر رپتور 2023

رنجر رپتور قدیمی با موتور اکوبلو، 210 اسب‌بخار قدرت داشت و گشتاور آن نیز کمی بیش‌تر بود. هر دو نسل برای انتقال قدرت از یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند.

همان‌ طور که از نسخه‌های رپتور انتظار می‌رود، فورد رنجر رپتور از سیستم تعلیق محکم‌تری برخوردار است، تا قابلیت‌های بهتری برای عبور از تمامی مسیرها داشته باشد. این پیکاپ دارای بازوهای کنترلی آلومینیومی و سیستم Watt در بخش عقب است‌. فورد کمک‌فنرهای 2.5 اینچی FOX را در نظر گرفته که اصطکاک را نسبت به نسل قبلی کاهش می‌دهد. نسبت به فورد رنجر استاندارد، میزان حرکت سیستم تعلیق افزایش یافته و نیروی میرایی نیز 25 درصد افزایش داشته است.

برای نسخه رپتور، تقویت‌کننده‌هایی در ستون C، فضای بار و تایر زاپاس، در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن‌ها، فورد پایه‌های لنت‌ها و کمک فنر جلو و عقب را محکم‌تر کرده است.

فورد رنجر رپتور 2023

فورد رنجر رپتور مدل 2023، دارای سیستم چهارچرخ‌محرک (4WD) و جعبه انتقال دو سرعته الکترونیکی، برای بازار اروپاست. قفل دیفرانسیل جلو و عقب و هفت حالت رانندگی از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. علاوه‌براین سیستم کروز کنترل آفرودی Trail نیز وجود دارد، که با حداکثر سرعت 32 کیلومتربرساعت کار می‌کند.

طراحی و امکانات فورد رنجر رپتور 2023

رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای مناسب تمامی سطوح پوشیده شده‌اند. سیستم اگزوز اسپرت نیز قابلیت تنظیم صدا را دارد. از تجهیزات استاندارد آن نیز می‌توان به چراغ‌های جلو LED ماتریسی، پله جانبی آلومینیومی و ورودی هوا، اشاره کرد.

فورد رنجر رپتور 2023

فورد ادعا می‌کند که صندلی‌های داخل کابین با الهام‌ از جت‌های جنگنده طراحی شده‌اند و با جزئیات نارنجی‌رنگ زیباتر به نظر می‌رسند. پدال شیفترهای منیزیمی برای نسخه رپتور هستند. سیستم صوتی 10 اسپیکر B&O و ابزار دیجیتال 12.4 اینچی برای راننده نیز در نظر گرفته شده است. یک نمایشگر لمسی 12 اینچی با SYNC 4 و پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay نیز وجود دارد.

برنامه تولید و عرضه فورد رنجر رپتور 2023

فورد سری جدید رنجر رپتور را تا اواخر تابستان در اروپا عرضه می‌کند؛ مدل دیزلی آن نیز سال آینده از راه خواهد رسید. هنوز اطلاعاتی درباره عرضه در آمریکا منتشر نشده، اما گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد تولید آن در کارخانه میشیگان در مه سال 2023 آغاز خواهد شد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران