• فولکس واگن لاويدا XR
  • فولکس واگن لاويدا XR
  • فولکس واگن لاويدا XR
  • فولکس واگن لاويدا XR
  • فولکس واگن لاويدا XR
  • فولکس واگن لاويدا XR
  • فولکس واگن لاويدا XR

مخصوص بازار چین

معرفی فولکس واگن لاویدا XR

31 اردیبهشت 1402 17:28

فولکس واگن ویرتوس که براساس پلتفرم MQB-A0 شکل گرفته، نخستین بار در سال 2017 در برزیل معرفی شد. این خودرو پس از تغییرات ظاهری، در سال 2022 به بازار هند نیز وارد شد.

خودروساز آلمانی تصمیم گرفته است که فولکس واگن ویرتوس را با نام لاویدا XR و توسط اتحاد سایک- فولکس واگن در بازار چین هم به فروش برساند.اکنون خودروساز آلمانی تصمیم گرفته است که این محصول را با نام لاویدا XR و توسط اتحاد سایک- فولکس واگن در بازار چین هم به فروش برساند. این محصول، جایگزین دو مدل قدیمی یعنی سانتانا و نسل دوم لاویدا خواهد شد، درحالی‌که نسل سوم لاویدا که براساس پلتفرم MQB طراحی شده، همچنان روی خط تولید باقی می‌­ماند.

فولکس واگن لاویدا XR مخصوص بازار چین، از نظر ظاهری با همتایان خود در برزیل و هند متفاوت است. طراحی متفاوت جلوپنجره و رینگ‌های 16 اینچی، جزئیات مشکی در سپر جلو و عناصر LED در چراغ‌های جلو، از مهمترین تفاوت‌های قابل تشخیص به‌شمار می­‌آید.

ابعاد بدنه فولکس واگن لاویدا XR در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.561، 1.74، 1.494 و 2.651 متر اعلام شده است. محفظه بار هم 498 لیتر گنجایش دارد.

فولکس واگن لاویدا XR

طراحی فضای کابین فولکس واگن لاویدا XR با ویرتوس تفاوتی ندارد، اما به عنوان یک سدان اقتصادی، از برخی تجهیزات همچون تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌ها یا تهویه مطبوع خودکار، خبری نیست.

البته فولکس واگن لاویدا XR به صورت استاندارد، مواردی شامل شش کیسه هوا، صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مرکزی، دوربین عقب، سقف شیشه‌­ای ثابت، استارت دکمه­‌ای، حسگر نور و کروز کنترل را به همراه دارد.

فولکس واگن لاویدا XR فقط با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 110 اسب­‌بخار قدرت و 141 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

فولکس واگن لاویدا XR

فروش فولکس واگن لاویدا XR از ماه ژوئن آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما توجه داشته باشید که نسل‌های دوم و سوم لاویدا در چین، به ترتیب با قیمت 14,500 و 17,300 دلار به فروش می‌­رسند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که فولکس واگن لاویدا XR با رقمی بالاتر عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران