قوی‌ترین سدان‌های کادیلاک

معرفی نسخه بلک وینگ از کادیلاک CT4-V و CT5-V

7 خرداد 1402 13:03

نسخه بلک وینگ (Blackwing) از دو سدان کادیلاک یعنی CT4-V و CT5-V، اکنون با مدل 2024 و البته برخی تغییرات نسبت به مدل قبلی، معرفی شده است.

قیمت پایه کادیلاک CT5-V بلک وینگ، 94,690 دلار و قیمت پایه کادیلاک CT4-V بلک وینگ، 62,890 دلار تعیین شده است.یکی از مهمترین تغییرات کادیلاک CT5-V بلک وینگ 2024، اضافه شدن دستیار راننده سوپر کروز است. این سامانه انحصاری جنرال موتورزکه روی خودروهای مجهز به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نصب شده، امکان رانندگی بدون دخالت دست و حتی تعویض خط توسط خودرو را فراهم می­‌کند. البته این سامانه در شرایط خاصی فعال شده و فعلا در ایالات متحده مجاز است.

به مناسبت بیستمین سالگرد تولد سری V، کادیلاک CT5-V بلک وینگ تغییراتی در طرح جلوپنجره و البته انیمیشین خوشامدگویی در نمایشگر مرکزی را به همراه دارد.

رنگ‌های قرمز Velocity، زرد Cyber، آبی Coastal و مشکی الماسی سه لایه نیز به فهرست رنگ‌های قابل سفارش برای مدل 2024 اضافه شده است.

اما مدل کوچکتر یعنی کادیلاک CT4-V بلک وینگ هم تغییرات مشابه با برادر بزرگتر مثل دستیار سوپر کروز را به همراه دارد.

موتور 3.6 لیتری توئین توربو V6 با 472 اسب‌­بخار قدرت و 603 نیوتن متر گشتاور همچنان بر جای خود باقیمانده و به گیربکس شش سرعته دستی Tremec (استاندارد) یا 10 سرعته اتوماتیک Hydra-Matic (سفارشی) متصل می­‌شود.

ویرایش چهارم کنترل سواری مغناطیسی، همچنان به صورت استاندارد با سیستم تعلیق این خودروها همراه شده است، اما مجموعه قطعات آیرودینامیک، نیروی وارد بر بدنه را افزایش داده که پایداری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

اما کادیلاک CT5-V بلک وینگ در جایگاه نیرومندترین سدان تاریخ کادیلاک، به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژر مجهز شده است، که 668 اسب­‌بخار قدرت و 894 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. گیربکس این مدل با نمونه‌­های پیشنهادی برای CT4-V یکسان است.

قیمت پایه کادیلاک CT5-V بلک وینگ، 94,690 دلار و قیمت پایه کادیلاک CT4-V بلک وینگ، 62,890 دلار تعیین شده است، که البته هزینه حمل تا نمایندگی را نیز شامل می‌­شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران