شرکت منصوری در سالهای گذشته بیشتر به محصولات مرسدس بنز، ب ام و، فراری، بنتلی و لامبورگینی توجه نشان داده و کمتر به سراغ محصولات آئودی رفته است.
”منصوری با نصب سیستم اگزوز ساخت خود و تغییر در برنامهریزی ECU، خروجی پیشرانه را به 780 اسببخار قدرت و هزار نیوتنمتر گشتاور افزایش داده است.“با این حال، پس از پروژه موفقی که این تیونر آلمانی در سال 2020 و روی آئودی RS6 آوانت پیاده کرد، اکنون نوبت به RSQ8 رسیده تا پس از تغییرات ظاهری و فنی، به خودرویی هیجانانگیزتر از قبل بدل شود. نکته مهم اینکه آئودی RSQ8 با تیونینگ منصوری به صورت مجازی رونمایی شده، امری که قبلا هم توسط این شرکت انجام شده است.
همانطور که از محصولات منصوری انتظار داریم، نمای ظاهری آئودی RSQ8 تا حد زیادی با نسخه استاندارد فاصله دارد. این کار به یاری هواکشهای بزرگ سپر جلو، دیفیوزر، کاپوت و سایر اجزای فیبرکربنی و البته ترکیب رنگی بدنه، حاصل شده است. بخش اعظم بدنه با رنگ سبز تیره تزئین شده است، درحالیکه رنگ زرد را میتوان در نوار سرتاسری، جزئیات سپرها و رینگها و همچنین کالیپر ترمز مشاهده کرد. بد نیست بدانید که تمام قطعات فیبرکربن مورد استفاده در آئودی RSQ8، در دستگاههای اتو کلاو منصوری ساخته شده است.
منصوری از اعمال تغییر بر پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر آئودی هم غافل نمانده و با نصب سیستم اگزوز ساخت خود و تغییر در برنامهریزی ECU، خروجی پیشرانه را به 780 اسببخار قدرت و هزار نیوتنمتر گشتاور افزایش داده است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این شاسیبلند نیرومند هم به ترتیب 3.3 ثانیه و 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
رینگهای غولپیکر 24 اینچی آئودی RSQ8 منصوری نیز با تایرهای 295/30 و 355/25 در محورهای جلو و عقب همراه شده است، تا پایداری و عملکرد فنی این خودرو را افزایش دهد.
فعلاً تصویری از فضای کابین آئودی RSQ8 منصوری در اختیار رسانهها قرار نگرفته است، ولی میتوان انتظار داشت که گسترهای وسیع از امکانات شخصیسازی برای خریداران این خودرو درنظر گرفته شده باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com