• لوگوي جديد پورشه

تغییرات جزئی به مناسبت 75 سالگی

رونمایی از لوگوی جدید پورشه

16 خرداد 1402 16:24

همچون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر، پورشه هم به فکر نوسازی نشان خود افتاده، اما حقیقت این است که برای تشخیص تغییرات، باید دقت زیادی به خرج دهید.

علاوه بر معرفی رسمی نشان جدید، پورشه برنامه‌­های دیگری هم برای جشن 75 سالگی در سر دارد، که احتمالا مهمترین آن‌ها، رونمایی از یک خودروی اسپرت خواهد بود.با وجود تغییرات جزئی، پورشه از صرف سه سال زمان برای طراحی لوگوی جدید خبر داده است. بخش‌های قرمز رنگ نشان با زمینه لانه زنبوری طراحی شده، درحالی‌که بخش‌های فلزی با روکش براق، زیبایی این نشان را افزایش داده است.

اسب نشان پورشه که روی پاهای خود بلند شده، نشان شهر زادگاه این برند یعنی اشتوتگارت است درحالی‌که رنگ‌های مشکی و زرد و همچنین شاخ گوزن هم از پرچم ایالت وورتمبرگ-هوهنزولرن در غرب آلمان برگرفته شده است.

البته پورشه را می‌­توان یکی از معدود خودروسازان جهان دانست که نام و نشان آن در طول زمان طولانی، با تغییرات اساسی مواجه نشده است. با مشاهده تصویری که لوگوی این شرکت در سال‌های 1952، 1954، 1963، 1973، 1994 و 2008 را در کنار یکدیگر نمایش می­‌دهد، به آسانی می­‌توان این امر را متوجه شد. نکته جالب این‌که تمام نشان‌های قبلی پورشه را همچنان می­‌توان از بخش خودروهای کلاسیک این برند خریداری کرد.

هرچند نخستین خودروی پورشه در 1948 معرفی شد، اما اولین لوگوی این برند در سال 1952 و توسط Xaver Reimspieß طراحی شد، شخصی که ظاهرا نشان فولکس واگن را نیز در سال 1936 طراحی کرده است.

تحول لوگوی پورشه از گذشته تا امروز

لوگوی جدید پورشه، تنها چند روز پیش از یک رویداد بسیار مهم معرفی شده است. این شرکت در هشتم ژوئن امسال، هفتاد و پنجمین سالگرد عرضه نخستین خودروی سواری خود یعنی 356 رودستر را جشن می‌­گیرد.

علاوه بر معرفی رسمی نشان جدید، پورشه برنامه‌­های دیگری هم برای جشن 75 سالگی در سر دارد، که احتمالا مهمترین آن‌ها، رونمایی از یک خودروی اسپرت خواهد بود. احتمال دارد که این خودرو، طرح کانسپت از جانشین برقی مدل‌های 718 باکستر و کایمن باشد یا شاید پورشه 911 با پیشرانه هیبرید و یا جانشینی برای 918 اسپایدر که از مدت‌ها پیش، از خط تولید خارج شده است.

خودروساز آلمانی قصد دارد نشان جدید خود را از اواخر سال 2023 روی محصولات نصب کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران