• کانسپت رنو H1st ويژن
  • کانسپت رنو H1st ويژن
  • کانسپت رنو H1st ويژن
  • کانسپت رنو H1st ويژن
  • کانسپت رنو H1st ويژن

نمایی از نسل جدید سنیک

معرفی رنو H1st ویژن

26 خرداد 1402 12:31

در جریان نمایشگاه Viva Tech یک خودروی کانسپت به معرض نمایش گذاشته شده است که لوگوی رنو را بر پیشانی دارد. حقیقت این است که این خودرو توسط شرکت Software Republique  طراحی شده، که با همکاری چند شرکت Atos , Dassault Systemes , Orange، گروه رنو، Thales و  STMicroelectronics شکل گرفته است. بنابر اعلام سازنده، 20 فناوری نوآورانه در این خودروی کانپست حضور دارد.

می­‌توان انتظار داشت که برخی ویژگی‌های رنو H1st ویژن همچون قابلیت V2G یا تبدیل داده‌­ها به NFT، در محصولات برقی رنو در آینده نصب شود.این خودرو با نام H1st ویژن معرفی شده که مخفف عبارت Human First Vision است و می‌­توان آن را به «نخستین تصور انسانی » ترجمه کرد. رنو H1st ویژن درحقیقت نسخه تغییریافته از خودرویی است که سال گذشته و با نام سنیک ویژن توسط رنو معرفی شد. طراحی بدنه این کراس­‌اور 4.5 متری با تغییر چندانی مواجه نشده است، اما ژنراتور الکترومکانیکی هیدروژن از گردونه حذف شده است، تا H1st ویژن به یک خودروی کاملاً برقی تبدیل شود.

از مشخصات پیشرانه برقی H1st ویژن اطلاعی نداریم، ولی ظاهرا تمرکز سازندگان بر فناوری‌های پیشرفته داخل کابین متمرکز بوده است. یک دستیار شخصی در قالب شخصیت کارتونی به نام Softy، در نمایشگر داشبورد یا سطح شیشه‌­ای داخل درها حاضر شده است. رنو H1st ویژن از کارت یا کلید بی‌نیاز شده و به کمک دوربین، افراد را شناسایی می‌­کند. علاوه بر دوربین داخل کابین، حسگرهای بیومتریک روی فرمان و کمربند ایمنی هم وضعیت سلامتی راننده را پایش کرده و حالات استرس، خشم یا اضطراب را تشخیص می‌­دهد. سازنده از عدم امکان هک شدن نرم‌­افزار مرکزی H1st ویژن و تبدیل اطلاعات این خودرو به NFT خبر داده است.

کانسپت رنو H1st ویژن

رنو H1st ویژن به سامانه تبادل اطلاعات با سایر خودروها و زیرساخت جاده­‌ای نیز مجهز شده است، ارتباطی که نه از طریق پروتکل متداول V2X بلکه به واسطه پلتفرم طراحی شده توسط Orange برقرار خواهد شد. قابلیت V2G یا انتقال شارژ از خودرو به سایر لوازم هم در H1st ویژن پیش­‌بینی شده است، که اگر در ساعات اوج مصرف استفاده شود، باعث درآمدزایی برای مالک خودرو خواهد بود.

می­‌توان انتظار داشت که برخی ویژگی‌های رنو H1st ویژن همچون قابلیت V2G یا تبدیل داده‌­ها به NFT، در محصولات برقی رنو در آینده نصب شود. از برنامه­‌های بعدی اتحاد Software Republique خبری در دسترس نیست، ولی اطلاع داریم که نسل جدید رنو سنیک براساس H1st ویژن شکل می‌­گیرد و در سال 2024 وارد بازار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران