• مسابقات داکار فورد رنجر رپتور T1+

مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست

فورد رنجر رپتور T1+ به داکار می‌رود

28 خرداد 1402 14:52

با وجود سابقه طولانی و پرافتخار شرکت فورد در انواع مسابقات اتومبیلرانی، این شرکت تاکنون به صورت رسمی در رالی داکار حضور نداشته، اما این طلسم به‌زودی شکسته خواهد شد.

خودروهای رده T1+، ملزم به استفاده از پیشرانه استاندارد نیستند، بنابراین رنجر رپتور با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست در داکار حاضر می­‌شود.فورد پرفورمنس اعلام نموده که قصد دارد با رنجر رپتور در بالاترین رده از طاقت‌فرساترین مسابقه آفرود جهان شرکت کند. در مسابقات سال گذشته، رانندگان افسانه‌­ای همچون ناصر العطیه و سباستین لوب در رده T1+ به پیروزی رسیدند.

چهل و پنجمین دوره از رالی داکار در مدت دو هفته و در مسافت بیش از 5400 کیلومتر از بیابان‌های کشور عربستان برگزار خواهد شد. برای استقامت در این رقابت پر از چالش، فورد با برخی اسامی باتجربه همکاری کرده است.

تیم اهل آفریقای جنوبی به نام NWM یا نیل وولریج موتوراسپرت که در سال 2014 با خودروی فورد در رالی داکار شرکت نموده، وظیفه طراحی ظاهری و فنی رنجر رپتور را برعهده گرفته است.

فروشنده لوازم خودروهای مسابقه‌­ای به نام M-Sport که تحت مالکیت مالکوم ویلسون قرار دارد و از 25 سال پیش تاکنون در مسابقات گوناگون با فورد همکاری داشته نیز برای ساماندهی تیم تعمیر و پشتیبانی در این رقابت به برند آمریکایی یاری رسانده است.

مسابقات داکار فورد رنجر رپتور T1+

البته فورد در مسابقات آفرود چندان هم بی تجربه نیست، چراکه با برانکو در مسابقات زیادی همچون King of the Hammers شرکت نموده و حتی با رنجر رپتور در Baja 1000 یا Finke Desert استرالیا، پیروز شده است.

خودروهای رده T1+، ملزم به استفاده از پیشرانه استاندارد نیستند، بنابراین رنجر رپتور با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست در داکار حاضر می­‌شود. به یاد داریم که فورد GT با همین پیشرانه در مسابقات لمان پیروز شد.

هنوز معلوم نیست که نماینده فورد در رالی داکار 2024 تحت هدایت چه افرادی رانده خواهد شد. نانی روما که تاکنون دو پیروزی در داکار کسب نموده، در مراحل آزمایشی رانندگی با این خودرو حضور داشته هرچند که بنابر اعلام ریاست M-Sport، گزینه­‌های زیادی در میان رانندگان برای حضور در داکار 2024 مطرح شده است.

مسابقات داکار فورد رنجر رپتور T1+

مارک راشبروک، مدیر بخش جهانی فورد پرفورمنس، از داکار 2024 به عنوان نخستین قدم و محلی برای کسب تجربه یاد کرده است، زیرا فورد در ژانویه 2025 و با استفاده از تجارب این رقابت، با خودرویی وارد رالی داکار می­‌شود که به صورت کامل توسط این کمپانی طراحی و ساخته خواهد شد. البته وی از اعلام مشخصات فنی خودروی 2025 خودداری نموده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/10
فورد جان سخت‌ترین هست در بیراهه نوردی
پاسخ
0
0
0