• نسل دوم فولکس واگن تايرون
  • نسل دوم فولکس واگن تايرون
  • نسل دوم فولکس واگن تايرون
  • نسل دوم فولکس واگن تايرون

جایگزینی برای نسخه 7 نفره تیگوان؟

تایید عرضه جهانی نسل دوم فولکس واگن تایرون

29 خرداد 1402 09:00

در نوامبر 2020، اتوموتیو نیوز اروپا از تصمیم فولکس واگن برای عرضه تایرون در خارج از بازار چین و به عنوان جایگزین نسخه هفت نفره تیگوان خبر داد. در آوریل 2023، شعبه هندی نشریه اتوکار هم خبری مشابه را منتشر کرد.

فولکس واگن قصد دارد نسل دوم تایرون را در ایالات متحده با نام تیگوان عرضه کند. اخیرا و در گفتگوی اتوکار بریتانیا با کارل هینز هل به عنوان فردی که در روند طراحی و مهندسی تیگوان شرکت دارد، خبر عرضه جهانی نسل دوم تایرون در میانه دهه فعلی تایید شده است.

تایرون از سال 2018 تاکنون در چین و توسط اتحاد فاو-فولکس واگن تولید می‌شود، اما خودروساز آلمانی قصد دارد نسخه جهانی از نسل دوم این خودرو را در وطن خود تولید کند.

با توجه به افزایش ابعاد تیگوان 2024، تایرون جدید که روی پلتفرم مشترک MQB Evo شکل گرفته است و سه ردیف صندلی دارد نیز با رشد ابعاد بدنه مواجه خواهد شد.

نسل دوم تایرون با دو پیشرانه پلاگین-هیبرید با 201 یا 268 اسب­‌بخار قدرت وارد بازار می‌­شود، که ضمن تطابق با استاندارد آلایندگی یورو 7، از شارژ سریع پشتیبانی و شعاع حرکتی در حدود 100 کیلومتر را ارائه می­‌کند. همچون تیگوان 2024، این خودرو هم در دو نسخه دیفرانسیل-جلو و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.

نسل دوم فولکس واگن تایرون

فعلا هیچگونه جزئیات بیشتری از طراحی نسل دوم تایرون در اختیار رسانه­‌ها قرار نگرفته است، ولی می‌­توان انتظار داشت که این خودرو در مدل جدید، استقلال هویتی بیشتری نسبت به تیگوان و تیگوان Allspace کسب کند.

فولکس واگن قصد دارد نسل دوم تایرون را در ایالات متحده با نام تیگوان عرضه کند. نسخه کوپه از این خودرو یعنی تایرون X که از سال 2023 در چین عرضه شده است هم با چیدمان 5 نفره در آمریکا به فروش خواهد رسید.

تنوع کراس‌­اورهای ساخت فولکس واگن در بازار اروپا، ظرف چند سال اخیر افزایشی چشمگیر پیدا کرده است، زیرا غیر از دو مدل با سابقه توارگ و تیگوان، اکنون می‌­توان مدل‌های تی-راک، تایگو، تی-کراس ، تی-راک روباز، ID.4 و ID.5 را نیز خریداری کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران