• بايک استون 01

کراس‌اوری پلاگین هیبرید

نخستین تصاویر از بایک اِستون 01

29 خرداد 1402 09:20

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) به عنوان نهاد صادرکننده مجوز تولید و واردات خودرو در چین، چند تصویر از بایک اِستون 01 را منتشر کرده است.

بایک اِستون 01 به سامانه هیبرید متشکل از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب مجهز شده است.همین ابتدای امر باید به این واقعیت اشاره کنیم که Stone 01 از ابتدا توسط مهندسان بایک طراحی نشده است، بلکه شرکت دیگری به نام Rox Motor قصد داشت این خودرو را با نام لوو که (Luo Ke) عرضه کند، اما به علت مشکلات مالی این برند نوپا تصمیم گرفته محصول خود را با همکاری بایک وارد بازار کند. البته با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب برند بایک و محصولات آن، این همکاری را باید یک فرصت جدید برای هر دو طرف معامله دانست.

فرم جعبه‌­ای بدنه بایک اِستون 01 را می‌­توان مشابه با بسیاری از شاسی‌­بلندهای امروزی دانست. ابعاد بدنه بایک اِستون 01 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.05، 1.98، 1.869 و 3.01 متر اعلام شده است.

فرم Y شکل چراغ‌های جلو، تزئین ستون‌ها با رنگ مشکی، آینه­‌های جانبی مربع-شکل، بازشوی در صندوق به سمت چپ، فرم عمودی چراغ‌های عقب و قرارگیری زاپاس روی در صندوق، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو بشمار می‌­آید که البته هیچکدام، نوآورانه و باعث تعجب نیست.

BAIC Stone 01

سه حسگر لیدار روی سقف و گلگیرهای جلو نصب شده است، ضمن­ این‌که با توجه به نشان‌های روی بدنه، به نظر می­‌رسد که اِستون 01 تحت برند بیجینگ عرضه شود.

بایک اِستون 01 به سامانه هیبرید متشکل از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب مجهز شده است، که هر یک به ترتیب 150، 201 و 268 اسب‌­بخار قدرت تولید می‌­کنند. مجموعه باتری این خودرو نیز توسط CATL تامین شده است، اما از ظرفیت آن اطلاعی نداریم. باید منتظر ماند و دید که عملکرد این مجموعه برای خودرویی به وزن 3.189 تن، چگونه خواهد بود.

هنوز ابهامات زیادی درباره بایک اِستون 01 باقیمانده است، که احتمالا در آینده نزدیک اعلام خواهد شد. انتظار می­‌رود که بایک اِستون 01 در اواخر سال جاری و با قیمت 300 الی 500 هزار یوان (42 تا 70 هزار دلار) وارد بازار شود. تانک 500 و محصول دیگر گروه بایک یعنی بیجینگ BJ60 ، از مهمترین رقبای این خودرو بشمار می‌­آیند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران