• مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024
  • مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024
  • مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024
  • مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024
  • مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024
  • مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024
  • مرسدس بنز E کلاس استيشن واگن 2024

عرضه نسل جدید با طراحی متفاوت

معرفی مرسدس بنز E کلاس استیشن واگن 2024

30 خرداد 1402 15:10

مرسدس‌ بنز می‌داند که بخشی از مشتریانش به دنبال یک شاسی‌بلند نیستند. به همین خاطر علاوه بر عرضه نسخه استیشن C کلاس، نسل جدید E کلاس استیشن را نیز ارائه داده است.

شایعه‌ای فراگیر وجود دارد، مبنی بر این که مرسدس بنز قصد دارد که از سال ۲۰۳۰ به بعد، تولید استیشن‌ها را متوقف کند. یکی دیگر از استیشن‌های مرسدس‌بنز، CLA شوتینگ بریک است.

طراحی مرسدس بنز E کلاس استیشن واگن 20024

نسل جدید E کلاس استیشن، از تمامی استیشن‌های مرسدس‌ بنز و حتی نسخه قبلی خود بزرگ‌تر است. این نسخه با کد S214 شناخته می‌شود و فاصله محوری آن ۲۲ میلی‌متر افزایش یافته و به ۲۹۶۱ میلی‌متر رسیده است. عرض خودرو نیز با افزایش ۲۸ میلی‌متری، برابر ۱۸۸۰ میلی‌متر است. طول خودرو برابر ۴۹۴۹ میلی‌متر بوده و تنها ۴ میلی‌متر افزایش داشته است‌. ارتفاع خودرو با افزایش یک میلی‌متری، به ۱۴۶۹ میلی‌متر رسیده است.

مرسدس بنز E کلاس استیشن واگن 2024

همان‌طور که انتظار می‌رود، این نسخه دقیقا طبق سدان Eکلاس W214 شکل گرفته است، که اواخر ماه اوریل رونمایی شد و ضریب درگ بدنه آن از ۰.۲۷ به ۰.۲۶ رسیده است.

نسخه پایه بر رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده است؛ اما رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز قابل سفارش هستند. سیستم تعلیق عقب به طور استاندارد بادی است؛ اما دو محوره Airmatic نیز قابل سفارش است.

کابین و امکانات مرسدس بنز استیشن واگن 2024

این خودرو را می‌توان با سه صفحه نمایش دریافت کرد؛ دوربین سلفی و تلفیق تیک‌تاک. بازی Angry Birds نیز وجود دارد. با استفاده از دوربین فیلمبرداری داخلی که روی داشبورد نصب شده است، می‌توان کنفرانس‌ها را اجرا کرد.

مرسدس بنز E کلاس استیشن واگن 2024

مرسدس‌ بنز E کلاس ۲۰۲۴، دیگر با ردیف سوم اختیاری ارائه نمی‌شود. فضای بار آن ۶۱۵ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۸۳۰ لیتر می‌رسد. فضای بار در نسخه پلاگین‌هیبرید، به ۴۶۰ لیتر می‌رسد و در صورت تا شدن صندلی‌های عقب به صورت 40:20:40، برابر ۱۷۸۵ لیتر است. دسترسی به قسمت بار از طریق صندوق برقی انجام‌ می‌شود.

مشخصات فنی مرسدس بنز استیشن واگن 2024

مرسدس‌ بنز این استیشن واگن را در نسخه‌های E200 و E220d در اروپا عرضه می‌کند. نسخه E300e نیز با پیشرانه پلاگین هیبرید در دسترس است.

نسخه بنزینی، از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد و ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر آن، یک موتور الکتریکی نیز برای آن تعبیه شده که ۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مجموعه به E کلاس کمک می‌کند تا در مدت زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۱ کیلومتر برساعت است.

نسخه دیزلی، از یک پیشرانه ۲ لیتری با خروجی ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد، که به موتور الکتریکی ۴۸ ولتی متصل است. شتاب نسخه دیزلی به ۷.۹ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر برساعت است. مرسدس‌ بنز یک موتور دیزلی شش سیلندر را نیز ارائه می‌دهد.

تمامی نسخه‌ها به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل شده‌اند.

مرسدس بنز E کلاس استیشن واگن 2024

نسخه پلاگین‌هیبرید (E300e)، یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ دارد که به همراه موتور الکتریکی ارائه می‌شود‌. خروجی این مجموعه به ۳۱۲ اسب‌بخار قدرت می‌رسد. موتور احتراقی آن ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی موتور الکتریکی آن نیز ۱۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب این نسخه به ۶.۵ ثانیه می‌رسد و بنابراین سریع‌ترین نسخه E کلاس استیشن محسوب می‌شود. حداکثر سرعت E300e برابر ۲۲۷ کیلومتر برساعت است. با وجود باتری ۲۵.۴ کیلووات‌ ساعتی، برد آن به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مرسدس‌بنز اعلام کرده که قصد دارد بعدا یک نسخه دیزلی پلاگین هیبرید را نیز عرضه کند. تمامی این پیشرانه‌ها تحت نسخه AMG نیز عرضه می‌شوند و باید منتظر ماند و دید که آیا پیشرانه V8 در آن‌ها وجود دارد یا خیر.

مرسدس بنز E کلاس استیشن واگن 2024

طبق گزارش‌های اخیر، نسخه رده بالا و قوی E63 به پیشرانه V6 پلاگین‌هیبرید با قدرت بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار تجهیز شده است. اما این خبر هنوز به طور رسمی منتشر نشده است. مرسدس‌بنز E63 Estate رقیب آئودی RS6 آوانت محسوب می‌شود. علاوه بر آن، ب‌ام‌و M5 تورینگ نیز در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

نسخه پایه و استاندارد مرسدس‌ بنز E کلاس استیشن، پاییز امسال در اروپا به فروش می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران