• تويوتا آلفارد 2024

ورود به نسل چهارم

معرفی تویوتا آلفارد 2024

2 تیر 1402 10:58

تویوتا چهارمین نسل آلفارد را در کنار Vellfire رونمایی کرده است. این مدل‌ها همانند لکسوس LM، که اخیرا معرفی شده است، برپایه پلتفرم TNGA-K ساخته شده‌اند.

قیمت تویوتا آلفارد از ۳۸ هزار تا ۶۱,۴۰۰ دلار است. قیمت ولفایر نیز در بازه ۴۶,۱۰۰ تا ۶۲,۸۰۰ دلار قرار می‌گیرد.برای اولین‌بار این مدل‌ها در هر دو طرف درهای کشویی و پله دارند. ارتفاع این پله از سطح زمین ۲۲۰ میلی‌متر است. این مینی‌ون‌های جعبه‌ای، طول ۴۹۹۵ و عرض ۱۸۵۰ میلی‌متری دارند و فاصله محوری آن‌ها به ۳۰۰۰ میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع بسته به نوع مدل و تریم، از ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۵ میلی‌متر متغیر است.

تویوتا آلفارد و ولفایر ظرفیتی برابر ۶ سرنشین دارند و صندلی‌ها به صورت 2+2+2 چیده شده‌اند. صندلی‌های ردیف دوم کاپیتانی هستند. اکنون فاصله بین دو ردیف اول ۵ میلی‌متر و فاصله بین ردیف دوم و سوم ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته است.

طراحی تویوتا بسیار جسورانه بوده و در سالن لاکچری آن، یک کنسول سقفی از جلو تا عقب کشیده شده است. در این کنسول، تهویه، نورپردازی جانبی و کنترل‌ها وجود دارد. آلفارد و ولفایر، اولین آفتاب‌گیرهای کشویی را دارند و صندلی‌های جدید لرزش‌ها را کاهش می‌دهند. به لطف معماری و پلتفرم جدید، استحکام تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و صدای کم‌تری به کابین نفوذ می‌کند.

تویوتا آلفارد 2024

سیستم تعلیق در بخش جلو مک‌فرسون و در عقب جناغی دوبل است. مالکان این خودروها می‌توانند با کمک یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خودرو را پارک کنند. هر دو مدل را می‌توان دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک سفارش داد. نسخه پلاگین‌هیبرید بعدا اضافه خواهد شد.

قدرتمندترین نسخه تویوتا ولفایر، به پیشرانه ۲‌.۴ لیتری توربوشارژ  تجهیز شده است و صدای اسپرت تولید می‌کند. خروجی آن به ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد. مشتریان می‌توانند یک پیشرانه هیبریدی ۲.۵ لیتری با خروجی ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت را انتخاب کنند. برای تویوتا آلفارد، می‌توان پیشرانه ۲‌.۵ لیتری تنفس طبیعی را با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و ۲۳۵ نیوتن‌متر سفارش داد.

بسته به نوع پیشرانه ، گیربکس‌های CVT , e-CVT و هشت سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.

تویوتا آلفارد 2024

تویوتا پیش‌بینی می‌کند که ۸۵۰۰ دستگاه در ماه بفروشد، که ۷۰ درصد آن مدل آلفارد و ۳۰ درصد ولفایر است. قیمت تویوتا آلفارد از ۳۸ هزار تا ۶۱,۴۰۰ دلار است. قیمت ولفایر نیز در بازه ۴۶,۱۰۰ تا ۶۲,۸۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

این مینی‌ ون‌ها را می‌توان به صورت مستقیم خریداری کرد و یا از طریق سرویس اشتراک KINTO به طور موقت استفاده کرد‌. قیمت اشتراک آلفارد در ماه ۳۵۵ دلار و برای ولفایر ۴۴۹ دلار در ماه است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران